AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Forbrenner man mer om musklene er støle? Og. Tredemølle, ellipse, sykkel: stemmer det med kaloritellingen på de?
Fjonana Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Har ikke hørt noe om at du har høyere forbrenning når en er støl, men det hadde vært rart. Kaloritellingen er bare omtrentlig. De viser gjerne mer nøyaktig om du skriver inn alder, vekt og kjønn -men dette er bare en pekepinn på ca hvor mye. Men min pulsklokke viser et helt annet tall enn maskinene, så jeg stoler ikke på de de har på mitt treningssenter.
Geparden Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Dårlig nytt: Jeg har aldri hørt at stølhet forbrenner mer. Kaloritellingen er unøyaktig. Den må bl.a. gjette din arbeidsøkonomi (hvor mye energi du bruker i varme i forhold til energi "inn i maskinen"), og wattmåleren kan gjerne være unøyaktig den også. Det er kanskje en pekepinn, ikke mer. Jeg har ivrig brukt kaloriteller allikevel, for å sette et mål for meg selv i en økt.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Men får man kjøpt noe kaloriteller som man har på seg? Forbrenner man mindre når en er nærmere ideal vekt?
Wiggins Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Forbrenner man mer om musklene er støle? Og. Tredemølle, ellipse, sykkel: stemmer det med kaloritellingen på de? Nei. Om du blir støl eller ikke avhenger av om musklene dine er vant til belastningen du utsetter dem for. Om du gjør en uvant øvelse så blir du sannsynglivis støl, men ikke fordi du har forbrent så veldig mye. Hvis man ikke har jogget på år og dag og så tar en joggetur, blir man gjerne stiv som en pinne dagen etterpå. Etter to-tre joggeturer blir man ikke så støl etterpå, men man forbrenner ikke noe mindre så lenge turene er like lange. EDIT: Tellingen av energiforbruket på tredemøller og ergometersykler er basert på en svært omtrentlig formel, og kan være mange titalls prosent feil. Hva skal du egentlig med det tallet? Du bør ha fokus på å komme i god form, da kommer forbrenningen av seg selv. Om du forbrenner mer enn du spiser ser du jo på om vekta går opp eller ned. Endret 4. oktober 2011 av Lance 1
Gjest Blondie65 Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Du får kjøpt pulsklokke, men disse er veldig ofte ikke skjermet mot senderne på tredemøller. En pulsklokkes kaloriteller kan være mer nøyaktig fordi den også måler pulsen din. Det bør likevel være riktig trening (pulsmåling) som er fokus fremfor kaloritelling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå