Poppie Skrevet 8. desember 2014 #5981 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har opplevd at den har kommet noen dager før tiden, men som regel brukes hele sensurfristen på 3 uker. Jeg har opplevd 3 effektive uker, altså 21 arbeidsdager. Men har også fått sensuren innen en uke
Gjest Nori Skrevet 8. desember 2014 #5982 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har opplevd 3 effektive uker, altså 21 arbeidsdager. Men har også fått sensuren innen en uke Det vet jeg faktisk ikke om er lov. Mener tre uker skal regnes som 15 virkedager (mandag-fredag).
Wolfmoon Skrevet 8. desember 2014 #5983 Skrevet 8. desember 2014 Jeg føler at jeg kan litt om en del, ikke et godt utgangspunkt før eksamen
Poppie Skrevet 8. desember 2014 #5984 Skrevet 8. desember 2014 Det vet jeg faktisk ikke om er lov. Mener tre uker skal regnes som 15 virkedager (mandag-fredag). Hos oss står det iallefall: "Sensurfristen er 3 uker hvis ikke særlige grunner gjør det nødvendig å bruke mer tid. Dersom bevegelige helligdager kommer i sensurperioden, forlenges sensurfristen med tilsvarende antall dager. Dersom jule- og nyttårshelgen kommer i sensurperioden, forlenges sensurfristen med 10 dager" Men det er jo ikke sikkert det er de samme reglene overalt
Gjest Nori Skrevet 8. desember 2014 #5985 Skrevet 8. desember 2014 Hos oss står det iallefall: "Sensurfristen er 3 uker hvis ikke særlige grunner gjør det nødvendig å bruke mer tid. Dersom bevegelige helligdager kommer i sensurperioden, forlenges sensurfristen med tilsvarende antall dager. Dersom jule- og nyttårshelgen kommer i sensurperioden, forlenges sensurfristen med 10 dager" Men det er jo ikke sikkert det er de samme reglene overalt Ja, dette er jo i samsvar med UH-loven, men dette betyr ikke at sensurfristen er det du kalte tre effektive uker. Med mindre du mente at fristen ble forlenget på grunn av helligdager?
Poppie Skrevet 8. desember 2014 #5986 Skrevet 8. desember 2014 Ja, dette er jo i samsvar med UH-loven, men dette betyr ikke at sensurfristen er det du kalte tre effektive uker. Med mindre du mente at fristen ble forlenget på grunn av helligdager? Mulig formuleringen min ble litt klabbete så tidlig på morgenen
Sugardoll Skrevet 8. desember 2014 #5987 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Trekker tema om 8 minutter.. Om 38 skal jeg inn i ilden.. Dette blir interessant, værste av alt er at jeg ikke har tegn til stress/nervøsitet (om det er bra eller dårlig får tiden vise) Lykke til alle som skal ha eksamener i dag, denne uka og resten av måneden We can do it! Endret 8. desember 2014 av Sugardoll
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #5988 Skrevet 8. desember 2014 Får man karakterene etter nøyaktig 3 uker eller kan det gå kortere tid? Er så spent. Har gått 3 uker etter første eksamen på onsdag og 3 uker etter hjemmeeksamen på fredag. Er mitt første semester og er dødsnervøs.Anonymous poster hash: dd710...9e0 Har opplevd at det går både kortere og lengre tid men regn med 3 uker du!Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
noisy Skrevet 8. desember 2014 #5989 Skrevet 8. desember 2014 Får man karakterene etter nøyaktig 3 uker eller kan det gå kortere tid? Er så spent. Har gått 3 uker etter første eksamen på onsdag og 3 uker etter hjemmeeksamen på fredag. Er mitt første semester og er dødsnervøs.Anonymous poster hash: dd710...9e0 Det kan ta kortere tid, og det kan ta litt lengre tid -- her tror jeg fristen er 3 uker for å levere inn sensuren til instituttkontoret, og så kan det ta en dag eller to før det kommer ut på studentweb.
frøkenfranzen Skrevet 8. desember 2014 #5990 Skrevet 8. desember 2014 Holder på med siste hjemmeeksamen nå, men jeg klarer IKKE å konsentrere meg. Naboen har en håndverker på besøk som holder på med en jævla sag praktisk talt rett utenfor døra mi og det bråker sånn I tillegg til at det er ganske lytt her også. Skulle ønske jeg hadde ørepropper.....
lillsunshine Skrevet 8. desember 2014 #5991 Skrevet 8. desember 2014 Jeg skulle liksom komme meg på lesesalen innen klokka 10.00 i dag, veldig fornøyd med jobbinga mi går og var motivert for å komme meg tidlig på plass i dag. Men selvfølgelig blir nattesøvnen forstyrret av TORDENVÆR og hagl. Fy som drønnet her i natt. Så jeg slo av vekkerklokka og sov til halv elve for å faktisk ikke være for trøtt til å få gjort noe i dag. Akkurat nå hater jeg været i Bergen. Det er regn, vind, tordenvær og samtidig kaldt og gufsent. Hjelper ikke på at jeg får se at hjemme har det kommet 30 cm med nysnø og blitt rene winter wonderland I morgen er det meldt masse nedbør og stiv kuling. Da blir det lesedag hjemme altså.
bambis Skrevet 8. desember 2014 #5992 Skrevet 8. desember 2014 (endret) MÅ skrive ferdig eksamensoppgaven min. så HVORFOR sitter jeg på kvinneguiden...? Endret 8. desember 2014 av bambis 1
Poppie Skrevet 8. desember 2014 #5993 Skrevet 8. desember 2014 MÅ skrive ferdig eksamensoppgaven min. så HVORFOR sitter jeg på kvinneguiden...? Jeg er i samme båt Det står max 10 sider, jeg er vant til å få antall ord +- 10%. Så WHYYYY? Jeg er på 5 sider nå, og er tom for ting å skrive. Må bli ferdig i dag, men har jobb fra 17-21....så blir en lang dag, og muligens en lang natt.
lillsunshine Skrevet 8. desember 2014 #5994 Skrevet 8. desember 2014 Åh. Jeg trodde Rema1000 hadde halv pris på Freia sine sjokolade bare ut uka, men nå ser jeg at det er helt frem til 31.desember.... Hehehehehe... Lurer på hvor mange gram jeg har spist tilsammen når vi er kommet til Januar. Det ble forresten 800 gram forrige uke. Vi får se hvor mange det blir denne uken. Nå er det jo tross alt "bare" 8 dager igjen av semesteret og på tide å sette inn siste giret for fullt
Poppie Skrevet 8. desember 2014 #5995 Skrevet 8. desember 2014 Åh. Jeg trodde Rema1000 hadde halv pris på Freia sine sjokolade bare ut uka, men nå ser jeg at det er helt frem til 31.desember.... Hehehehehe... Lurer på hvor mange gram jeg har spist tilsammen når vi er kommet til Januar. Det ble forresten 800 gram forrige uke. Vi får se hvor mange det blir denne uken. Nå er det jo tross alt "bare" 8 dager igjen av semesteret og på tide å sette inn siste giret for fullt Haha, jeg liker tankegangen din!
drue Skrevet 8. desember 2014 #5996 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Lykke til drue! Det var vel fler som skal ha i dag, så lykke til til de og Takk! Jeg antar at jeg får en C, håper selvsagt på en B, men C er mer realistisk. Oppgavene var ihvertfall ganske greie, og med litt mer forberedelse hadde jeg nok klart det mye bedre. Jaja, fikk nå skrevet 10 sider ihvertfall Nå har jeg litt over en uke til kjemi- og matteeksamen. Tror det kommer til å gå vesentlig dårligere der Endret 8. desember 2014 av drue
drue Skrevet 8. desember 2014 #5997 Skrevet 8. desember 2014 Holder på med siste hjemmeeksamen nå, men jeg klarer IKKE å konsentrere meg. Naboen har en håndverker på besøk som holder på med en jævla sag praktisk talt rett utenfor døra mi og det bråker sånn I tillegg til at det er ganske lytt her også. Skulle ønske jeg hadde ørepropper..... Samme problemet her. De skifter taket her jeg bor, og jeg bor selvfølgelig i øverste etasje. Gjør det umulig å lese hjemme, og på skolen er det jo ikke plass i denne perioden. Sååå, jeg reiser fram og tilbake til hjembyen mellom eksamenene, jeg
Scoop Skrevet 8. desember 2014 #5998 Skrevet 8. desember 2014 Trekker tema om 8 minutter.. Om 38 skal jeg inn i ilden.. Dette blir interessant, værste av alt er at jeg ikke har tegn til stress/nervøsitet (om det er bra eller dårlig får tiden vise) Lykke til alle som skal ha eksamener i dag, denne uka og resten av måneden We can do it! Hvordan gikk det?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #5999 Skrevet 8. desember 2014 Mappeeksamen innlevert, etter at jeg til og med i søvne har "jobbet med eksamenen" Når jeg sitter hele dagen så er det iallefall greit å ha fri når jeg sover, men neeeida.. Og så er det bare å lete opp bøkene til neste (og siste!) eksamen for i år. 4 døgn igjen, dette skal jeg klare! Anonymous poster hash: 645eb...5a0
Sommernatt Skrevet 8. desember 2014 #6000 Skrevet 8. desember 2014 Ble tatt litt på senga av et oppgavesett som var helt ulikt de som har blitt gitt til eksamen alle andre år! Føler det skjer meg hver eneste eksamen! Men men, tror jeg gjorde det helt ok og nå har jeg juleferie 😄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå