Gå til innhold

Benlengdeforskjell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var i ungdomsskolealder ble jeg fortalt av skolelegen at jeg hadde benlengdeforskjell. Jeg måtte da gå med en såle i den ene skoen for å utjevne lengdeforskjellen.

Jeg ble fortalt at hvis jeg ikke brukte denne sålen kunne jeg få ryggplager i voksen alder.

Jeg brukte sålen et par år, og så stoppet jeg helt å bruke den.

Jeg er nå 27år.... det jeg lurer på er om noen andre her har forskjellige lengder på bena, og om dere gjør noe mot det? Bruker dere såler? Har dere fått noen plager? Går dere til lege/fysio? Jeg gjør ingen av delene... har heller ikke fått noen plager, men merker noen ganger når jeg står opp at det gjør litt vondt i korsryggen. Men det kan jo også ha med sovestillinger å gjøre.

Hadde vært kjekt med litt input fra dere andre som også har benlengdeforskjeller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også litt forskjell i beinlengde.. gikk med såle i ene skoen da jeg var 11-12-13 år.. men ikke gjort noe utover det.. hender eg får vondt i korsryggen og ene hofta. Men bortsett fra det merker jeg ikke så mye til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig få som har helt like lange bein. De fleste som har forskjell i benlengde klarer seg uten innleggssåle, husker du hvor stor forskjellen var hos deg?

Uansett om du trener eller ikke så burde du tøye ut beina før du legger deg. Særlig viktig i forhold til ditt problem er denne øvelsen: Ligg på ryggen, dra venstre kne ned mot din høyre hofte. Da strekker du musklene på skinka og i korsryggen. Hold i minst 60 sekunder. Så tar du høyre kne mot venstre hofte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...