MarianneE Skrevet 5. oktober 2011 #21 Skrevet 5. oktober 2011 Eat, Pray, Love er en helt grei bok full av selvfølgeligheter. Jeg himler med øynene av de som mener den har endret livet deres, for den kommer jo ikke med noe nytt. Åh, jeg som trodde jeg var nærmest alene om å synes Stieg Larssons bøker er oppskrytte! Jeg har lest flere steder at bøkene er skikkelig elendige, men at der er filmene som er verdt og få med seg. 1
Gjest Spinell Skrevet 5. oktober 2011 #22 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har lest flere steder at bøkene er skikkelig elendige, men at der er filmene som er verdt og få med seg. Jeg har både lest bøkene og sett filmene, og likte filmene best. 1
MarianneE Skrevet 5. oktober 2011 #23 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har både lest bøkene og sett filmene, og likte filmene best. Har ikke fått med meg noen av dem jeg.
Corvus Skrevet 5. oktober 2011 #24 Skrevet 5. oktober 2011 Er enig i den som sa at Jan Kjærstad er oppskrytt. Det pompøse og påfuglaktige språket hans står ikke i balanse til historiene som er dønn kjedelige i seg selv. Føler han prøver å være Norges svar på Salman Rushdie.
Rayanne Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #25 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har både lest bøkene og sett filmene, og likte filmene best. Filmene er vel hakket bedre, siden de har tonet ned de minst troverdige tingene fra bøkene. Erlend Loe synes jeg er veldig ujevn, i noen bøker er han i det minste litt morsom, men andre er bare dårlige. Men stor litteratur er det ikke uansett. Litt depressivt at så mange slakter Øya, siden jeg skal i gang med den nå, men da er ikke forventningene min for høye, i hvert fall. :gjeiper:
Anglofil Skrevet 5. oktober 2011 #26 Skrevet 5. oktober 2011 J. R. R. Tolkien og J. K. Rowling. Det føles ut som jeg er den eneste i verden som ikke kan fordra bøker som Ringenes Herre, Harry Potter osv. Mvh Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #27 Skrevet 5. oktober 2011 Som så mange andre tydeligvis syns: paulo coelho. Jostein Gaarder, Stieg Larsson, Dan Brown(joda, temaene er som regel interessant, men som skjønnlitterært verk suger det).
JollyJolly Skrevet 5. oktober 2011 #28 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har heller aldri greid å fullføre noen bok av Jo Nesbø. Men så synes jeg krim nesten alltid er kjedelig. Har respekt for han som krimforfatter likevel. Han er sikkert en av de bedre, av alle de kjedelige krimforfatterne.
JollyJolly Skrevet 5. oktober 2011 #29 Skrevet 5. oktober 2011 J. R. R. Tolkien og J. K. Rowling. Det føles ut som jeg er den eneste i verden som ikke kan fordra bøker som Ringenes Herre, Harry Potter osv. Du er ikke den eneste! Jeg har heller aldri greid å lese ferdig disse bøkene, har forsøkt mange ganger, siden så mange liker dem. Forsøkte å høre på Harry Potter på lydbok en gang, greide ikke følge med i det hele tatt. 1
JollyJolly Skrevet 5. oktober 2011 #30 Skrevet 5. oktober 2011 Men synes kanskje Norges mest oppskrytte forfatter må være Erik Fosnes Hansen. 1
Anglofil Skrevet 5. oktober 2011 #31 Skrevet 5. oktober 2011 Du er ikke den eneste! Jeg har heller aldri greid å lese ferdig disse bøkene, har forsøkt mange ganger, siden så mange liker dem. Forsøkte å høre på Harry Potter på lydbok en gang, greide ikke følge med i det hele tatt. Godt å høre jeg ikke er den eneste! Har prøvd mange ganger jeg også, men jeg synes det er like drepende kjedelig hver eneste gang.. Mvh Yvonne
Knurr Skrevet 5. oktober 2011 #32 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg liker Saabye Christensen jeg da... Men til gjengjeld er jeg glad for at det finnes andre som ser rett igjennom Paolo Coelo! Mitt bidrag til listen er (og vanligvis blir jeg slaktet) Kafka. Kanskje jeg er dum, men utover den med billen er det da ingen kunstnerisk verdi i disse hypede bøkene?
Fandenivoldsk Skrevet 6. oktober 2011 #33 Skrevet 6. oktober 2011 Aldri skjønt greia med Alkymisten. Måtte tvinge meg gjennom den.. Samme med Erlend Loe. Gjespgjespgjesp. Og er det noen som har lest Sebrapiken? Vet ikke om den kan regnes som "overvurdert", men jeg hadde hørt SÅ mye bra om den, den skildret psykisk sykdom FANTASTISK bra osv. Så leste jeg den, da, og endte bare med at jeg satt og irriterte meg over forfatterens selvmedlidenhet.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #34 Skrevet 6. oktober 2011 Å ja, Erlend Loe er grusom. Dødskjedelig. 1
Mayah Skrevet 6. oktober 2011 #35 Skrevet 6. oktober 2011 Alkymisten av Paolo Coehlo! Life-changing? ... Ikke mye, gitt.
Eudyptula Skrevet 6. oktober 2011 #36 Skrevet 6. oktober 2011 Camilla Läckberg, absolutt. Oppkonstruert og lite troverdige plot og karakterer. Kunne også sagt Dan Brown, men han er det vel ingen som har påstått kan skrive Ellers er det mange "store" forfattere jeg ikke begriper meg på, men det eer vel jeg som ikke er dyp nok
Gjest imli Skrevet 6. oktober 2011 #37 Skrevet 6. oktober 2011 Eg tykkjer det finnest utruleg mange elendige bøker (mi subjektive meining altså) som "alle" påstår er fantastiske. Noko av det verste eg har lest, er bøkene til Tove Nilsen. For det fyrste ufatteleg kjedelege, og for det andre, så hoppar ho fram og tilbake i tid heile tida, det er null kronologi, alt blir berre kjempeforvirrande og handlinga berre sneglar seg framover. Ringenes Herre kom eg meg heller aldri igjennom.
HedvigR Skrevet 6. oktober 2011 #38 Skrevet 6. oktober 2011 Siden Knurr turte å si Kafka... så skal jeg tørre å si James Joyce! Grøss.. jeg hater virkelig å måtte lese James Joyce, det gjør vondt inni meg. Og jeg skjønner at han kan skrive, og han gjorde mye for skrivekunsten, men likevel.. det er smertefullt å lese! 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #39 Skrevet 6. oktober 2011 Men er alle disse "oppskrytte" - eller falt de bare ikke inn under deres smak? Å si at man synes noe er "kjedelig" kan bety så mangt. Den kan være dårlig skrevet - eller den kan være om et tema dere ikke er interessert i. Sistnevnte er jo selvfølgelig mer enn god nok grunn til å ikke like en bok, men jeg kan ikke helt se at det betyr at dne er oppskrytt? 3
Gjest imli Skrevet 6. oktober 2011 #40 Skrevet 6. oktober 2011 Siden Knurr turte å si Kafka... så skal jeg tørre å si James Joyce! Grøss.. jeg hater virkelig å måtte lese James Joyce, det gjør vondt inni meg. Og jeg skjønner at han kan skrive, og han gjorde mye for skrivekunsten, men likevel.. det er smertefullt å lese! For og vera ærleg, tykkjer eg James Joyce er god sovemedisin... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå