Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"cannot wait" :rolleyes:

Anonymkode: a0ca7...10e

Reagerer du på at AB ikke har brukt den uformelle sammentrekningen av ordet "cannot" (can't). Eller er det en annen grunn til at du reagerer på setningen?

Anonymkode: 4d73a...3fc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Hadde IELTS i går. Det var skikkelig stressende, og aner ikke hvordan det gikk! Jeg svarte på alt, men snakkedelen var vanskelig da jeg fikk et tema jeg ikke ante hvordan jeg skulle snakke om. Sa mye tull da, og vet at jeg snakker veldig bra engelsk, så håper bare det holdt! Trenger svært godt resultat forav Master-graden.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Linaria skrev:

Hadde IELTS i går. Det var skikkelig stressende, og aner ikke hvordan det gikk! Jeg svarte på alt, men snakkedelen var vanskelig da jeg fikk et tema jeg ikke ante hvordan jeg skulle snakke om. Sa mye tull da, og vet at jeg snakker veldig bra engelsk, så håper bare det holdt! Trenger svært godt resultat forav Master-graden.

Kunne du ta TOEFL istedet? Eller har du tatt begge? Hva er svært godt resultat? Hva har du på TOEFL?

Anonymkode: 5f551...c16

Gjest Linaria
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du ta TOEFL istedet? Eller har du tatt begge? Hva er svært godt resultat? Hva har du på TOEFL?

Jeg har ikke tatt TOEFL. Må ha minst 7.0 på alt i IELTS. Venninna mi tok TOEFL og sa det var lett. 

Jeg kunne også tatt TOEFL, menog IELTS har littegrann høyere prestisje fra hva jeg har hørt, og det passa bedre. Tok den i Dublin da det var billigere enn Oslo. 

Endret av Linaria
AnonymBruker
Skrevet

Jeg strøk på eksamen.. Går kunst og håndverk, var eneste studenten som stilte ut som strøk.. værste var at jeg har aldri jobbet så hardt med en eksamen før. Fikk god hjelp av veileder som elsket ideen min, og var kjempe fornøyd med ferdig produkt.. i tillegg så fikk jeg fire personer til å lese gjennom rapporten min for å forsikre meg om at den så bra ut. 

Prøvde å klage og be om forklaring, men siden det var en utstilling så kunne ikke karakteren påklages, fikk heller ingen ordentlig forklaring på karakter.. Vurderer strekt å droppe ut.

Anonymkode: 75185...5bb

Skrevet

Jeg må levere inn en mappeinnlevering og begynner å innse at halve oppgaven min er helt verdiløs. Mangler to sider på den, men er nødt til å gjøre mitt beste for å bestå... Har allerede strøket i ett fag som jeg skal ta opp til høsten, men stryker jeg på denne også tror jeg at jeg må ta ett år ekstra for å få tatt opp fagene.... Uff, klarer bare ikke å konsentrere meg nok til å skrive de to sidene, og jeg har nesten glemt hva jeg skriver om siden det er over en måned siden jeg skrev førsteutkastet. Uff, må bare lever før klokken 11 i morgen tidlig uansett hva...

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Strøk på den ene eksamensoppgaven. :sukk: Er selvsagt mye min feil, samtidig så var det en unormalt vanskelig oppgave. Oppgaven var ikke det vi hadde fokusert på i kurset så jeg fikk jo ikke vist noe av den kunnskapen. Samtidig som jeg ikke hadde lest bredt nok på pensum så kunne si fint lite om det jeg var spurt om. 

Forstår de vil teste oss også i bredden, men synes sånne oppgave heller kunne kommet i tillegg på en eksamen for å skille A kandidatene enn som hele oppgaven. 

Anonymkode: 5a717...e07

Gjest Linaria
Skrevet

Det er så mange ting å være nervøs for. Nå har jeg endelig skoleplass og er livredd for å ikke finne bolig i Edinburgh, men herregud, noe må man jo finne, kan bare være det ikke blir såå sentralt og fantastisk :P

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Strøk på den ene eksamensoppgaven. :sukk: Er selvsagt mye min feil, samtidig så var det en unormalt vanskelig oppgave. Oppgaven var ikke det vi hadde fokusert på i kurset så jeg fikk jo ikke vist noe av den kunnskapen. Samtidig som jeg ikke hadde lest bredt nok på pensum så kunne si fint lite om det jeg var spurt om. 

Forstår de vil teste oss også i bredden, men synes sånne oppgave heller kunne kommet i tillegg på en eksamen for å skille A kandidatene enn som hele oppgaven. 

Å nei, så utrolig kjipt! :( Maks uflaks der da... Når er det konteeksamen?

På 16.7.2017 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Jeg strøk på eksamen.. Går kunst og håndverk, var eneste studenten som stilte ut som strøk.. værste var at jeg har aldri jobbet så hardt med en eksamen før. Fikk god hjelp av veileder som elsket ideen min, og var kjempe fornøyd med ferdig produkt.. i tillegg så fikk jeg fire personer til å lese gjennom rapporten min for å forsikre meg om at den så bra ut. 

Prøvde å klage og be om forklaring, men siden det var en utstilling så kunne ikke karakteren påklages, fikk heller ingen ordentlig forklaring på karakter.. Vurderer strekt å droppe ut.

Anonymkode: 75185...5bb

Dette hørtes jo ikke bra ut... :( Er det sånn at du mistrives på studiet generelt, eller er det denne eksamenen som gjør at du ønsker å droppe ut? (åja... ser det er en måned siden du skrev dette.. hva tenker du nå?)

AnonymBruker
Skrevet

Konteeksamen snart. Noen ganger føler jeg at jeg har grei oversikt og at jeg kommer til å klare å komme meg gjennom alt før eksamen, men andre ganger virker det helt uoverkommelig og det knytter seg skikkelig i magen... Jeg håper for guds skyld at dette går bra. Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: e58cc...bc0

Skrevet

Studiestart på mandag. Starter på et bachelorstudie i informatikk i tillegg til jussen.
Jeg både gruer og gleder meg. Jeg håper virkelig at jeg klarer å få på plass god nok organisering, rutiner og at jeg klarer å ta pauser men også være effektiv nok med studiene.

Men jeg er kanskje først og fremst redd for å feile. Redd for at alle de som har vært ekstremt skeptiske rundt meg skal ha rett, og at det ikke lar seg gjøre. Jeg er pissredd for å få dårlige karakterer og ikke mestre studiene.

Skrevet
1 time siden, Pottah skrev:

Studiestart på mandag. Starter på et bachelorstudie i informatikk i tillegg til jussen.
Jeg både gruer og gleder meg. Jeg håper virkelig at jeg klarer å få på plass god nok organisering, rutiner og at jeg klarer å ta pauser men også være effektiv nok med studiene.

Men jeg er kanskje først og fremst redd for å feile. Redd for at alle de som har vært ekstremt skeptiske rundt meg skal ha rett, og at det ikke lar seg gjøre. Jeg er pissredd for å få dårlige karakterer og ikke mestre studiene.

Er i samme situasjon som deg haha. Gått 2 år på jussen, men skal nå starte på psykologi profesjon. Samtidig som jeg skal ta litt emner her og der på jussen, altså ikke gå 100%. Er også dritredd for å faile helt. Men kan umulig faile så mye som jeg gjorde på jussen 

Anonymkode: 3b929...6ef

Skrevet
På 09/08/2017 den 10.21, Sugar&Spice skrev:

Å nei, så utrolig kjipt! :( Maks uflaks der da... Når er det konteeksamen?

Takk :klemmer:

Hadde konteeksamen i dag også. Nå føler jeg i hvert fall at jeg bør stå. Eksamensoppgaven var gitt sånn at halvparten var kjernepensum og halvparten var på ting som ikke hadde vært på forelesning eller i noen av oppgavene. Jeg slet åpenbar med den siste halvdelen, men syntes denne eksamenen var mye mer fair i og med at jeg faktisk fikk vist at jeg kunne det vi hadde fokusert på i kurset selv om jeg ikke kunne si så mye om det andre. 

Håper bare at sensuren er OK også slik at det ikke er sånn man får stryk om man ikke har klart å svart tilfredstillende på alle deloppgavene. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme situasjon som deg haha. Gått 2 år på jussen, men skal nå starte på psykologi profesjon. Samtidig som jeg skal ta litt emner her og der på jussen, altså ikke gå 100%. Er også dritredd for å faile helt. Men kan umulig faile så mye som jeg gjorde på jussen 

Anonymkode: 3b929...6ef

Jeg heier på deg!
Hvis du studerer i Oslo er det bare å sende en melding her inne hvis du vil ta en kaffe og få ut litt frustrasjon og dele erfaringer eller noe :) 

Gjest Linaria
Skrevet

Skummelt å ikke ha leilighet ennå. Og frustrerende at det ikke er noe vi kan gjøre med det før vi faktisk er i Edinburgh. 

Skrevet
1 time siden, Linaria skrev:

Skummelt å ikke ha leilighet ennå. Og frustrerende at det ikke er noe vi kan gjøre med det før vi faktisk er i Edinburgh. 

Vanskelig å finne bolig i Skottland? Eller kun Edinburgh? 

Gjest Linaria
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å finne bolig i Skottland? Eller kun Edinburgh? 

Er ganske vanskelig akkurat i Edinburgh, spesielt nær universitetet rundt september, og om man bor i utlandet og ikke kan dra på visning, er det ikke sjans. Vi har heller ikke ''guarantor'' i Storbritannia, og kjæresten min er musiker, så selv om han tjener bra, er det ikke veldig stabil inntekt. Vi har ti dager booka på vandrerhjem når vi flytter, så forhåpentligvis er det nok til å finne noe. 

Skrevet

Eksamen nærmer seg med stormskritt. Pulsen øker, svetten renner. Plutselig kommer følelsen av at man har glemt alt sammen. Og mat? Hva er det? 

Anonymkode: e58cc...bc0

Gjest Linaria
Skrevet

Ser også ut til at jeg aldri skal ha skoleeksamen igjen. Masteren er kun hjemmearbeid (dog mye av det!) 

Usikker på om det er en lettelse eller ikke, men kjennes litt deilig å slippe stresset med skoleeksamen.

Skrevet

Som alltid bestiller jeg pensumbøkene tidlig på sommeren, i håp om å ligge litt foran gjennom året. Har til nå lest ti sider av den første - og det har jeg gjort i dag. Ser ut som dette året blir likt som alle de forrige.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...