AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Aner ikke hvor jeg skal plassere dette men: Kjæresten min bor sammen med en kompis i en leilighet. De har hvert sitt rom og deler stue, kjøkken, gang og bad. De har også avtalt at de rydder etter seg, kaster søpla og kjøper håndsåpe og oppvaskmiddel etc. annen hver gang. De har hver sin plass i kjøleskapet, eget skap og de deler ikke på mat (til vanlig). Nå har det seg sånn at denne kompisen (de er ikke så veldig gode venner men er med i samme vennegjeng) er litt grisete og alt for sparsom. Jeg har på en måte flyttet inn (kjæresten min sier at jeg bor her og kompisen syns det er helt greit) da jeg er mer her enn hjemme hos mamma og pappa. Før sommerferien skulle de vaske hver sitt rom. Kjæresten min skulle vaske stua og gangen, og han skulle vaske kjøkkenet og badet. Når vi kom hjem hadde han bare bytta håndkle (har brukt samme håndkle i 1 år og det stinker "fy faen") på knaggen sin på badet. Kjøkkenet var da ikke vasket. Istede for å gå ut på gangen med søpla slenger han det under kjøkkenbordet og lar det ligge der å stinke (matrester, råttent kjøtt, legger sure melkekartonger i poser osv). Jeg og kjæresten er ofte hos foreldrene hans siden han jobber i en annen kommune, så vi er ikke der for å kaste søppelet (klart gjør vi det når vi er hjemme). Han tar mat, kaffi og bruker damesåpene mine fordi han ikke gidder å kjøpe selv (altså han vasker seg med scrub, balsam, frisørshampoo, dr. greve osv). Jeg betaler så utrolig mye for de produktene, og jeg har rett og slett ikke råa til å låne bort såpene mine. Når det er sagt bruker han ikke såpe om jeg tar de ut av dusjen, men det er så tungvindt. Han har sure sokker og undertøy strødt ut over rommet hans, og når døra står åpen lukter det helt forferdelig. Det meste av maten hans var utgått på dato for et halvt år siden. Så til det verste; det har kommet småkryp i leiligheten pga. søppelet. Små fluelignende kryp som er overalt. De han vinger men flyr ikke. Ser ut som små svarte biller! Hva i alle dager kan vi si til han? Det er ikke meg han deler leilighet med så jeg føler at det blir feil om jeg sier noe, men kjæresten min er enig. Vi kan ikke ha det sånn! Æsjjj Han tror forresten at jeg er husmor og skal vaske opp og styre siden jeg er hjemme mens de er på skolen (litt forskjellige tider).
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 Du kan få mat-tilsynet til å komme på besøk. Er det dårlig hygiene der kan leiligheten bli stengt pga helsa til de som bor der osv.
Gjest nupp Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 jeg har et forslag. dere leier inn en som kan vaske når det er hans tur. som han må betale siden han ikke vasker
Gjest Spinell Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Du kan få mat-tilsynet til å komme på besøk. Er det dårlig hygiene der kan leiligheten bli stengt pga helsa til de som bor der osv. Kommunen kan rykke ut dersom en bolig medfører hygieniske ulemper for omgivelsene (altså naboer), men folk har frihet til å velge selv hvordan de vil leve livet sitt så fremt det ikke går ut over andre. Tidligere kunne man erklære en bolig ubeboelig med hjemmel i lokale helseforskrifter, men disse ble avskaffet for noen år siden. Var jeg kjæresten til TS ville jeg flyttet fra den grisen. Det går ikke an å dele hus med noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå