Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir en spin-off av musikk-tråden, men hvilke forfattere dere synes dere er oppskrytt? Si gjerne hvorfor også.

Noen av de jeg kommer på i farta:

Jostein Gaarder: Hvor mange bøker kan man egentlig skrive om samme kvasifilosofiske tema?

Stieg Larsson: Mange gode ideer, men synd at han døde før en redaktør fikk muligheten til å gå gjennom manusene med han.

Camilla Läckberg: Skriver som en fjortis som skriver noveller til Romantikk. Fatter ikke at hun har blitt så populær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paulo Coelho - New-age-svada

Anne B. Ragde - synes hun har et platt og dårlig språk.

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Jo Nesbø. Har aldri klart å kome meg igjennom ei av hans bøker. Og eg har lese mykje. Det same med Jon Michelet, sjølv om han ikkje har produsert så mykje dei siste åra.

• Liker 1
Skrevet

Enig med de fleste som er nevnt over her, i tilleg min egen kjepphest:

Victoria Heslop(?) - hun som skrev "Øya". Den boka kunne vært så bra, men maken til endimensjonale karakterer har jeg sjelden sett. Den boka syns jeg er ufattelig overrated!

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Å, eg las ei bok som heitte Potensgiverne, av ei eller anna svensk dame. For noko søppel! Flate figurar, anstrengt historie og dårleg språk. Eg vart så irritert at eg la den att på ein bussholdeplass på Storo. Irriterande dårleg!

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Anna Gavalda - "Saman er ein mindre aleine". Boken formelig ropte: "Vær så snill, lag en film av meg!!"

Ellers er jeg veldig enig i Stieg Larssons trilogi. Jeg synes det stadig velges den enkle veien i disse bøkene, og det irriterte meg. F.eks. Idet en utbryter: "Oi, vi må hacke oss inn på en data!", dukker det plutselig opp en som er mester i sånt. Ikke det beste eksempelet, men men..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Paulo Cohelo og Jostein Gaarder!

:Gjesp:

Endret av loffen
Skrevet

Stephanie Meyer - Twilight-serien er jo svært dårlig, både i forhold til språk, karakterer, historie og en eventuell moral.

• Liker 2
Skrevet

Husker ikke hva hun heter.. men hun skriver krimromaner der det nesten alltid er svik innad familien, skjulte romanser, tragiske hendelser tibake i tiden som kommer frem i lyset og blabla.. skikkelig kliss, men får alltid høre det er så bra, gode kritikker osv.. Så prøver jeg meg på nytt med å lese noe, men blir skuffa hver jævla gang.

Noen som skjønner hvem jeg mener?

Skrevet

Anna Gavalda - "Saman er ein mindre aleine". Boken formelig ropte: "Vær så snill, lag en film av meg!!"

Jeg syns den boken (og filmen) var fin, men oppfølgeren ble en smule for mye for meg, den var klin lik og på grensen til spekulativ (la oss lage en film til, den forrige funka jo så bra...)

Skrevet

Dan Brown!

Jeg liker både spenningslitteratur og historie, så hans bøker burde være midt i blinken, men språket er så dårlig at jeg slet meg gjennom DaVinci koden og måtte gi opp Engler og Demoner. Jeg orket rett og slett ikke mer.

Tar forbehold om at det kan ha vært elendig oversettelse, for jeg leste begge på norsk.

Skrevet

Enig i det meste her (de jeg har lest) :) I tillegg Lars Saabye Christensen - jeg likte Beatles, men alt annet han har skrevet er kjedelig, ordgytersk og klisjefylt...

Skrevet

Anne Holt. Elendig.

Skrevet

Paulo Coelho definitivt, puke!

• Liker 1
Skrevet

Enig i Lars Saabye Christensen. Og flere norske menn: Kjartan Fløgstad, Roy Jacobsen, Jan Kjærstad, Edvard Hoem. Menn som skriver tykke bøker, som briljerer med godt språk, men så er det så kjedelig.

Og Knut Faldbalkken! Jeg likte Insektsommer og Sweetwater for lenge siden, men alt senere er fælt. Men vet ikke hvor "oppskrytt" han er, han får vel neppe så mye oppmerksomhet lenger.

Skrevet

Er enig i Stieg Larsson, det var greit tidsfordriv, men så fantastiske som mange skal ha det til var ikke bøkene hans.

Dan Brown er litt det samme, det er tidsfordriv, jeg synes bøkene er veldig likt bygd opp og språket er enkelt og dårlig (har vel lest de fleste på engelsk).

Hmm, kommer ikke på flere nå, men vet det er en og annen krimforfatter hvor jeg har følt at når jeg har lest en bok så har jeg lest alle...

• Liker 1
Skrevet

Utrolig enig i at øya er oppskrytt. Skjønner ikke hvorfor så mange liker den? Alle jeg møter sier at de gren og ble ekstremt rørt og blablabla. Jeg leste den ut, men syns ikke den ar spesielt gripende i det hele tatt.

Likte heller ikke pingsvinets eleganse noe særlig, litt for lettvint (?) den også. Har nesten litt dårlig samvittighet for det siden det var mamma som anbefalte den, og hun vil stadig snakke om hvor bra den er :sjenert::fnise:

Ellers har jeg prøvd Paulo Cohello minst to ganger uten å komme meg lengre enn til side 5. Tror man må være ekstremt filosofisk anlagt for å få noe ut av de bøkene, jeg syns bare det er vas.

Skrevet

Eat, Pray, Love er en helt grei bok full av selvfølgeligheter. Jeg himler med øynene av de som mener den har endret livet deres, for den kommer jo ikke med noe nytt.

Gjest Spinell
Skrevet

Åh, jeg som trodde jeg var nærmest alene om å synes Stieg Larssons bøker er oppskrytte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...