Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Eksamensresultatet til de ferske studentene ved instituttet ble hengt opp idag, og det var altså ufattelig nedslående! Av 23 stykker var det ingen som fikk A eller B, 3 stykker fikk C. 11 strøyk, og resten fikk D og E!

Dette er ikke en vanskelig eksamen engang. Man må skrive to øvingsoppgaver iløpet av kurset, som man får tilbakemelding på. Disse er også de samme to oppgavene man får på skoleeksamen! Dette får man også beskjed om på forhånd..

Endret av Cervix
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :(

Nå dør jeg snart altså...TO hjemmeeksamener på minimum 8 sider hver til mandag. Begynt på bare den ene, og den gir meg migrene. HVORDAN kan de forvente at vi skal skrive fra pensum, men bruke egne ord, når alt handler om rare anatomiuttrykk, aksoner, dendritter, hjerner, muskler osv. og man ALDRI har hatt om det før i hele sitt liv?! og jeg skal bli førskolelærer liksom, ikke lege.

Ikke har jeg fått mensen heller! Så det er jo enda en bekymring på toppen av hele skitfjellet av dørgandes kjedelig og uforståelig pedagogikk, APA tilvisninger (hvem faen fant opp denne dritten uansett? Hvorfor er det ikke nok å skrive i litteraturlisten hva du har brukt av litteratur?? :grine: ), økonomi, julegaver som MÅ bli kjøpt snart, jobb som venter und zu weiter....

Gjest SemperFi
Skrevet

Leser til eksamen på universitetet, men hvor er motivasjonen?

Skrevet

Eksamensresultatet til de ferske studentene ved instituttet ble hengt opp idag, og det var altså ufattelig nedslående! Av 23 stykker var det ingen som fikk A eller B, 3 stykker fikk C. 11 strøyk, og resten fikk D og E!

Dette er ikke en vanskelig eksamen engang. Man må skrive to øvingsoppgaver iløpet av kurset, som man får tilbakemelding på. Disse er også de samme to oppgavene man får på skoleeksamen! Dette får man også beskjed om på forhånd..

Hjelpes, høres ganske brutalt ut! Evt høres det ut som om mange bare lar det skure? Men, dumt spørsmål kanskje, er E ståkarakter? Her hvor jeg går er E stryk.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :(

Nå dør jeg snart altså...TO hjemmeeksamener på minimum 8 sider hver til mandag. Begynt på bare den ene, og den gir meg migrene. HVORDAN kan de forvente at vi skal skrive fra pensum, men bruke egne ord, når alt handler om rare anatomiuttrykk, aksoner, dendritter, hjerner, muskler osv. og man ALDRI har hatt om det før i hele sitt liv?! og jeg skal bli førskolelærer liksom, ikke lege.

Ikke har jeg fått mensen heller! Så det er jo enda en bekymring på toppen av hele skitfjellet av dørgandes kjedelig og uforståelig pedagogikk, APA tilvisninger (hvem faen fant opp denne dritten uansett? Hvorfor er det ikke nok å skrive i litteraturlisten hva du har brukt av litteratur?? :grine: ), økonomi, julegaver som MÅ bli kjøpt snart, jobb som venter und zu weiter....

Du høres ut som meg. Bortsett fra det med mensen (men den kommer sikkert når du får tid til å bli rolig i kroppen). Og temaene du skal lære. Jeg skal lære helt andre ting, men det føles kjempemeningsløst. Trøst væsjegod: :kaffekopp:

Leser til eksamen på universitetet, men hvor er motivasjonen?

Min motivasjon blåste vekk i orkanen som herjer utenfor. Høres ut som at nabohuset er i ferd med å løsne, togene står, universitetet er stengt og jeg ser stadig små, gamle damer fly forbi vinduet mitt (i andre etasje, så her snakker vi bokstavelig flyging). Eksamen i morra, og jeg har IQ på nivå med vannmelon. Dårlig, siden vannmelon som kjent ikke er den smarteste frukten i kurva. (Aprikos kunne jeg levd med)

Tvi tvi tvi tvi tvi til alle som har eksamen i morra og/eller dagene fremover, og dere som allerede er ferdige og har ferie vil jeg ikke snakke med før i januar, mkei? :jolie:

(...okei, god jul da :kalle: men jeg misunner dere litt likevel)

Skrevet

Du kan sikkert mye mer enn du tror! :) Det er utrolig hva som setter seg, og hva som plutselig renner ut av deg av kunnskap når du først sitter der på eksamen!

Hehe, jeg har omtrent tatt juleferie, jeg. Har hatt tre eksamener allerede, en forrige lørdag, en på mandag og en på tirsdag. Så jeg har litt vanskelig med å finne konsentrasjonen nå... Men rekker vel å bli passe stressa i løpet av morgendagen når jeg finner ut nøyaktig hvor lite jeg bryr meg om/kan om kjemisk eksponering, ergonomiske arbeidsstillinger og inneklima. :P

Jeg håper du har rett! Håper sånn veldig! :jepp:

Skrevet

Jeg har eksamen i morgen, men har bare lest et par ganger gjennom de 9 sidene jeg har skrevet. Jeg har allerede tatt juleferie, og klarer ikke å konsenterere meg om å lese til eksamen. Jeg er sikker på at jeg kommer til å stryke imorgen, og må da ta opp igjen dette emnet til våren igjen. Jeg burde ha motivasjon og entuasisme rundt dette faget, men jeg gjør alt annet enn å lese akkurat nå. Og jeg har vel egentlig gjort det de siste dagene... :kjefte:

Jeg er ufattelig rolig med tanke på at jeg har eksamen i morgen.. Hva skjer med meg??? :bond:

Skrevet

Vil ikke ha eksamen i morgen! :snurt:

MB: ja, E er ståkarakter, F er stryk.

Skrevet

Skrevet MASSE notater nå, lest og gulet ut, og merker at morfologien og fonetikken begynner å sitte. Syntaksen derimot.. *grøss*

Skrevet

Føler med dere!

Om en uke har jeg eksamen i Language and Communication, som kan minne mye om ex.fac'en mange av dere tar, men den er mer avansert vil jeg si, går tross alt på master i engelsk. MEN, det er virkelig ikke derfor jeg begynte å studere engelsk og jeg må si at det er mye som er ganske tøft. *Grøss*

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ser den Yvonne! Det vi har er jo bare en liten del av lingvistikken (som boka er veldig flink til å minne oss på :P) og det er jaggu tøft nok.. sliter med å komme på alle uttrykkene og ikke minst unngå å blande dem! Hyponymi og homonymi, for eksempel.. Blæh.

Lykke til på eksamen! :)

Skrevet

BURDE lese til muntlig eksamen som er på mandag, men er så lite motivert! Tenker at det "bare" er muntlig, null stress liksom.. Skal forsvare en oppgave (hjemmeeksamen) og snakke litt generelt om pensum. Så jeg BURDE lese. Men.... åh. Har blitt syk og skal jobbe hele helga... Vil ha ordentlig ferie! En uke igjen....

Skrevet

Ser den Yvonne! Det vi har er jo bare en liten del av lingvistikken (som boka er veldig flink til å minne oss på :P) og det er jaggu tøft nok.. sliter med å komme på alle uttrykkene og ikke minst unngå å blande dem! Hyponymi og homonymi, for eksempel.. Blæh.

Lykke til på eksamen! :)

Da driver vi med nesten det samme emnet, tenker jeg ;) Forskjellen er vel bare at jeg tar dette på engelsk, og må lære meg Hyponymy, Homonymy osv. Fun fun fun ;)

Skrevet

Da driver vi med nesten det samme emnet, tenker jeg ;) Forskjellen er vel bare at jeg tar dette på engelsk, og må lære meg Hyponymy, Homonymy osv. Fun fun fun ;)

Samme som meg i sin tid. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Skal levere en hjemmeeksamen om 17 timer, men klarer ikke å konsentrere meg. Har skrevet nesten halvparten, men føler det bare er piss. Har brukt de siste 3 timene på å følge nyhetssendinger fra USA... Men kjenner jeg meg selv rett må jeg få panikk før jeg klarer å gjøre noe. Bare synd oppgaven krever litt mer research enn vanlig..

Skrevet

Åh, leste nettopp at studenttreninga lager treningsrom ved studentboliger ikke langt unna meg! Det passer så bra, siden jeg vil begynne å trene ordentlig fra nyttår av for å få litt ekstra energi til masteroppgaveskrivinga. Gleder meg :D

Gjest Daenerys
Skrevet

Fyttihelvete. Det var en ille muntlig. Jernteppe, stotring og "jeg husker ikke". Men jeg beholdt karakteren, en veldig bra en, for sensor valgte å tolke meg i beste mening. Takknemlig!!!

Nå er det pugging til mandagens siste eksamen:)

Skrevet

Ferdig med mikroeksamen nå. Jeg var så nervøs at jeg vurderte å ikke møte opp på eksamen, men når jeg fikk oppgaven var den sååå mye bedre enn jeg hadde trodd. Fikk endel om det jeg kunne, og lite om det jeg ikke kunne. Noen svadasvar og råsjanser ble det nok, men tror jeg klarte å karre meg til en ståkarakter ihvertfall. Nå er jeg ihvertfall ferdig med det tullefaget der! En koseeksamen igjen på onsdag, og så er det juleferie!

Nå skal jeg ta meg noen timer fri, etter 3 eksamener på en uke. Så er det påan igjen med lesing i ettermiddag :-)

Skrevet

Ååååååååååååh. Jeg er så i julemodus. Dør her jeg sitter. Mistet nok litt motivasjon da jeg strøk på muntlig-praktisk eksamen vi hadde for ca 1 uke siden. Det var så ufattelig grusomt. Jeg ble trukket opp i to oppgaver (normalt sett skal vi bare få en, men dersom man har vært borte fra noe så får man dobbelttest). Jeg bestod den ene oppgaven, men strøk på den andre. Tenk om jeg bare hadde hatt vanlig enkelteksamen? Da hadde jeg stått jo.

Sensor var ubehagelig og jeg opplevde det som at hun angrep meg. Jeg begynte faktisk å gråte midtveis fordi det hele var så grusomt. Dagen var den verste jeg har hatt på lenge.

Nå er det to eksamener til (skriftlig heldigvis), der førstkommende er på mandag. Sitter her og prøver å velge ut det viktigste fra tusensis av sider. Kjenner jeg bare er demotivert..

Skrevet

Jeg burde lese, men tar meg selv i å kjøpe kjoler og drikke kaffe i stedet :sjenert:

Skrevet

HJELP meg værsåsnill!

Når jeg gjengir tekst fra en pensumbok med egne ord, og skal vise til den boka jeg har brukt i teksten. Hvordan gjør jeg det? Skal jeg skrive hele tittelen på boka, forfattere, årstall osv. som jeg ville gjort i litteraturlista, eller bare en forfatter og årstall, eller bare forfattere?? Herreguuuuud, jeg SKJØNNER IKKE APA :(:(:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...