Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

OG en sutring; nå har jeg mast på et visst fakultet angående timeplaner TO GANGER. Nå er vi halvveis i januar, og de har ikke evnet å bli ferdig med timeplanen i det ene faget mitt ennå - det skulle vært klart 13. desember for svarte! Det kan ikke være så forbanna vanskelig å gjøre seg ferdig med noe sånt til de fristene som er satt for alle, særlig når det er snakk om 4 datoer. Og så har de skrevet opp 8 datoer da, gudene vet hvorfor - det skal være 4, og de skal ikke begynne neste uke, så hvorfor står det at de gjør det, hmmm?! Ahhhhrrg..

:kjempesinna:

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

OG en sutring; nå har jeg mast på et visst fakultet angående timeplaner TO GANGER. Nå er vi halvveis i januar, og de har ikke evnet å bli ferdig med timeplanen i det ene faget mitt ennå - det skulle vært klart 13. desember for svarte! Det kan ikke være så forbanna vanskelig å gjøre seg ferdig med noe sånt til de fristene som er satt for alle, særlig når det er snakk om 4 datoer. Og så har de skrevet opp 8 datoer da, gudene vet hvorfor - det skal være 4, og de skal ikke begynne neste uke, så hvorfor står det at de gjør det, hmmm?! Ahhhhrrg..

:kjempesinna:

Tror jeg vet hvilket du snakker om, de er jo kjent for å være litt... Teite :P Ei venninne er god på å fortelle om de, haha. Heldigvis ikke mitt fakultet ;)

Skrevet

Tror jeg vet hvilket du snakker om, de er jo kjent for å være litt... Teite :P Ei venninne er god på å fortelle om de, haha. Heldigvis ikke mitt fakultet ;)

Det er en pen måte å si det på. At det går an. Men jeg fikk svar på den.. ehh.. mindre hyggelige.. mailen jeg sendte i går (dvs. jeg var mer slightly provoked enn direkte slem, men, ja..), og jeg tenker som så at selv om unnskyldningen er legitim, så handler det om et problem som de burde ha visst om for lenge siden. Kjenner jeg blir helt "eh..", og dette er et universitet, liksom.

Heldigvis ikke mitt hjemfakultet heller, bare har noen fag der inniblant.. :fnise:

Skrevet

Herregud så lei jeg er av fysikk akkurat nå.. Har eksamen om en uke og må levere to raporter + ha to prøver på mandag. Skjønner ikke sammenhengen i halvparten av det læreren har skrevet og ikke har han gått igjennom noe av det som er pensum til eksamen heller i løpet av semesteret. Og hva han er ute etter på raportene er heller ikke godt å si. Trenger heldigvis bare godkjent på en av de. Er så happy for at faget ikke er viktig videre så må bare stå, men herre gud så sint jeg har vært på den læreren de siste dagene:p

Anonym poster: 8f599ade38d5fad0be52b093426bde1e

Skrevet

Jeg forstår ikke helt sammenhengen i innlegget du skriver her, men ser at det kanskje er dette som er problemet på eksamen. Å få A er veldig vanskelig. Selv får jeg en del A-er fordi jeg kan skrive. De gangene jeg har fått A har jeg hatt ekstremt godt og presist språk og mye detaljkunnskap. Andre ganger har jeg kunnet like mye pensum, men fått B på grunn av nerver som igjen påvirker hvordan jeg besvarer oppgavene. Dette er nok noe alle studenter sliter med, og det er vel noe av grunnen til at så få får A-er. Skoleeksamener er forferdelige.

Anonym poster: de78e932e76544365eedf5d3ce6d6af5

Hehe, der ser du! Jeg klarer ikke å ordlegge meg sånn "på sparket", tydeligvis. Særlig ikke i en stresset situasjon. Jeg er selv på detaljnivå, og prøver å vise at jeg kan anvende teorien også, i den grad det er mulig. Men det er nok språket mitt som hindrer meg i å få A.

Første avsnitt manglet ordet "tydeligvis", så det jeg mente var "jeg takler tydeligvis ikke skriftlige eksamener". :)

Rotet forresten noe fælt på en eksamen, som jeg absolutt skulle levere når halve eksamenslokalet leverte blankt. Fikk C, dårligste karakteren min.. *sutre sutre* ..

PS! Jeg må ha A/B i snitt for å komme inn på masteren jeg ønsker, derfor sutrer jeg over C og B.

Anonym poster: c44ae44b2b43c4d7fd38dd93e1fd1cf6

Skrevet

Er det dårlig at jeg irriterer meg over at de som er i gruppa mi ikke gidder å møte på forelesninger? Det er en helt klar forventning om at det vi har om denne uka og neste SKAL legge grunnlaget for prosjektet vårt, og det er helt essensiell informasjon. Ikke mye av det legges ut på intranettet heller, og det kom frem i gruppemøtet i går at jeg er den eneste (av 15) som har skaffet pensumlitteraturen så langt. På dagens forelesning var vi bare 6 stk fra gruppa mi som møtte opp, det er ikke halvparten engang! Ekstra pinlig når foreleseren vi har denne uka og neste faktisk er seminarveilederen vår også, så hun ser jo om "hennes" folk møter opp eller ikke :klaske:

Har ei i gruppa mi som forventer at hun skal kunne lene seg helt og holdent på meg, og det gjør meg skikkelig provosert - jeg er student på lik linje med alle andre selv om jeg er eldre enn resten og faktisk interesserer meg for faget (slik at jeg dermed har lest alt jeg skal før jeg møter opp). I tillegg har hun en eller annen form for allergi mot å være seriøs og saklig, og jeg kjenner at det gnager på nervene mine - vi har virkelig ingen tid å kaste bort her.

Ååeh...det er godt å ha en sutretråd å komme hjem til noen dager altså :)

Skrevet

Er det dårlig at jeg irriterer meg over at de som er i gruppa mi ikke gidder å møte på forelesninger? Det er en helt klar forventning om at det vi har om denne uka og neste SKAL legge grunnlaget for prosjektet vårt, og det er helt essensiell informasjon. Ikke mye av det legges ut på intranettet heller, og det kom frem i gruppemøtet i går at jeg er den eneste (av 15) som har skaffet pensumlitteraturen så langt. På dagens forelesning var vi bare 6 stk fra gruppa mi som møtte opp, det er ikke halvparten engang! Ekstra pinlig når foreleseren vi har denne uka og neste faktisk er seminarveilederen vår også, så hun ser jo om "hennes" folk møter opp eller ikke :klaske:

Har ei i gruppa mi som forventer at hun skal kunne lene seg helt og holdent på meg, og det gjør meg skikkelig provosert - jeg er student på lik linje med alle andre selv om jeg er eldre enn resten og faktisk interesserer meg for faget (slik at jeg dermed har lest alt jeg skal før jeg møter opp). I tillegg har hun en eller annen form for allergi mot å være seriøs og saklig, og jeg kjenner at det gnager på nervene mine - vi har virkelig ingen tid å kaste bort her.

Ååeh...det er godt å ha en sutretråd å komme hjem til noen dager altså :)

I feel your pain! Dette er grunnen til at undertegnede skyr gruppearbeid dersom det kan unngås, og hater det som pesten. Men jeg eksploderer (ikke overraskende?) ganske raskt på slike mennesker, og sier akkurat det jeg mener om den slags oppførsel. Det er så egoistisk som det kan få blitt; her er man avhengig av at alle bidrar, og så tenker halvparten av gruppa at 'det er ikke så farlig, ordner seg nok', og gidder ikke møte på forelesningene engang (hvem GJØR noe sånt når det er forelesninger relatert til prosjektet?!), mens andre igjen prøver å lure seg til en gratispassasjerposisjon. Ikke faen om noen får snylte på meg - not happening. Så skal det kanskje nevnes at jeg aldri har brydd meg om hva andre måtte mene om å bli stilt til veggs på den måten, såpass mener jeg at voksne unnasluntrere pent må tåle - de har selv valgt å skippe pliktene sine, og da blir det en konsekvens - skjerper de seg ikke går det ut over de andre på gruppa, og det er bare helt utrolig dårlig gjort. Deres latskap og giddalaushet skal ikke få ødelegge for de som faktisk gjør det de skal. Da får de heller bli ekskludert, så kan de ta opp faget alene når de har vokst opp.

Du er i din fulle rett til å sende en mindre hyggelig grow-the-fuck-up-mail; det er helt legitimt å si det som det er, at det ikke går an at voksne mennesker ikke møter opp på essensielle forelesninger og gjør sin del av et gruppearbeid som går ut over alle parter dersom noen ikke gjør det de skal, og at det er helt uaktuelt at dere som møter opp gjør alt arbeidet mens de får lene seg på dere. De som ikke bidrar kommer ikke til å bli kreditert, og veileder vil få beskjed om hvem som har sluntret unna - det kan du godt skrive rett ut.

Som du sikkert skjønner blir jeg mektig provosert bare av å lese om det.. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Gruppearbeid er noe herk ja. Hadde en gruppe her om dagen, det var ikke mye vi skulle gjøre, bare en liten oppgave etter forelesning, men jeg tar sånne ting like seriøst. Det var to andre på gruppa mi. Hun ene sa hele tiden at hun ikke brydde seg om oppgaven, og han andre bare la seg over pulten for å sove... Hurra!

Så kom læreren bort og lurte på hvordan det gikk med oss, og jeg diskuterte litt med henne i ca 5 minutter. Fikk mer ut av de 5 minuttene enn de to timene vi hadde til å gjøre oppgaven i gruppa.

Skrevet

I feel your pain! Dette er grunnen til at undertegnede skyr gruppearbeid dersom det kan unngås, og hater det som pesten. Men jeg eksploderer (ikke overraskende?) ganske raskt på slike mennesker, og sier akkurat det jeg mener om den slags oppførsel. Det er så egoistisk som det kan få blitt; her er man avhengig av at alle bidrar, og så tenker halvparten av gruppa at 'det er ikke så farlig, ordner seg nok', og gidder ikke møte på forelesningene engang (hvem GJØR noe sånt når det er forelesninger relatert til prosjektet?!), mens andre igjen prøver å lure seg til en gratispassasjerposisjon. Ikke faen om noen får snylte på meg - not happening. Så skal det kanskje nevnes at jeg aldri har brydd meg om hva andre måtte mene om å bli stilt til veggs på den måten, såpass mener jeg at voksne unnasluntrere pent må tåle - de har selv valgt å skippe pliktene sine, og da blir det en konsekvens - skjerper de seg ikke går det ut over de andre på gruppa, og det er bare helt utrolig dårlig gjort. Deres latskap og giddalaushet skal ikke få ødelegge for de som faktisk gjør det de skal. Da får de heller bli ekskludert, så kan de ta opp faget alene når de har vokst opp.

Du er i din fulle rett til å sende en mindre hyggelig grow-the-fuck-up-mail; det er helt legitimt å si det som det er, at det ikke går an at voksne mennesker ikke møter opp på essensielle forelesninger og gjør sin del av et gruppearbeid som går ut over alle parter dersom noen ikke gjør det de skal, og at det er helt uaktuelt at dere som møter opp gjør alt arbeidet mens de får lene seg på dere. De som ikke bidrar kommer ikke til å bli kreditert, og veileder vil få beskjed om hvem som har sluntret unna - det kan du godt skrive rett ut.

Som du sikkert skjønner blir jeg mektig provosert bare av å lese om det.. :fnise:

Kjenner jeg ønsker jeg kunne vært på gruppe med deg nå :fnise: Men ja, det er ufattelig frusterende. Vi fikk en veldig tydelig mail i går fra linjeleder om at han var utrolig skuffet over det dårlige oppmøtet i forelesninger og at om det ikke bedrer seg umiddelbart vil de begynne med opprop i hver forelesning (vi er er ganske få) noe han synes var ubegripelig flaut å skulle måtte innføre når det er snakk om voksne mennesker i høyere utdanning. Dette er et fag med rask progresjon, og vi raser gjennom pensum, så om man misser en eneste forelesning blir det problematisk.

For å gjøre saken verre er det samlet karakter på prosjektet (full-skala forestilling med invitert publikum) og alle i gruppa blir da skadelidende om jobben ikke blir utført. Karakteren vi får på prosjektet teller 30% av totalen, og jeg er helt avhengig av å få B sammenlagt for semesteret for å komme inn på honours, så jeg er rimelig stressa. Jeg har tatt på meg å gjøre produksjonsdramaturgi, og det er en temmelig massiv jobb i seg selv, så jeg har absolutt ikke kapasitet til å bære noen andre som ikke trekker lasset sjæl. Vi skal også ha en Q&A-session etter selve forestillinga hvor vi må forsvare den overfor sensor, og da er det viktig at alle faktisk er i stand til å svare på spørsmålene som kommer.

Snakka med ei i gruppa i dag som er av de virkelig motiverte (hun vil også inn på honours neste år) og vi ble enige om at dersom det ikke er en tydelig holdningsendring til tirsdag kommer vi begge til å ta frem strengstemmen ;)

For meg er det ikke bare karakteren som er viktig heller, jeg synes vi har et ansvar når vi faktisk skal ha publikum til stede - de fortjener å få se en god forestilling når de først gidder å komme, synes jeg.

Gruppearbeid er noe herk ja. Hadde en gruppe her om dagen, det var ikke mye vi skulle gjøre, bare en liten oppgave etter forelesning, men jeg tar sånne ting like seriøst. Det var to andre på gruppa mi. Hun ene sa hele tiden at hun ikke brydde seg om oppgaven, og han andre bare la seg over pulten for å sove... Hurra!

Så kom læreren bort og lurte på hvordan det gikk med oss, og jeg diskuterte litt med henne i ca 5 minutter. Fikk mer ut av de 5 minuttene enn de to timene vi hadde til å gjøre oppgaven i gruppa.

Høres veldig kjent ut. Husker vi fikk en diskusjonsoppgave i seminargruppa i høst hvor vi skulle snakke om et bestemt tema i en av tekstene, og da var det to på gruppa mi som mente at de kunne bare slække fordi "Mermaid's gonna know the answer anyway, so we'll just let her do the talking". Ble ikke sånn, gitt ;)

• Liker 1
Skrevet

2000 sider pensum fra nå til begynnelsen av mai. Det skremmer meg litt...

Skrevet

I det ene faget mitt skal jeg ha hjemmeeksamen/prosjektoppgave som varer i ca hele mai. Har sett på fagets oppbygging og anbefalt tidsbruk på de forskjellige aktivitetene. 40 timer oppgaveløsing blablabla. Og på eksamensoppg??

Jo der har de anbefalt at vi bruker 5 timer hver eneste dag i mai! HALLO! Har de egentlig delt timeantallet sitt på antall dager vi har oppgaven??

Skrevet

2000 sider pensum fra nå til begynnelsen av mai. Det skremmer meg litt...

Du kan trøste deg med at undertegnede har ca. 6 000 :laugh:

... :grine:

Skrevet

AKADEMIKA-SMAKKADEMIKA FOR*ULTE MØKKEBUTIKK.

SE TIL HELVETE Å FÅ INN PENSUM DA, JEG HAR EKSAMEN OM FÅ UKER!!!!!

Hvilken IDIOT fant ut at akademika skulle ha monopol på pensum?! Fytti katta jeg er så sur!!!!!!

• Liker 3
Gjest Daenerys
Skrevet

Hvilken IDIOT fant ut at akademika skulle ha monopol på pensum?! Fytti katta jeg er så sur!!!!!!

Skjønner hva du mener. Foreleserne mine presterte å si at vi måtte kjøpe pensum i starten av semesteret så de EVENTUELT kunne se om det var behov for mer. Vi gjorde det, likevel manglet ca 10 stk en viktig bok til eksamen i høst. Moro.

Gjest Daenerys
Skrevet

Sitter på uni, vært her siden klokkka 8 (ny rekord), og det er KAAAAALDT ved vinduet her!!! Men jeg jobber i det minste :ler:

Skrevet

Bøkene dette semesteret er svindyrt. £91, 800kr og 659 på det billigste :(

Skrevet (endret)

Jeg pleier å bestille før forrige semester er over jeg. Da havner jeg ca. først i køen, og har bøkene til semesterstart (og vel så det). Kanskje du kan prøve det neste semester hvis det er gjentakende i dine fag?

Endret av Mynona
Skrevet

Skjønner hva du mener. Foreleserne mine presterte å si at vi måtte kjøpe pensum i starten av semesteret så de EVENTUELT kunne se om det var behov for mer. Vi gjorde det, likevel manglet ca 10 stk en viktig bok til eksamen i høst. Moro.

Foreleserne mine er heldigvis like sure på Akademika som det jeg er :) Her er det helt og holdent kun Akademikas feil. Problemet vårt er at vi har blokkfag, altså at vi har seks uker ett fag og så seks uker neste. Så et fag tar 7 uker inkl eksamen. Da er det VELDIG kjipt at vi ikke har fått alt pensum halvveis i "semesteret"....

Skrevet

Jeg pleier å bestille før forrige semester er over jeg. Da havner jeg ca. først i køen, og har bøkene til semesterstart (og vel så det). Kanskje du kan prøve det neste semester hvis det er gjentakende i dine fag?

Det går ikke an, de tar kun inn bøkene til vi trenger de. Og da tar de heller ikke inn nok.... HÅPLØST. Jeg er så forbanna.

Skrevet

Det går ikke an, de tar kun inn bøkene til vi trenger de. Og da tar de heller ikke inn nok.... HÅPLØST. Jeg er så forbanna.

Åhh, kjipt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...