Donnie Darko Skrevet 4. desember 2003 #1 Skrevet 4. desember 2003 http://www.dagbladet.no/dinside/2003/12/04/385230.html Av de 524 barna mellom to og elleve år som deltok i studien, fikk halvparten solhattdråper ved første tegn til sykdom. Resten fikk juksedråper. - Det var ingen forskjell i lengden på forkjølelsen eller på plagene i de to gruppene, sier James A. Taylor i en pressemelding. Jepp.. tenkte meg det ja...
Gjest Lizbet Skrevet 4. desember 2003 #2 Skrevet 4. desember 2003 Barn under 12 år skal da visserlig ikke ha solhatt!!!
Gundel Gaukeley Skrevet 4. desember 2003 #3 Skrevet 4. desember 2003 Jeg har i mange år brukt "Svart caps", den fungerer like bra.....
chimp Skrevet 4. desember 2003 #4 Skrevet 4. desember 2003 Barn har ikke vondt av å være forkjøla! Det er sånn de opparbeider immunforsvaret sitt!
Gjest Lizbet Skrevet 4. desember 2003 #5 Skrevet 4. desember 2003 "Svart caps"??? Hva er det?? -Lizbet i sin uvitenhet-
Iset Skrevet 4. desember 2003 #6 Skrevet 4. desember 2003 det er ikke alltid slike tester er like seriøse. det kommer feks også an på mendgen solhatt de har fått. for at det skal virke mot forkjølelse må man opp i doser på ca 200 dråper daglig (fordelt utover dagen), og det tviler jeg på disse ungene har fått. husker en artikkel om en undersøkelse i fjor sommer, som het "Vitaminer har null effekt". senere viste deg seg at denne undersøkelsen var utrolig useriøs. står litt om den her. les og bli sjokkert. ikke tro alt dere leser i avisene. www.helseportalen.no
Donnie Darko Skrevet 4. desember 2003 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2003 når det er publisert i jurnal of the american medical så regner jeg med at det er seriøst... og det at det var forskere fra University of Washington er og med på å styrke troverdigheten
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #8 Skrevet 4. desember 2003 når det er publisert i jurnal of the american medical så regner jeg med at det er seriøst... og det at det var forskere fra University of Washington er og med på å styrke troverdigheten ok det tisdskriftet høres jo seriøst ut, men det var faktisk forskere fra et universitet som hadde den useriøse undersøkelsen jeg snakker om også. Iset
manji Skrevet 5. desember 2003 #9 Skrevet 5. desember 2003 Barn har ikke vondt av å være forkjøla! Det er sånn de opparbeider immunforsvaret sitt! Kunne ikke sagt det bedre selv. Om det opparbeider immunforsvaret vet jeg ikke noe om. Men et vært barn har bare godt av å venne seg til at shit happens. Er altfor mange sytpæter rundt om kring som klager bare de får litt hodeverk osv og som på død og liv skal kaste seg på denne ibux-for-the-people bølgen. (... manji som til dags dato ikke har tatt en smertestillende ...)
skogeki Skrevet 5. desember 2003 #10 Skrevet 5. desember 2003 For meg funker solhatt som bare det!! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg tydelig har kjent symptomer på begynnende forkjølelse, tatt solhatt, og vips! BORTE!! Om det så er en plaseboeffekt - hva så? Så lenge det funker, er det det samme! Når det gjelder undersøkelser og forskningsrapporter fra ulike universiteter i USA - det skal man ta med en klype salt. Det er utallige måter å manipulere undersøkelser på, og det er klart det gjøres av amerikanske universiteter også! Skal man tro på alt de har funnet ut er usunt, skadelig, uten virkning osv. er det ikke mye vi kan spise eller gjøre...
Arketypen Skrevet 5. desember 2003 #11 Skrevet 5. desember 2003 Kommer jo an på dråpene også da.... Finske forskere har jo vist til gode resultater...
manji Skrevet 5. desember 2003 #12 Skrevet 5. desember 2003 Om det så er en plaseboeffekt - hva så? Så lenge det funker, er det det samme! Poenget er at du kunne liksågodt ha kjøpt en pakke med suketter som har 'medisinsk emballasje', og fått samme virkningen. Suketter er dessuten mye biligere.
Bø Skrevet 5. desember 2003 #13 Skrevet 5. desember 2003 Ja, for da tror du at du ville fått den samme placebo effekten??? Tror du må lære deg hva det betyr. Ellers så ble Solhatt grundig testet ut (på voksne), før det ble godkjent.
manji Skrevet 5. desember 2003 #14 Skrevet 5. desember 2003 Ja, for da tror du at du ville fått den samme placebo effekten??? Tror du må lære deg hva det betyr. Ellers så ble Solhatt grundig testet ut (på voksne), før det ble godkjent. Eh? Jeg synes det kommer fint fram hvem av oss som ikke vet hva placebo effekten er, jeg. "A substance containing no medication and prescribed or given to reinforce a patient's expectation to get well" Så lenge du tror det virker, så får du samme effekten ut av suketter.
Arketypen Skrevet 5. desember 2003 #15 Skrevet 5. desember 2003 Nytter jo ikke å kjøpe sukker da manji... var vel det hun mente... Da må du kjøpe suketter, og tror du har kjøpt solhatt... litt vanskelig...
manji Skrevet 5. desember 2003 #16 Skrevet 5. desember 2003 Det var der for jeg sa suketter som har 'medisinsk emballasje'
tuji Skrevet 5. desember 2003 #17 Skrevet 5. desember 2003 Skjønner hva du vil frem til, Manji, men er det vits i å ta seg bryet med å pakke suketter i medisinsk emballasje ? Kan vi ikke bare holde oss til solhatten da?
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2003 #20 Skrevet 5. desember 2003 når det er publisert i jurnal of the american medical så regner jeg med at det er seriøst... Jau........Det var det sann. ... Du tok det vel lke seriøst da Fox og CNN meldte om "beviselige MØV i Irak"? og det at det var forskere fra University of Washington er og med på å styrke troverdigheten Du bør også vite at den tradisjonelle legevitenskapen (særlig i USA) gjør ALLT de kan for å sverte naturmedisinen. Siden det er et universitet, så går du ut i fra at et slikt forskningsprosjekt ikke er sponset av legemiddelindustrien? Pass litt på hva slags "sannheter" du putter inn i hjernen din! Det er lov å tenke selv også, selv om mange prøver å forhindre deg fra det. Nå dét er sagt, så må jeg innrømme at solhatt ikke har noen virkning på meg, men det kan jo ha på andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå