Mermaid Blues Skrevet 14. januar 2013 #2021 Skrevet 14. januar 2013 Fikk E på siste eksamen! Jeg som trodde jeg lå på en C.... Tror jeg må ha misforstått noe alvorlig! Så den fine B'en som telte 70% er blitt en C Har bedt om begrunnelse. Kanskje jeg klager (for første gang). Skikkelig nedtur! til deg. Har du fått begrunnelse, og var det noe fornuftig? Det er ca den kjipeste følelsen i verden når man er student :/ Klar ferdig syt: Jeg er forkjøla, tett i huet, har vondt i halsen, får ikke sove, boka jeg leste i dag var kjedelig og jeg må diskutere den i morra, og jeg er nervøs for gruppearbeidet vi skal ha dette semesteret. Føler at enkelte i gruppa mi egentlig ikke bryr seg om faget (forståelig, i og med at de ikke skal ta det videre til neste år, og har andre fag de må prestere i) og uansett hvor urettfeigt det kanskje høres ut er 30% av karakteren min dette semesteret prisgitt at alle i gruppa gjør en bra jobb. Vi hadde første gruppemøte denne uka, og med tanke på at tre stykker ikke engang møtte opp, og halvparten av de som var der satt og så på klokka, er jeg litt nervøs. Håper det er bedre stemning denne uka og at det bare var et tilfelle av forsinket feriemodus
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #2022 Skrevet 14. januar 2013 Åååå! Jeg vil også klage! Tar tidenes allnighter idag og jobber med ei oppgave som skal inn i morgen klokka 11. Ett par tusen ord igjen, søvn blir ikke min venn i kveld. Har hatt ett dritt semester hvor Murphys Lov har vært gjeldende til tusen i livet mitt, og denne oppgaven kom som ett smell på meg altså. Anonym poster: f83a327a9c03cc3b8ee4d24970b8c8ae
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #2023 Skrevet 14. januar 2013 Jeg takler virkelig ikke disse tidsbegrensede skriftlige eksamenene der man skal svare på tilfeldige spørsmål fra pensum ... Jeg får B på alle eksamener. Ikke en eneste A! Jeg leser mye, jeg jobber mye med faget, og i alle fag leverer vi rapporter og gjennomfører omfattende prosjekter, og alle disse karakterene er A. Men det er et eller annet med disse 2 - 5 timene med graving bak hjernebarken som gjør at jeg ikke klarer å vise hva jeg kan. Har klaget mye det siste året, og alle har sagt ca. det samme, nemlig at A-en akkurat glipper mellom fingrene mine. Jeg klarer visst ikke å presisere nøyaktig hva jeg mener, jeg kan glemme fagterminologi, men bruke den samme to sider bak og selv om jeg setter stoffet, og også flere fag, i sammenheng, så blir det aldri en A. Jeg klarer å svare på alle spørsmål lenge før fristen, jeg skriver fort. Dermed har jeg alltid tid til å skrive om og legge til eller fjerne informasjon. Jeg leser gjennom minst 5 ganger før levering. Jeg har øvd mye på det jeg har fått kritikk på, jeg har tatt tidligere eksamener og levert de til foreleser, som har sagt at alt var A-besvarelser. Men på den virkelige eksamen så går det bare ikke. ÅH, jeg blir så sur! Før jeg er ferdig, SKAL jeg ha A på minst 1 skriftlig eksamen. Anonym poster: c44ae44b2b43c4d7fd38dd93e1fd1cf6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #2024 Skrevet 14. januar 2013 Dere klager for at dere for B`er og ikke A`er!! Mange leser som faen, står på og ikke rekker en C, D eller står i det hele tatt!! Hadde min eksamen 11/1....Leste som faen til de fleste temaene! Unntatt 2 temaer, der dem dukket opp som eksamens oppgave!! Alt er bare bortkasta, jeg ser F trykt på studweb allerede:`( Anonym poster: 8dd6d5c3bc61cdf680d01d20046be835 3
Gjest Nikee Skrevet 14. januar 2013 #2025 Skrevet 14. januar 2013 Jeg er stiv som en stokk etter treningsøkten min, og det å sykle gjennom snø til uni. var absolutt ikke en bra start på dagen. Nå skal jeg sitte her til 22-23 i kveld og skrive ferdig hele denne pokkers oppgaven. Jeg er møkkalei den Mynona: Jeg hater når det skjer! Man får en smell, i og med at man tror det går fint også går det helt motsatt
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #2026 Skrevet 14. januar 2013 Hadde min eksamen 11/1....Leste som faen til de fleste temaene! Unntatt 2 temaer, der dem dukket opp som eksamens oppgave!! Alt er bare bortkasta, jeg ser F trykt på studweb allerede:`( Høres genialt ut. "Det er 50 temaer (eller hvor mange det nå var) vi kan bli spurt om, jeg satser på å lære 48 av dem skikkelig". Det store spørsmålet som dukker opp er naturligvis hvorfor du leste så mye, men droppet to tema. Anonym poster: fa86ee72ffa54f9d4bd8d8579462ecae 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #2027 Skrevet 14. januar 2013 Høres genialt ut. "Det er 50 temaer (eller hvor mange det nå var) vi kan bli spurt om, jeg satser på å lære 48 av dem skikkelig". Det store spørsmålet som dukker opp er naturligvis hvorfor du leste så mye, men droppet to tema. Anonym poster: fa86ee72ffa54f9d4bd8d8579462ecae Man rekker ikke alltid å lese alle emnene, og man må velge. Eller foreleser har hintet om hvilke emner som ikke kommer på eksamen, eller man har kun skumlest gjennom de siste kap, osv osv. Det er mange grunner Anonym poster: 399b8c3b7aa816956f89956f11cddc5a 2
Silkepote Skrevet 14. januar 2013 #2028 Skrevet 14. januar 2013 Fikk E på eksamen. Ble skuffa, men kunne vel egentlig ikke forvente noe annet resultat. Bra jeg i det minste bestod! 2
Hirondelle Skrevet 14. januar 2013 #2029 Skrevet 14. januar 2013 Akademika Dragvoll er fremdeles utsolgt for pensumet mitt.... Eksamen om 6 uker......... Yay......... 2
melly666 Skrevet 14. januar 2013 #2030 Skrevet 14. januar 2013 I vanlige fag har jeg én bok om ett emne, samt snille forelesere som lager eksamen rundt noen sentrale emner. I dette faget har jeg tre bøker om tre helt ulike temaer, i tillegg til en foreleser som synes det er veldig viktig å tenke selv. Så han synes det er gøy å lage eksamner om emner det nesten ikke står noe om - og det som står er litt her og litt der i ulike kapitler. Resten må du ta fra eget hode - men det er som oftest ting du ikke har noe forhold til fra før, så det å lage egne problemstillinger er jo kjeempelett... Eksamen er 16., og jeg krysser fingrene for en C. (blir vanligvis "meh" av en A og skulle ønske det var noe høyere.. )
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #2031 Skrevet 14. januar 2013 Jeg takler virkelig ikke disse tidsbegrensede skriftlige eksamenene der man skal svare på tilfeldige spørsmål fra pensum ... Jeg får B på alle eksamener. Ikke en eneste A! Jeg leser mye, jeg jobber mye med faget, og i alle fag leverer vi rapporter og gjennomfører omfattende prosjekter, og alle disse karakterene er A. Men det er et eller annet med disse 2 - 5 timene med graving bak hjernebarken som gjør at jeg ikke klarer å vise hva jeg kan. Har klaget mye det siste året, og alle har sagt ca. det samme, nemlig at A-en akkurat glipper mellom fingrene mine. Jeg klarer visst ikke å presisere nøyaktig hva jeg mener, jeg kan glemme fagterminologi, men bruke den samme to sider bak og selv om jeg setter stoffet, og også flere fag, i sammenheng, så blir det aldri en A. Jeg klarer å svare på alle spørsmål lenge før fristen, jeg skriver fort. Dermed har jeg alltid tid til å skrive om og legge til eller fjerne informasjon. Jeg leser gjennom minst 5 ganger før levering. Jeg har øvd mye på det jeg har fått kritikk på, jeg har tatt tidligere eksamener og levert de til foreleser, som har sagt at alt var A-besvarelser. Men på den virkelige eksamen så går det bare ikke. ÅH, jeg blir så sur! Før jeg er ferdig, SKAL jeg ha A på minst 1 skriftlig eksamen. Anonym poster: c44ae44b2b43c4d7fd38dd93e1fd1cf6 Jeg forstår ikke helt sammenhengen i innlegget du skriver her, men ser at det kanskje er dette som er problemet på eksamen. Å få A er veldig vanskelig. Selv får jeg en del A-er fordi jeg kan skrive. De gangene jeg har fått A har jeg hatt ekstremt godt og presist språk og mye detaljkunnskap. Andre ganger har jeg kunnet like mye pensum, men fått B på grunn av nerver som igjen påvirker hvordan jeg besvarer oppgavene. Dette er nok noe alle studenter sliter med, og det er vel noe av grunnen til at så få får A-er. Skoleeksamener er forferdelige. Anonym poster: de78e932e76544365eedf5d3ce6d6af5
Kjempeliten Skrevet 14. januar 2013 #2032 Skrevet 14. januar 2013 (endret) Har jobbet hardt med en oppgave til praksis som elevene skal få... Sendte utkast til praksislærer, men den ble ikke godkjent da det viser seg at vi har for dårlig tid. Jeg forstår jo det da, og da bør jeg forandre. Hun kom med et forslag som er ganske enkelt, så da kan jeg likegjerne gå for det, så slipper jeg å finne på noe helt nytt. Men selvfølgelig skal andre i praksisgruppen blande seg også. Som om jeg ikke er stressa nok fra før ang dette!! så, jeg må lage en ny oppgave (stress) mens jeg må ha meningene til de andre i gruppen hengende over meg (stress). Endret 14. januar 2013 av Kjempeliten
Mynona Skrevet 14. januar 2013 #2033 Skrevet 14. januar 2013 til deg. Har du fått begrunnelse, og var det noe fornuftig? Det er ca den kjipeste følelsen i verden når man er student :/ Mynona: Jeg hater når det skjer! Man får en smell, i og med at man tror det går fint også går det helt motsatt Takk for klemmer! Har ikke fått begrunnelse enda... Har lest gjennom sensorveiledning, og jeg er jo helt klar på at dette ikke er A eller B, men jeg har da med ganske mange av poengene. Og hvor mye kan de forvente på 2-timers eksamen? Man rekker rett og slett ikke å svare 100% på 7 oppgaver hvorav 2 av de er langsvarsoppg. Fortsatt ganske sur. Håper jeg får beskjed om at det er skjedd en feil... :sjener: Akademika Dragvoll er fremdeles utsolgt for pensumet mitt.... Eksamen om 6 uker......... Yay......... Bestill på akademika.no
Miah Skrevet 14. januar 2013 #2034 Skrevet 14. januar 2013 Har min første eksamen på fredag. Har ikke vært stresset før, men nå som det er et par dager igjen er jeg virkelig stresset. Føler jeg ikke kan en drit, virkelig, og aner ikke hvordan dette skal gå. Er så mye å huske, så mye å få med seg, alle slags detaljer. Gruer meg mest til teorioppgaven, det meste annet er da ganske lovfestet, i tillegg til at metoden min suger ganske så heftig. Enda verre er det å gå glipp av eksamensfesten om kvelden, fordi jeg må på jobb... her går med stor sannsynlighet ikke særlig bra, og så får jeg ikke engang drikke bort sorgene mine.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #2035 Skrevet 14. januar 2013 ÅH, jeg blir så sur! Før jeg er ferdig, SKAL jeg ha A på minst 1 skriftlig eksamen. Jeg tror det kan ha noe med, eh, 'studiemodenhet' å gjøre også. Jeg studerte 3,5 år med full kontroll på pensum, god oversikt over alle emner, ingen 'hull' og vet jeg skrev bra. Fikk alltid B de første tre studieårene mine. Det var jo koselig å være stabilt god, men studerte med mange tullinger som fikk alt fra A-E, så det var litt irriterende de gangene en tulling fikk A, selv om snittet mitt var bedre. Plutselig vårsemesteret i mitt fjerde studieår (fremdeles bachelornivå fordi jeg flyttet til Oslo) fikk jeg A på begge eksamenene mine. Jeg hadde ikke lest mer enn vanlig, eksamenene var overhodet ikke lettere enn vanlig, jeg var også ganske distrahert av jobb og mastersøking i utlandet. Men jeg satt der og følte jeg gjorde mitt beste (det har jeg følt tidligere også), og fikk sjokk da jeg så 2 x A i Studentweb. Det var helt ulike fag også. Anonym poster: 67cfea2b7a8893d39890b88c85af30e7
Mermaid Blues Skrevet 14. januar 2013 #2036 Skrevet 14. januar 2013 Takk for klemmer! Har ikke fått begrunnelse enda... Har lest gjennom sensorveiledning, og jeg er jo helt klar på at dette ikke er A eller B, men jeg har da med ganske mange av poengene. Og hvor mye kan de forvente på 2-timers eksamen? Man rekker rett og slett ikke å svare 100% på 7 oppgaver hvorav 2 av de er langsvarsoppg. Fortsatt ganske sur. Håper jeg får beskjed om at det er skjedd en feil... :sjener: Det hender innimellom det også, jeg krysser fingrene for at det kan være tilfelle her Min erfaring med så korte eksamener (som strengt talt er den eneste eksamenslengden jeg har erfaring med på uni) er at det føles som om det er veldig lett å bomme på oppgaven fordi man blir stressa av tidspresset og misforstår spørsmålet. Har skjedd meg, og mange av mine medstudenter, og det er ikke noe gøy i det hele tatt når det plutselig går opp et lys i ettertid. Skjønner virkelig ikke vitsen med slike eksamener (i den grad jeg skjønner vitsen med eksamen overhodet). Og når det er sagt: JEG VIL OGSÅ HA KARAKTERER! Herregud, de har exam board deadline neste tirsdag og det er lenge til det!! /utbrudd.
Hirondelle Skrevet 15. januar 2013 #2037 Skrevet 15. januar 2013 Bestill på akademika.no Går ikke, er en liten modul i et lite fag(litteraturteori), og kompendiene de er utsolgt for finnes KUN på Akademika Dragvoll(de finnes ikke der heller, forsåvidt.....). Er ikke bøker det er snakk om - men en samling av div artikler.
Mynona Skrevet 15. januar 2013 #2038 Skrevet 15. januar 2013 Går ikke, er en liten modul i et lite fag(litteraturteori), og kompendiene de er utsolgt for finnes KUN på Akademika Dragvoll(de finnes ikke der heller, forsåvidt.....). Er ikke bøker det er snakk om - men en samling av div artikler. Ja, da blir det verre! Det er ingen som hadde faget i fjor som du kan høre om du kan kjøpe (evt låne hvis de ikke vil selge) da??
Hirondelle Skrevet 15. januar 2013 #2039 Skrevet 15. januar 2013 Ja, da blir det verre! Det er ingen som hadde faget i fjor som du kan høre om du kan kjøpe (evt låne hvis de ikke vil selge) da?? Kjenner bare én som gikk der i fjor, og hun har allerede gitt bort sine til en venninne av meg. Typisk. Men fikk kjøpt deler av pensum i dag, så mangler bare resten nå! Men herregud, Akademika... søppelsted..... Liker de ikke!
Strixvaria Skrevet 15. januar 2013 #2040 Skrevet 15. januar 2013 Kjenner bare én som gikk der i fjor, og hun har allerede gitt bort sine til en venninne av meg. Typisk. Men fikk kjøpt deler av pensum i dag, så mangler bare resten nå! Men herregud, Akademika... søppelsted..... Liker de ikke! Kan du ikke kopiere litt av venninna di inntil de får inn kompendiene? Kjenner til problemet. I fjor kom ikke kompendiet før halvveis ut i semesteret. Da var jeg passe forbanna - dog var dette fagansvarligs feil; vedkommende hadde ikke tatt seg bryet med å bestille dem.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå