Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Étoile
Skrevet

Jeg er ingen tilhenger av hjemmehårfarging til vanlig, pleier å overlate det til frisøren - men nå har jeg rett og slett ikke råd!

Lurer derfor på om noen av dere har tips til en skånsom farge som kan piffe opp håret mitt litt til jul?

Håret mitt var kjempelyst og begynte å få litt grønnskjær, så jeg farget det lysebrunt med minicolor og litt lysere striper på toppen sist jeg var hos frisøren. Tenkte å farge det i en lys/mellombrun farge nå, har noen tips til fine farger?

Er en toning som f.ex Casting fra Loreal mildere enn farge? Fader fargen jevnt?

Håper noen kan hjelpe, takker og bukker! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg farga håret mitt selv lenge. Brukte Garniers Natea (het Nutrisse før, eller var det omvendt?) i en ekornbrun nyanse (macadamia?). Var veldig fornøyd med den. Må bare passe på at håret er i "god form" og ikke så slitt så går det bra, bruk en god hårkur dagene før du farger og etterpå og ikke utsett det for stor slitasje med en gang. Har faktisk ikke sett stor forskjell på resultatet av hjemmefarging og hos frisør. Hos meg holdt fargen veldig bra.

Toning er mildere, men resultatet er ikke så varig.

Skrevet

Jeg har i flere år kun brukt frisør til å farge håret, har da mest hatt lyse striper men også litt brune. Forrige gang håret trengte litt oppfrisking hadde jeg rett og slett ikke råd til å gjøre det hos frisør, blir jo lett 1000,- og det er MYE! Bestemte meg derfor for å gjøre det selv, kjøpte stipene til H&M (deres egen utg.) som er veldig billig, ca 50- 60 kr tror jeg.

Var litt skeptisk, men var nøye med å ta blekemiddelet i håret, og lot det virke i ca 45 min. Og resultatet ble faktisk veldig bra :D Ikke gult skjær i det hele tatt, og fin gjevn farge. Kan absolutt anbefales!

Kommer helt klart til å gjøre det igjen, og deilig å ikke ruinere seg hos frisør, spesielt i disse juletider..

Klem Hanne

Gjest Ethereal
Skrevet

Casting bør du holde deg langt unna...

Jeg har farget håret selv før, da jeg hadde svart hår. De beste fargene synes jeg du finner hos L'Oreal Excellence (eller noe slikt). Jeg skal reise bort i seks måneder over jul, og siden jeg har liten lyst til å gå til frisøren i utlandet annet enn for en liten stuss, vurderer jeg å farge det selv.

Og bruk kur i stedet for balsam i minst en uke etter farging, selv digger jeg den grønne fra Kerastase Resistance til dette formålet.

Gjest Étoile
Skrevet

Ok, takk for hjelpen jenter!

Blir vel tur ned på parfymeriet i dag tenker jeg. Skal holde meg unna Casting da, Exellence har jeg hørt at flere andre også har vært fornøyd med.

Venninna mi som jobber på H&M sier at den RESQ stripingen er kjempebra, men jeg skal helfarge, ikke stripe.

Har litt igjen av den grønne balsamen et sted også, men hvor? Må lete...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor bør hun ikke bruke Casting? Jeg har brukt Casting mange ganger og har da alltid vært fornøyd!

Skrevet

Jeg pleier også å bruke Casting og den fungerer veldig bra. Men det er jo ikke en "permanent" farge da, om det er det du er ute etter.

Skrevet

På generelt grunnlag, vil jeg råde deg til å velge en toning (nivå 2) fremfor permanent farge (nivå 1) - spesielt dersom du har lyst hår!

Jeg bruker stadig vekk nivå2, og synes resultatet blir helt ok. Har brukt Casting Spa noen ganger, og føler at etterfargen blir lysere med den, selv om det ikke er mye. Håret ser mye jevnere ut, iallefall.

Jeg har hatt en rar episode med Casting, men det var når jeg farget håret hos frisør i ettertid! Hun fikk iallefall en gyselig gulorange farge på håret mitt selv om blandingen hennes var korrekt. Hun mente iallefall at det måtte være Castingen sin feil.. :-? Har ikke hatt problemer flere ganger, men episoden sitter litt i bakhodet.

Lykke til - jeg vurderer å ta noe liknende selv nå, for jeg har vært for sløv til å bestille frisørtime, og skal på julebord i morra! :lol:

Gjest Étoile
Skrevet

Det ble Exellence på meg til slutt... Nå sitter jeg her og venter med skrekkblandet fryd på at det skal tørke, for det ser ikke akkurat "lys gyllenbrun" ut... :-?

Vel vel så lenge det er jevnt er det vel ok... *håpe*

Skrevet

Godt å se at dere har vært heldige med hjemmefargingen, jenter. :D

La meg fortelle min lille historie, så forstår dere hvorfor ikke jeg tør gjøre noe annet enn å la frisøren fikse hårfargen min.

Jeg har forholdsvis tynt, kommuneblondt hår. :frustrert: En vakker dag i 1999, fant jeg ut at jeg skulle lysne håret mitt selv. jeg har ei veninne som skifter hårfarge selv, som andre skifter truser. :o

Hjem med hårproduktet. I håret med det. Følge bruksanvisning. Skylle ut.. :o :o :o Håret føltes veldig rart. Gummiaktig. Jeg kunne dra håret til det ble dobbelt så langt, før det sa "SNAP!" og krølle... :hår:

Bak manglet halvparten av hårets lengde. Jeg fikk panikk. Løpte til frisøren, som utbrøt: "Dette er det verste jeg har sett i min tid som frisør, og jeg har vært frisør i 20 år!" Så ropte hun på alle de andre frisørene, som måtte komme å se. PINLIG! :oops:

Resultat: Ganske kort hår, som jeg ikke kler og over 1000 kr. i regning. :grine: Nå har jeg heldigvis fått mitt lange hår tilbake, og lar kun frisøren få fikse fargen. Jeg lærte på en brutal måte. Håper og ber at dere ikke kommer til å oppleve det samme som meg. Jeg satt som et nek i frisørstolen og ville bare gråte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...