Bolla! Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg lurer bare på hva dere spiser før og etter trening? Også hvor lenge før treningen dere spiser ?
Wiggins Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg lurer bare på hva dere spiser før og etter trening? Også hvor lenge før treningen dere spiser ? Det fine med sykling er at jeg aldri får hold, det fikk jeg omtrent alltid da jeg jogga. Derfor drar jeg ut på sykkeltur ganske kort tid etter at jeg har spist, jeg kan ikke vente for lenge, ellers så går jeg tom på sykkelturen. I helgene drar jeg ut litt etter frokost, som er 6-7 skiver grovbrød med diverse pålegg. På hverdagene drar jeg ut etter middag, da blir det gjerne pasta. Når jeg kommer tilbake tar jeg en halvliter med ProteinFabrikkens Cell Max, en restitusjonsdrikk med karbohydrater og proteiner i forholdet 4:1. Det er ikke helt billig, så hvis man ikke satser på å konkurrere, bare skal mosjonere, så kan man nøye seg med en halvliter skummet melk. Etter dusjen spiser jeg så vanligvis noen brødskiver.
Gjest *Maja* Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg lurer bare på hva dere spiser før og etter trening? Også hvor lenge før treningen dere spiser ? Jeg starter dagen med en boks ananas, et stort glass vann og en kaffe. Venter ca. 15-20 min. Jogger så 5 km. Etter jogging er det som oftest 2-3 Ryvita med tomat, pepper og magert skinkepålegg. Noen ganger blir det sjokomelk også.
Anglofil Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Før trening spiser jeg gjerne grønnsaker, en Atkins-bar, tja, litt forskjellig. Etter trening spiser jeg alltid middag. Mvh Yvonne
Bolla! Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2011 Takk for svar, trenger tips og inspirasjon - Ts
Gjest Marregutt Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Før trening spiser jeg lite fet mat, går mye i korn eller grovbrød med lett pålegg. Dette er på grunn av at jeg får det helt oppi halsen når jeg presser meg maksimalt på sykkel, ski eller når jeg jogger om jeg spiser fet mat før jeg trener. Jeg spiser en moderat porsjon ca 45-60 min før økten starter. Et godt tips er Tine sin YT serie. Jeg drikker en "før trening" (den ene heter det), og en "etter trening", som er restitusjonsdrikken deres nesten umiddelbart etter trening. Det gir en god effekt på meg. + bananer
Gjest Survival Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Det spørs når tid på døgnet jeg trenger. I dag trenet jeg før lunsj så da ble det ingenting rett etter trening, men lunsj en time senere. Hvis jeg trener etter middag lager jeg smoothies eller drikker sjokolademelk f.eks. rett etterpå. Spiser også en del frukt og grønnsaker som "snacks".
Supraspinatus Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Det fine med sykling er at jeg aldri får hold, det fikk jeg omtrent alltid da jeg jogga. Derfor drar jeg ut på sykkeltur ganske kort tid etter at jeg har spist, jeg kan ikke vente for lenge, ellers så går jeg tom på sykkelturen. I helgene drar jeg ut litt etter frokost, som er 6-7 skiver grovbrød med diverse pålegg. På hverdagene drar jeg ut etter middag, da blir det gjerne pasta. Når jeg kommer tilbake tar jeg en halvliter med ProteinFabrikkens Cell Max, en restitusjonsdrikk med karbohydrater og proteiner i forholdet 4:1. Det er ikke helt billig, så hvis man ikke satser på å konkurrere, bare skal mosjonere, så kan man nøye seg med en halvliter skummet melk. Etter dusjen spiser jeg så vanligvis noen brødskiver. Litt offtopic, men den der Cell Max. Leste innholdsfortegnelsen. Det er ganske lite protein i den. Forholdet er mer 15:1. I tillegg inneholder den kreatin. Hvordan fungerer det når du sykler? Har inntrykk av at kreatin er fy-fy for syklister. Det binder jo ekstra vann i musklene som man ikke har nytte av utenom i helt ekstreme sprinter. Nå on topic: Før trening pleier jeg å lage en smoothie med banan, bringebær, honning, og eggeproteiner. Litt avhengig av når økten skal være i forhold til måltidet, samt type trening (sykling, crossfit, teknikktrening, etc) så justerer jeg mengden raske karbohydrter i drikken. Øker dem jo kortere det er til økten og hvor intens den skal være. Havregryn og kokosmasse benyttes i blant også. Etter trening har jeg pleid å bruke et ferdig pulver med 4:1 blandingen, men kommer til å gå over til et to pulvere jeg blander selv. Tilgjengeligheten er litt bedre på den fronten. Myseprotein eller eggehviteprotein er å foretrekke som proteinsupplement etter trening pga høyt innhold av BCAA. Av raske karbohydrater må vel egentlig glukosegele sies å være overlegent, men det er ganske dyrt og kan forårsake mageproblemer dersom det inntas med for lite væske. Endret 5. oktober 2011 av Supraspinatus
sjøhest Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg er ikke så hardcore på trening, men jeg pleier spise middag, og så trener jeg 1-2 timer etterpå, spiser en banan på vei hjem og så er det kvelds når jeg kommer hjem. Det vil si brødskive, knekkebrød eller yoghurt med korn/frukt.
Envy Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg spiser frokost bestående av frokostblanding med melk + et glass juice ca 1 time før trening. Etter trening pleier jeg å ta en banan eller skyr ganske umiddelbart. Følger på med et måltid bestående av fisk, kylling eller egg en times tid etterpå der igjen.
Jamme Skrevet 7. oktober 2011 #11 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg trener alltid om morgenen, så jeg spiser en (ganske lett) frokost, typ en bolle müsli, noen brødskiver eller energibar og kanskje litt frukt hvis jeg har. Deretter går det omtrent 45 minutter før jeg setter i gang med trening. Umiddelbart etter trening spiser jeg en banan og deretter en Skyr og en halvliter sjokomelk. De dagene jeg har dårlig tid går det ofte mindre enn tre kvarter mellom frokost og trening, og det er ikke helt ideelt, men jeg er fullstendig avhengig av å spise en litt substansiell frokost før jeg gjør noe som helst om morgenen
Gjest Daenerys Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg pleier å trene på morgenen. Har jeg dårlig tid eller om jeg må stå opp tidlig for å trene, spiser jeg en halv banan rett før trening, men ideelt sett spiser jeg frokost (typisk 2 skiver med diverse pålegg) 2 timer før trening. Kan spise halvannen time før også, men risikerer sting/hold om jeg gjør det. Etter trening hiver jeg i meg en banan og en halvliter litago, før jeg spiser en god salat eller et par brødskiver til innen en times tid Ganske kjedelig med andre ord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå