AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Skal gifte meg og er selvfølgelig på jakt etter drømmekjolen! Er det noen som mener jeg bør velge personlig veiledning i salong, eller bør jeg bestille på nettet? I såfall hvor bør jeg gå?
Anglofil Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Må og må. Kan være greit å gå i en butikk, men selv kjøpte jeg kjolen på eBay og fornøyd med det valget. Kan jo være greit å kanskje finne kjolen i salong først og deretter bestille på nett? Mvh Yvonne 1
Supergla88 Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg kjøpte min i salong! Fikk kjempe god hjelp av de som jobbet der. Jeg syntes iverfall jeg har funnet drømmekjolen, tror ikke jeg kunne bestilt på nett. Men det må jo alle velge som de vil:)
Gjest Adriane Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Må og må. Kan være greit å gå i en butikk, men selv kjøpte jeg kjolen på eBay og fornøyd med det valget. Kan jo være greit å kanskje finne kjolen i salong først og deretter bestille på nett? Mvh Yvonne Signerer denne. Er vel sånn jeg satser på å gjøre det. Få veiledning og prøve kjoler i salong, og syns jeg kjolen jeg faller for er i dyreste laget, sjekker jeg om jeg kan få tak i den på nett en del rimeligere
Fjemsa Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Signerer denne. Er vel sånn jeg satser på å gjøre det. Få veiledning og prøve kjoler i salong, og syns jeg kjolen jeg faller for er i dyreste laget, sjekker jeg om jeg kan få tak i den på nett en del rimeligere Ja har jo vært inne på tanken, men føler gjerne det er litt dårlig gjort?! Godt med litt råd da selvfølgelig....
Niennas Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Ja har jo vært inne på tanken, men føler gjerne det er litt dårlig gjort?! Godt med litt råd da selvfølgelig.... Ganske vanlig å prøve kjoler, for å så ikke kjøpe. Kanskje det finnes flere butikker du vil innom, eller at du vil tenke litt på det Tror de er ganske vant med det.
Gjest Adriane Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Ja har jo vært inne på tanken, men føler gjerne det er litt dårlig gjort?! Godt med litt råd da selvfølgelig.... Skjønner hva du mener, føler litt på det selv... Men som Niennas sier, er de nok vant til det, og det er vel litt av greia med brudesalonger? Men det er klart, kjenner jeg meg selv rett kan jeg komme til å kjøpe kjolen dyrere i salongen allikevel, hvis jeg føler at jeg får svært god veiledning og service
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg prøvde også i salong først, og kjøpte på nettet. Veldig lurt å reise i salong først. Jeg endte opp med en annen fasong en jeg orginalt hadde sett for meg, og det var forde hun i salongen fant frem kjoler hun mente jeg burde prøve. Og den fasongen jeg endte opp med satt veldig fint! Jeg ville gjerne ha hel blondekjole, men er ikke interessert i å bruke 10-15000 på en kjole jeg skal bruke i 12 timer Så da ble det internett. Veldig fornøyd! Og med det å lure salongen. Er jo veldig, veldig få som kjøper første gang de prøver. Man prøver, også går man hjem å tenker på det og kommer tilbake og prøver på nytt hvis man finner ut at det var kjolen. Så det hadde jeg ikke så veldig dårlig samvittighet for, faktisk.
Amens Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 Tror de fleste kikker litt rundt, kan jo hende du finner en nedsatt kjole i salongen og, så vidt jeg har skjønt så går 2011 modellene snart ut og blir ofte nedsatt. Men er enig, 10000 + NOK for en kjole man skal bruke i 12 timer er ganske drøyt. Kunne betalt det om det var ett plagg jeg kunne brukt igjen, men det er vist ikke helt greit å gå i egen brudekjole i noen andres bryllup... 1
fridr Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg gikk i salong for å prøve, og jeg fikk utrolig god hjelp. Hadde stramt budsjett og hun fant drømmekjolen min til under halvparten av mitt budsjett! Utrolig fornøyd. Men det er vanlig å gå i salong og prøve, og så bestille på nett. Det er ingen som sier at du MÅ kjøpe kjole når du er i salongen. Det kan jo hende de ikke har din drømmekjole. Da er det litt dårlig gjort å kreve at du må handle Men det kan hende at du må ut med bittelitt penger om du ikke kjøper. Jeg fikk det gratis siden jeg kjøpte kjole.
Supergla88 Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 Bare av ren nysjerrighet, hvor mye betaler dere for en brudekjole? Både de som kjøper i salong og de som kjøper på nett? Hva er vanlig lixom..
Anglofil Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg betalte 1000 kr inkl. frakt, men det er ikke vanlig. Har inntrykk at det er vanlig å betale alt fra 4000 kr og oppover. Mvh Yvonne
Ninnin86 Skrevet 6. oktober 2011 #13 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg betalte 1000 kr inkl. frakt, men det er ikke vanlig. Har inntrykk at det er vanlig å betale alt fra 4000 kr og oppover. Mvh Yvonne Hva slags kjole hadde du, Yvonne?
Anglofil Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 Hva slags kjole hadde du, Yvonne? Jeg kan sende deg link på pm om du vil. En kopi av en Maggie Sottero-kjole, bare med litt andre detaljer. Mvh Yvonne
Supergla88 Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg betalte 1000 kr inkl. frakt, men det er ikke vanlig. Har inntrykk at det er vanlig å betale alt fra 4000 kr og oppover. Mvh Yvonne Oi, dette var jo et røverkjøp!!
Anglofil Skrevet 6. oktober 2011 #16 Skrevet 6. oktober 2011 Oi, dette var jo et røverkjøp!! Absolutt. Nå gamblet jeg jo litt da, men jeg var innmari heldig. Mvh Yvonne
miemor Skrevet 8. oktober 2011 #17 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg var innom 2 salonger, gikk tilbake til salongen jeg var først, og etter et par prøvinger, fant jeg drømmekjolen på salg til 6000,-.. VELDIG fornøyd
fridr Skrevet 8. oktober 2011 #18 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg betalte 2060 kr. Men den er for stor, så jeg må sikkert bruke en tusing eller to på å få den justert :/
Gjest Adriane Skrevet 9. oktober 2011 #19 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg betalte 2060 kr. Men den er for stor, så jeg må sikkert bruke en tusing eller to på å få den justert :/ Da antar jeg du kjøpte på nett, eller? For hvis man kjøper i salong, får man vel tilpassing med på kjøpet. Eller? (Kjenner jeg veit fint lite om dette her...)
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #20 Skrevet 9. oktober 2011 Da antar jeg du kjøpte på nett, eller? For hvis man kjøper i salong, får man vel tilpassing med på kjøpet. Eller? (Kjenner jeg veit fint lite om dette her...) Det er vanlig at man må betale for tilpassing i salonger også, men da er det som regel lettere å få et bedre utgangspunkt med tanke på størrelse iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå