Gå til innhold

Gifte seg for annen gang-invitere x'er


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei,

jeg prøvde meg med samme tema på brulyppssidene, men der er det nok mange førstegangsgiftere icon_smile.gif

Til deg som giftet deg for annen gang (eller giftet deg med en mann som har barn): Brukte dere x'ens barns som brudepiker/svenner? og inviterte dere x'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis min eks mann skal gifte seg igjen en gang, så ville jeg funnet det veldig rart om han ikke brukte barna sine som brudepiker/svenner. Så sant at barna enda er så små da... *ss* Mens JEG derimot har ingenting å gjøre i brylluppet hans. Hvis jeg fikk god kontakt med hans nye, så kunne jeg tenkt meg å vært i kirken, men det hadde KUN vært hvis bruden syntes det var ok. Men festen og alt etterpå er brud og brudgoms dag, og der hadde ikke jeg hatt noe jeg skulle ha gjort.

Men barna hans er jo en del av pakken, spør du meg. Jeg hadde blitt veldig skuffet om han ikke hadde tatt med seg barna sine i brylluppet. Mine jenter maser stadig om at noen må gifte seg for de har sååå lyst til å være brudepiker...

Og hvis min samboer hadde hatt barn, så hadde det vært en selvfølge å brukt dem som brudepiker/svenner på lik linje som mine barn.

Selvsagt!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom min eks gifter seg, er det opp til ham om han ønsker å bruke sønnen vår som svenn. Jeg antar at jeg ikke blir invitert - det ville jeg isåfall synes var veldig merkelig. Jeg har ingen ønsker om å se hverken min eks eller samboeren min sin eks den dagen vi gifter oss (tvert imot!), synes det er vår sak. Vi skal bruke barna som brudepiker/svenn. (Vi har ingen barn sammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er jo ikke alle som vil ha brudepiker/svenn heller.

Det ville ikke jeg ha, hverken min manns barn eller andre.

Smak og behag icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei nei nei!

Man inviterer ikke sin x!!

En x er en x, mer er det ikke å si om den saken!

Hilsen en som har hatt trøbbel i henhold til ikke bare sin partners x men også sin egen x!

En x er som sagt en x og hadde ikke vært en x om det ikke var meningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at om en har et bra forhold til x'en og den kommende mann/hustru, er det ingenting i veien for at en kan bli invitert, og gå i bryllupet. Særlig om en har små barn som kanskje trenger litt ekstra støtte denne dagen. Hvem er da bedre egnet å være støtte enn mor eller far? Kjenner noen få par som har x' er de er veldig gode venner med, og tilbringer tid i sammen med, både for barnas skyld og sin egen! Ingenting er umulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Når vi gifta oss hadde vi både vårt felles barn og mannen min sitt barn som brudesvenner, -og x'en til mannen min var min forlover, og mannen hannes var mannen min's forlover! Dette er nok litt uvanlig, men de er faktisk våre beste venner så... Vi driter i hva andre syntes om det, og inviterte de vi er glade i!

(dette hadde selvsagt ikke vært aktuellt hvis vi ikke hadde vært venner. Hvis jeg ikke var venninde med x'n til gubben hadde jeg ALDRI invitert henne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Hvorfor gifte seg om igjen?

Er d ikke da like greit å være samboere?

Vi har ingen garanti i våre dager om at forhold holder, så å stå der i kirken for 2 - 3 gang synes jeg er toppen på taperfakte!

Da går man like greit til sorenskriveren.

Men så er d jo dette med å skulle vise seg fram........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-05-18 12:29, sexysadie wrote:

Hvorfor gifte seg om igjen?  

Er d ikke da like greit å være samboere?  

Vi har ingen garanti i våre dager om at forhold holder,  så å stå der i kirken for 2 - 3 gang synes jeg er toppen på taperfakte!

Da går man like greit til sorenskriveren.  

Men så er d jo dette med å skulle vise seg fram........

Hmmm... Prøver visst å provosere litt du. For det første er det ikke alle som giftet seg i kirken første gangen, og for det andre så er det ikke med glede folk skiller seg. Men man har jo rett til å forleske seg, videre å elske og ønske å dele resten av sitt liv med sin nye kjærest, og å markere dette både for sin kjære og for venner og bekjente ved å gifte seg! hjerter_rundt.gif (Dessuten er det ikke ulovlig ifølge bibelen å skille seg og gifte seg på nytt...(med visse forebehold))

Jeg også mener at når dette har skjedd 3 ganger eller mer(så lenge ektefelle ikke har dødd) så må man kanskje begynne å tenke seg om en ekstra gang, men folk forandrer seg...

Elsker du vennen din, så gjør du det, og da er det en naturlig ting å gifte seg, enten man gjør det i kirken, hos sorenskriveren eller i en eller annen menighet... Hvis du vil være samboer, -helt greit! Men ikke prøv å ødelegge gleden over å gifte seg, for det er spesiellt, og har ikke bare med selve bryllupsdagen å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sexysæd, du må ikke glemme at for noen kvinner går det sport i antall bryllupper, så de finner på hva som helst for å rettferdiggjøre serie-monogami forholdene dem bedriver.....

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...