Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Åhh, kjipt.

Jupp! Jeg KUNNE bestilt denne boken jeg nå mangler fra England før jul, men da visste jeg jo ikke at det skulle ta så lang tid....! Men da hadde jeg fått feil versjon uansett, fordi pensumlisten ikke stemmer med den vi bruker.

Møkk. Er faktisk veldig skuffet over linjen og hele opplegget, syns det er litt for halvveis til å være på et universitet! Heldigvis er jeg ferdig nå til våren da :)

Endret av grethe91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp! Jeg KUNNE bestilt denne boken jeg nå mangler fra England før jul, men da visste jeg jo ikke at det skulle ta så lang tid....! Men da hadde jeg fått feil versjon uansett, fordi pensumlisten ikke stemmer med den vi bruker.

Møkk. Er faktisk veldig skuffet over linjen og hele opplegget, syns det er litt for halvveis til å være på et universitet! Heldigvis er jeg ferdig nå til våren da :)

Jeg hadde sendt en konstruktiv og kritisk mail til de som styrer med linjen din. Det er ikke sikkert de forstår hvordan dette går ut over dere som studenter?

Jeg har gjort dette tidligere til de som styrer med mitt opplegg, og fikk positive tilbakemeldinger og sannelig var opplegget endret etter mine innspill neste semester (dette), så det funket faktisk også :)

MEN jeg har ikke fått karakterbegunnelse enda! Og snart er fristen ute for å klage! Sendte purring nå, så om jeg ikke har fått den på fredag får jeg vel bare klage uansett? Kanskje?

Skrevet

Akademika suger ja. De tar ikke inn noen av bøkene jeg skal ha i det hele tatt. :)

Skrevet
F

MEN jeg har ikke fått karakterbegunnelse enda! Og snart er fristen ute for å klage! Sendte purring nå, så om jeg ikke har fått den på fredag får jeg vel bare klage uansett? Kanskje?

Fristen for å klage går vel ut tre uker etter at du har fått begrunnelse?

Anonym poster: 409c6f17e086a8d2336891bee265e048

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fristen for å klage går vel ut tre uker etter at du har fått begrunnelse?

Anonym poster: 409c6f17e086a8d2336891bee265e048

Åhh.. trodde det var 3 uker etter sensur. Dette må jeg sjekke.

Ja, se der du! Jeg hadde ikke lest unntaket.

Senest 3 uker etter at sensur for den aktuelle eksamen ble publisert.

Fristen gjelder ikke:

Studenter som har mottatt eller venter på karakterbegrunnelse.

Da trenger jeg ikke stresse livet av meg!

Endret av Mynona
Skrevet

Du kan trøste deg med at undertegnede har ca. 6 000 :laugh:

... :grine:

Haha, wow. Litt mer enn meg da. Jeg syns 2000 sider er mye, fordi det er 2000 sider der jeg må huske hver detalj omtrent...

Skrevet

2000 sider pensum fra nå til begynnelsen av mai. Det skremmer meg litt...

Ah, jeg har hatt fag med under 100 sider pensum. Var matematikk, da. Svært tung matematikk, hvor man bruke laaang tid på hver side for å skjønne hva som stod der. Men slapp å bla om så ofte da, sparte nok krefter på det :D Et tungt fag, har hatt fag med 1500-2000 sider også, som ikke var like hardt.

Anonym poster: fa86ee72ffa54f9d4bd8d8579462ecae

• Liker 1
Skrevet

Selv om dette er en sutrtråd må jeg bare skryte litt. Jeg leste nemlig ca 40 sider i stad på ca. 1 time. Det er så deilig å endelig ha fag som er relevante i forhold til jobben, som derfor også oppleves av meg som relativt enkle. Hvertfall kapittel 1 og 2. Kan jo bli verre etterhvert :P

(jeg studerer altså deltid ved siden av jobb for å få bachelor innen det jeg jobber som - og har hatt stort sett irrelevante fag de 4 årene jeg har holdt på)

Skrevet

Hvilket uni og hvilken linje?

Skrevet

Haha, wow. Litt mer enn meg da. Jeg syns 2000 sider er mye, fordi det er 2000 sider der jeg må huske hver detalj omtrent...

Da priser jeg meg lykkelig over mine 6 000... :fnise:

Det er nok store forskjeller mellom de ulike fagdisiplinene der, ja. Jeg har selv et fag hvor pensum består av 1 bok + en haug av artikler (totalt rett over 1 000 sider), men der må man huske så å si alt + at det tar laaaang tid å lese fordi det er vanskelig, masse statistikk, grafer osv., mens jeg også har hatt fag med flere tusen siders pensum hvor det går mer på 'overflatebehandling', så da er det litt mer sånn at du kan 'koselese' og få med deg alt på den måten.

Du er flink! :laugh:

Skrevet

Hvilket uni og hvilken linje?

NTNU litteratur :)

Skrevet

I dag leste jeg en artikkel om kopper på gammelnorsk...det er jo søren meg mye verre enn å lese dansk! Fikk nesten ikke med meg noenting, og i tillegg var det sinnsykt dårlig kopi, så det var nesten umulig å se hva det i det hele tatt stod...aff..får vente til det blir tatt opp i forelesning, og prøve å få det med meg da...

Skrevet

Ferdig med eksamen :hoppendeglad: Nå har jeg en hel uke fri før neste semesterstart

Skrevet

Ferdig med eksamen :hoppendeglad: Nå har jeg en hel uke fri før neste semesterstart

Vel overstått! :) Hvilket emne var det?

Skrevet

Vel overstått! :) Hvilket emne var det?

Reformasjon og motreformasjon, historie :)

Gjest Summers
Skrevet

Reformasjon og motreformasjon, historie :)

Hvorfor har du eksamen i januar?

Gjest proteinet
Skrevet

Konteeksamen? :vetikke:

Skrevet

Er mange som har eksamen i januar :)

Skrevet

I dag leste jeg en artikkel om kopper på gammelnorsk...det er jo søren meg mye verre enn å lese dansk! Fikk nesten ikke med meg noenting, og i tillegg var det sinnsykt dårlig kopi, så det var nesten umulig å se hva det i det hele tatt stod...aff..får vente til det blir tatt opp i forelesning, og prøve å få det med meg da...

En artikkel om kopper? Som i det samme som krus, glass osv.? Oida, høres ikke særlig spennende ut, gammelnorsk eller ei. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...