Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det føles helt uvirkelig at det er under en uke til første eksamen. Jeg er uten leilighet i hele denne fantastiske perioden, og bor litt her og der, før jeg flytter hjemover til mor og far. Planen var å nærmest bosette seg på lesesalen frem til eksamene er over i juni engang.

Det er bare det at NTNU er så utrolig gode på planlegging. Så de har lagt all oppgradering og oppussing av dragvoll til mai/juni (de har jo bare tre måneder etter det hvor man kan pusse opp uten å forstyrre studentene).

Og siden hele bygget er av betong og glass, så durer det jo overalt. Ingen øreplugger kan overdøve det.

Noen som vet at noen gode alternative leseplasser? Har vært litt på folkebiblioteket, men klarer ikke helt å konsentrere meg der pluss at det alltid er stappfullt.

Blir eventuelt å snu døgnet og dra på skolen i 16-tida og sitte utover kvelden/natta, istede for dagtid.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Det føles helt uvirkelig at det er under en uke til første eksamen. Jeg er uten leilighet i hele denne fantastiske perioden, og bor litt her og der, før jeg flytter hjemover til mor og far. Planen var å nærmest bosette seg på lesesalen frem til eksamene er over i juni engang.

Det er bare det at NTNU er så utrolig gode på planlegging. Så de har lagt all oppgradering og oppussing av dragvoll til mai/juni (de har jo bare tre måneder etter det hvor man kan pusse opp uten å forstyrre studentene).

Og siden hele bygget er av betong og glass, så durer det jo overalt. Ingen øreplugger kan overdøve det.

Noen som vet at noen gode alternative leseplasser? Har vært litt på folkebiblioteket, men klarer ikke helt å konsentrere meg der pluss at det alltid er stappfullt.

Blir eventuelt å snu døgnet og dra på skolen i 16-tida og sitte utover kvelden/natta, istede for dagtid.

Har du prøvd ut kjelleren på 6B? Lesesalene ut mot veien der har jeg opplevd som uforstyrret i forhold til byggestøyen!

Ellers er det jo NTNU leseplasser på Kalvskinnet?

Skrevet

Har du prøvd ut kjelleren på 6B? Lesesalene ut mot veien der har jeg opplevd som uforstyrret i forhold til byggestøyen!

Hvor på kalvskinnet?

Skrevet (endret)

dobbel

Endret av Marwel
Skrevet (endret)

Trooor det er i Gunnerusbiblioteket? Har ikke vært der selv, men vet om folk som bruker det fast. :)

Jeg tok feil, blandet med et annet sted.

Endret av Marwel
Skrevet (endret)

Trooor det er i Gunnerusbiblioteket? Har ikke vært der selv, men vet om folk som bruker det fast. :)

dobbelpost igjen... KG driver å tuller med meg på natta!

Endret av Marwel
Skrevet

Hvem vil kutte en side av oppgaven min?

Gjest LillaGorilla
Skrevet

Har ikke lest så mye av tråden, men såg den inneholdt ordet "sutre" så da tenker jeg den er perfekt for meg!

- Det er 1 uke til første eksamen (og forsåvidt nr. 2 og nr.3 og!!), jeg ligger dårlig an og er blitt syk!! Orker ingenting og bare ligger under teppet på sofaen og sover. Føles som dette går rett til helvete (unnskyld :( )... har lyst til å bare gi opp alt. Orker ikke å gå på butikken for å kjøpe mat, så jeg spiser havregryn og melk. Er alene hjemme og har ingen andre å klage og sutre til! Synes fryktelig synd i meg selv :P

Puh.. måtte bare få det ut. Takk!

Skrevet

Har ikke lest så mye av tråden, men såg den inneholdt ordet "sutre" så da tenker jeg den er perfekt for meg!

- Det er 1 uke til første eksamen (og forsåvidt nr. 2 og nr.3 og!!), jeg ligger dårlig an og er blitt syk!! Orker ingenting og bare ligger under teppet på sofaen og sover. Føles som dette går rett til helvete (unnskyld :( )... har lyst til å bare gi opp alt. Orker ikke å gå på butikken for å kjøpe mat, så jeg spiser havregryn og melk. Er alene hjemme og har ingen andre å klage og sutre til! Synes fryktelig synd i meg selv :P

Uff, god bedring! Jeg kjenner flere som ALLTID blir syke rett før eksamen (sannsynligvis pga stresset), og det kan virkelig ikke være noe gøy. Jeg foreslår å ta én HELT fri dag selv om det bare er en uke igjen, for å samle krefter. :klemmer:

Min klage i dag er at bacheloren blir alt for lang! Den skal være på max 7000 ord, jeg har nå 6000 og MASSE igjen av analysen. Synes ikke jeg kan kutte noe særlig annet heller, uten å fjerne for mye kontekst. Skjønner bedre og bedre hva veileder mente med at det er en "ambisiøs oppgave"...

Skrevet (endret)

Synes ikke jeg kan kutte noe særlig annet heller, uten å fjerne for mye kontekst.

Må bare signere denne - jeg føler at jeg fjerner masse essensielt for oppgaven akkurat nå.

Syns det er for mye fokus på antall sidetall. Han ene professoren min kjempet med instituttet om å fjerne begrensninger :fnise: Han syns det ødela produktivitet og kreativitet. Han mente det kunne være en "retningslinje" på hvor mange sider en oppgave skal være på, men at det burde ikke være trekk for å skrive mindre eller mer.

Jeg er enig, selv om jeg forstår at man skal lære seg å begrense seg.. men noen ganger er det bare.. nedbrytende å se mange gode poeng forsvinne for man må holde seg innenfor for eksempel 15 sider. Jeg har til og med hørt at noen sensorer ikke gidder å lese mer enn de 15. sidene, så om du har mesteparten av konklusjonen på side 16 (f.eks halvside over), så kan man stryke for man har ikke med en god nok konklusjon :sukk:

Heia alle sammen! :kose:

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg har også blitt syk! :( Har første eksamen på lørdag... Kroppen min motarbeider meg, åååh. Vil bare legge meg på sofaen med kakao og se på søppel-tv. Jaja. Får legge meg på sofaen og lese pensum i stedet. Da blir det et slags kompromiss.

Kanskje du skal legge pensumboka under puta eller oppå teppet? Pakk deg inn i bøker! Så kanskje kunnskapen bare siger inn i kroppen din! Det funker helt sikkert.

God bedring forresten!

• Liker 1
Gjest Armule
Skrevet

Jeg kjenner flere som ALLTID blir syke rett før eksamen (sannsynligvis pga stresset)

Med meg og flere venner er det omvendt.. Vi blir som regel syke etter eksamensperioden er over. Husker ett år, hvor vi hadde tre kurs med mappeinnlevering og alle skulle inn i løpet av halvannen ukes tid. Det var IKKE gøy. Vi satt vel 10 timer døgnet i to uker for å klare det. Jeg lå got an et et par dager før siste innlevering, og valgte å ta en dag fri. Det skulle jeg ikke gjort, for jeg ble selvfølgelig syk dagen etter og fikk ikke gjort så veldig mye mer.

Så jeg anbefaler ikke å ta seg en dags pause i eksamen, med mindre man kjenner kroppen sin godt og vet hvordan den reagerer. Jeg må bare peise på og kjøre løpet helt ut, slik at jeg ikke blir syk før innlevering.

Gjest LillaGorilla
Skrevet

Takk for at jeg fikk sutre til dere ;) Det hjelper faktisk bittelitt.. hehe

Uff, god bedring! Jeg kjenner flere som ALLTID blir syke rett før eksamen (sannsynligvis pga stresset), og det kan virkelig ikke være noe gøy. Jeg foreslår å ta én HELT fri dag selv om det bare er en uke igjen, for å samle krefter. :klemmer:

Min klage i dag er at bacheloren blir alt for lang! Den skal være på max 7000 ord, jeg har nå 6000 og MASSE igjen av analysen. Synes ikke jeg kan kutte noe særlig annet heller, uten å fjerne for mye kontekst. Skjønner bedre og bedre hva veileder mente med at det er en "ambisiøs oppgave"...

Takk Luppa :) Tror ikke det er pga. stress. Var ikke stresset sånn egentlig, men nå kjenner jeg at jeg er det :P Har tilbrakt dagen på sofaen, kanskje lest 2 timer til sammen. Håper på en bedre dag i morgen :)

Skjønner veldig godt problemet ditt! Har vært der selv, men ikke på en bacheloroppgave. Alltid kjipt å kutte ut ting, for jeg føler alltid at alt jeg har med er viktig, og at det er viktig å si det med det antall ord for å få det tydelig nok.

Masse lykke til! :)

Jeg har også blitt syk! :( Har første eksamen på lørdag... Kroppen min motarbeider meg, åååh. Vil bare legge meg på sofaen med kakao og se på søppel-tv. Jaja. Får legge meg på sofaen og lese pensum i stedet. Da blir det et slags kompromiss.

Kanskje du skal legge pensumboka under puta eller oppå teppet? Pakk deg inn i bøker! Så kanskje kunnskapen bare siger inn i kroppen din! Det funker helt sikkert.

God bedring forresten!

Hehe, liker forlsaget ditt! Er verdt et forsøk ;)

God bedring kjære deg, og lykke til på eksamen på lørdag! Klem :)

Skrevet

Skal levere tre oppgaver om fire timer... Og jeg er på ingen måte fornøyd... Men hva kan jeg gjøre nå, har allerede fått utsettelse en gang, men fikk ikke gjort allverdens ekstra. Og topper det hele med skriftlig eksamen på fredag, er så utrolig lei! :kjefte:

Sånn! Godt å få det ut, da føles det mye bedre!

Gjest Anuket
Skrevet

Høres veldig fornuftig ut med skolefri sone hjemme :)

Jeg overlevde eksamen, tror faktisk det gikk ganske bra, opplevde for første gang at jeg lett kunne besvart alle oppgavealternativene, og det var nesten litt vanskelig å velge :) Endte med å skrive om min elskede Brecht, såklart, vi har jo hatt noen hete stunder sammen de siste ukene :sjarmor::fnise:

Nå lider jeg av post-eksamen-syndrom - sitter hele tida og tenker at jeg burde ha dårlig samvittighet for ikke å lese til eksamen - helt til jeg kommer på at jeg er ferdig. Føler meg skikkelig fjern og rar, men jeg trøster meg med at det sikkert er ganske normalt :sjenert: Nå skal jeg ikke tenke så mye på skole i det hele tatt før 12.juni, da er det sensurfrist.

Krysser fingre og tær for deg, håper innspurten går bra :duskedame: Når har du eksamen?

Åh! Heldige deg! Gratulerer med ferie forresten! :hoppe:

Jeg skal nok lese litt på kvelden på 17 mai tenker jeg, eller jeg skal i alle fall ha med meg en artikkel og tankekartene mine hjem! SÅ får vi se om det skjer noe :ler:

23 mai! Også hjemmeeskamen også :sukk: Men jeg er ikke ferdig før 6 juni pga muntlig.

Nå har jeg kun fokusert på det ene faget som jeg konter, jeg skal pokker meg få en B eller C i dette emnet! Men er møkkalei allerede og klokken er ikke ti en gang :overrasket:

Kjenner jeg angrer på at jeg sa vi kunne ha fest hos meg ikveld, men kanskje jeg trenger litt avkobling :sjenert:

Gjest Anuket
Skrevet

Aaaaaaah gud! Er det virkelig mulig og nødvendig med å pusse opp en lesesal midt i eksamenstiden? :murvegg::frustrert:

UiB pusser opp en lesesal på Upihl og jeg holder på å gå i veggen pga den sinnsykt høye borre lyden som kommer med jevne mellomrom. :kjefte: Hva med å ta dette etter eksamenstiden?

Skrevet

Det var ikke lurt med energidrikk til frokost! Hadde et håp om at det kunne gi meg det sparket bak jeg trengte, men nei, jeg skjelver og klarer i alle fall ikke å konse... :skratte: Bare tre timer igjen nå!

Skrevet

Aaaaaaah gud! Er det virkelig mulig og nødvendig med å pusse opp en lesesal midt i eksamenstiden? :murvegg::frustrert:

UiB pusser opp en lesesal på Upihl og jeg holder på å gå i veggen pga den sinnsykt høye borre lyden som kommer med jevne mellomrom. :kjefte: Hva med å ta dette etter eksamenstiden?

Sett deg oppe på sydnes isteden da, masse plass her! :) De skal pusse opp her også, men ikke før ute i juni. Utrolig idiotisk å ta det nå!

Gjest Anuket
Skrevet

Sett deg oppe på sydnes isteden da, masse plass her! :) De skal pusse opp her også, men ikke før ute i juni. Utrolig idiotisk å ta det nå!

:fnise: Jeg kan det, men jeg har så utrolig mange bøker og rot på plassen min orker ikke å flytte på det nå :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...