Gå til innhold

Ingen perlerad akkurat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt et ganske så stort mellomrom mellom fortennene og det har ikke vært noe problem da jeg var yngre, men senere har jeg latt tennene mine forfalle etter å ha hatt en fæl livsstil i i en lengre periode. De er slitte og misfarget. Smilet mitt er akkurat ikke pent med denne kombinasjonen og det virker som om det er en skikkelig dealbreaker for jenter. Så er det en dealbreaker for dere?

Skal si at jeg på ingen måte lar være å smile eller noe og

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del er stygge tenner turn off, men det spørs jo på hvor stygge. Litt mellomrom og skjeivhet er helt greit, men skitne/gule tenner syns jeg er ekkelt.

• Liker 3
Skrevet

For min del er stygge tenner turn off, men det spørs jo på hvor stygge. Litt mellomrom og skjeivhet er helt greit, men skitne/gule tenner syns jeg er ekkelt.

Kjenner selvtilliten min får segen knekk hver gang jeg leser slikt som dette. Jeg har gule tenner og kan ikke for det / kan ikke gjøre noe med det!

Skoletannlegen på barneskolen sa til meg, som trøst, at jeg hadde sterkere tenner enn de som hadde hvite....

Jeg har i voksen alder prøvd å bleke tennene 3 ganger hos tannlege. Det ble ingen endring...

Festlig at du synes jeg er ekkel da...

• Liker 1
Skrevet

Det eneste kravet jeg stiller til mine menns tannhelse, er at de steller pent med dem og har god tannhygiene så lenge vi er sammen. Altså at de pusser tennene et par ganger om dagen, bruker tanntråd, oppsøker tannlege av og til, o.l. Om de har vært uheldige fra naturens side, og har slitte tenner generelt pga. ting i fortiden, det bryr jeg meg overhodet ikke noe om så lenge tennene er rene all den tid jeg vil være nødt til å "ha kontakt" med dem.

Så for meg er det ingen deal breaker å ha stygge tenner, så lenge han som sagt har god tannhygiene mens vi er sammen.

Men må kanskje legge til at det nok kommer litt an på HVOR stygge tennene er. Dette + mellomrom mellom tennene går helt greit, men dette, som ser råttent ut, er avstøtende.

Skrevet

Skitne tenner skal jeg være enig med deg er ekkelt, men gule tenner er i noen tilfeller gule fra naturens side og ikke noe den som bærer tennene har skyld i.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fornøyd så lenge han bruker tanntråd og har god tannhygiene. Perleraden kan være så hvit og rett de bare kan, men uten bruk av tanntråd er det nasty uansett.

Skrevet

Jeg har alltid hatt et ganske så stort mellomrom mellom fortennene og det har ikke vært noe problem da jeg var yngre, men senere har jeg latt tennene mine forfalle etter å ha hatt en fæl livsstil i i en lengre periode. De er slitte og misfarget. Smilet mitt er akkurat ikke pent med denne kombinasjonen og det virker som om det er en skikkelig dealbreaker for jenter. Så er det en dealbreaker for dere?

Skal si at jeg på ingen måte lar være å smile eller noe og

Ta deg en tur til tannlegen/teknikeren.

• Liker 2
Skrevet

Ta deg en tur til tannlegen/teknikeren.

Har vært hos tannlegen.

Misfargingen kan ikke fikses med mindre jeg har lyst å punge ut flere titalls tusen for skallfasetter =) Derfor lagde jeg en tråd her hvor jeg kan få svar fra all slags kvinner om hvor stor dealbreaker misfargete og skjeve fortenner egentlig er.

-ts

Skrevet

Glipe mellom tennene gjør meg ingenting, og heller ikke en viss misfarging. Men det er hva JEG synes, det er da ikke normen for alle kvinner. For meg er tenner en viktig sak.

Dårlige hygiene og skitne tenner er turnoff i alle tilfeller. Det være seg de er hvite eller gule.

Skrevet

For meg er det super turn off med stygge tenner. Det går helt greit om de er litt kjeve, men misfarging som bærer preg av en dårlig livsstil er skikkelig bad. Sorry, du ville nok ikke hatt draget på meg.

Skrevet

Om du har naturlige gule(eggehvite) tenner, så går jeg ut ifra at du ellers er ren i munnen?

Jeg er jente og jeg har IKKE kritthvite tenner. Det har jeg aldri hatt, men jeg har alltid pusset tennene og tatt tanntråd, men likevel har jeg den fargen jeg har. Jeg har fine tenner, men de er litt kremhvite ...

Skrevet

Om du har naturlige gule(eggehvite) tenner, så går jeg ut ifra at du ellers er ren i munnen?

De er ikke naturlig gule, de er slitt ned så de er gul. Altså tannemaljen er så tynn at tennene blir mer gule enn hvite. Nå holder jeg god hygiene i munnen, men tennene ser jo like slitte ut.

-ts

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Jeg syns det er viktig med et fint smil. Skjønner det er vanskelig og dyrt med skallfasetter, men er det ikke verdt det for å få et fint smil? Jeg har brukt tusenvis av kroner på mine tenner. Måtte spare og ofre noen ferier,men det var det verdt. Du kan jo evt reise til utlandet og gjøre det, er litt billigere i UK f.eks.

Skrevet

Samboeren min har brune tenner...jeg la faktisk ikke merke til det før etter flere måneder.:-o Blendet av forelskelse kan man si, hehe. Det var så mye annet som fanget oppmerksomheten min; de varme, kloke øynene hans, det at han var høy og mørk med mørkt skjegg, de ENORMT store hendene hans..+++ Allikvel,når han smiler ser jeg ikke brune tenner bare verdens nydeligste smil. Vi gifter oss til neste år, han har lovet å få gjort noe med tennene før brudebildet blir tatt. Det hadde ikke gjort noe hvis tennene var litt finere, for å si det slik. Men jeg er overlykkelig over å ha truffet en slik fantastisk mann, og håper du klarer å møte ei som ser forbi dette.

Gjest otrivin
Skrevet

Mine tenner er kritthvite utenom en tann som er knust i overfall, så den har midlertidig fylling på seg (har hatt den en stund pga tannlegeskrekk og ventetid på narkose), så den er helt hvit i kanten og resten av den ser litt grålig ut (ikke sånn ille da), så er kanten på fyllingen litt misfarget, men har aldri møtt noen som har brydd seg.

Kjæresten min har plastikk på fortannen som har en kant som du ser er litt gul og han har litt merker øverst på tennene pga snus, men jeg syns ikke det er noe ekkelt. Ingen av oss råd til fasetter på mange år enda ihvertfall :P men jeg har alltid vært veldig populær, selvom jeg fikk hvite merker der klossene fra strengen har vært og pga syre og emaljesykdom har jeg hatt misfarginger før (fikset nå da), men ingen som merket det heller selvom jeg ikke så annet.

For å si det sånn, om noen har litt problemer med tennene er det bedre enn dårlig ånde for meg! For det får du hvis det er manglende hygiene som er problemet (jeg har gjort min emaljesykdom med for mye og for hard pussing og ser ikke at det er det ekleste i verden egentlig).

Skrevet

Kjenner selvtilliten min får segen knekk hver gang jeg leser slikt som dette. Jeg har gule tenner og kan ikke for det / kan ikke gjøre noe med det!

Skoletannlegen på barneskolen sa til meg, som trøst, at jeg hadde sterkere tenner enn de som hadde hvite....

Jeg har i voksen alder prøvd å bleke tennene 3 ganger hos tannlege. Det ble ingen endring...

Festlig at du synes jeg er ekkel da...

Jeg trodde du mente de som har gul-gule tenner(røyketenner). Er det natulig gulaktige så står de nok til hudfargen din.

Så beklager at jeg misforstod.

Skrevet

Jeg trodde du mente de som har gul-gule tenner(røyketenner). Er det natulig gulaktige så står de nok til hudfargen din.

Så beklager at jeg misforstod.

Hehe jeg fikk ingen knekk i selvtilliten min av det du skrev =)

-TS

Skrevet (endret)

Det er ikke attraktivt om tennene er

- veldig skjeve (overlappende, meget feil vinkel ol.)

- synlig brukne (store biter som mangler og ikke har blitt erstattet)

- tannstein (bakterier er ikke hyggelig)

- stadig fulle av synlige matrester (det klassiske spinat-smilet)

- fulle av synlige hull...

Eller om tannkjøttet er betent, tilbaketrukket eller hvitt av plakk.

Mellomrom og gulfarge innenfor normalen gjør meg ingenting. Er de sennepsgule og mellomrommet er større enn Kurt Nilsens - ikke bare mellom to tenner, men mellom alle (eller annet i listen) kan det gjøre det vanskelig for følelsene mine, hvertfall.

Endret av CCL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...