Gjest Nanne70 Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har lest flere steder at dersom man har kraftige lår (og det har jeg), så skal man ikke trene tung styrketrening for lårmusklene, fordi man kan risikere at lårene blir enda kraftigere. Stemmer dette? Jeg har oppdaget at jeg relativt lett bygger muskler, og siden jeg er kraftig/litt tettbygd fra før med brede skuldre og kraftig brystkasse samt kraftige lår, så er jeg ikke akkurat interessert i å bli større.
Suzy Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Så sant du ikke er mann så vil du ikke få abnormt store lår av styrketrening. Garantert!
Gjest Nanne70 Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Så sant du ikke er mann så vil du ikke få abnormt store lår av styrketrening. Garantert! Nei, jeg er vel klar over at jeg ikke får abnormt store lår. Men jeg vil absolutt ikke at de skal bli noe større enn de er!
Spøkelse Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Spørs jo hva som er over musklene dine, da. Jeg har samme type bygning som deg, "liten og tett", hehe. Har relativt kraftige bein, men så vet jeg også at lårene er der jeg har mest fett for tiden, det er der det slipper sist. Om du vil fjerne fett fra beina så bør du absolutt trene beinøvelser, det hjelper med blodsirkulasjonen og du trenger god sirkulasjon om du vil hjelpe på at fettet "slipper". Dessuten er bein en veldig stor muskelgruppe, viktig å trene dem Trente bein er jo absolutt finere enn pinnebein. Om du hadde ønsket å bygge større muskler i beina, så må du trene hardt og aktivt mot hypertrofi (muskelbygging). Det krever at du trener tungt, mellom 6-10 repetisjoner, spiser i overskudd sånn at musklene dine har noe å bygge med og generelt er veldig påpasselig med hva du gjør. Damer bygger muskler vanskeligere enn menn, selv du og jeg som kanskje gjør det enklere enn mange andre damer. Vet ikke hvordan kostholdet ditt er eller hva målet ditt er med treningen? Ønsker du å krympe litt eller tone opp musklene dine?
Gjest Nanne70 Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Spørs jo hva som er over musklene dine, da. Jeg har samme type bygning som deg, "liten og tett", hehe. Har relativt kraftige bein, men så vet jeg også at lårene er der jeg har mest fett for tiden, det er der det slipper sist. Om du vil fjerne fett fra beina så bør du absolutt trene beinøvelser, det hjelper med blodsirkulasjonen og du trenger god sirkulasjon om du vil hjelpe på at fettet "slipper". Dessuten er bein en veldig stor muskelgruppe, viktig å trene dem Trente bein er jo absolutt finere enn pinnebein. Om du hadde ønsket å bygge større muskler i beina, så må du trene hardt og aktivt mot hypertrofi (muskelbygging). Det krever at du trener tungt, mellom 6-10 repetisjoner, spiser i overskudd sånn at musklene dine har noe å bygge med og generelt er veldig påpasselig med hva du gjør. Damer bygger muskler vanskeligere enn menn, selv du og jeg som kanskje gjør det enklere enn mange andre damer. Vet ikke hvordan kostholdet ditt er eller hva målet ditt er med treningen? Ønsker du å krympe litt eller tone opp musklene dine? Har definitivt endel ekstra fett på lårene, ja, det legger seg stort sett der og på rumpa Jeg vil gjerne at lårene skal bli både mindre og strammere, jeg jogger 2-3 ganger i uka men er usikker på hvilke styrkeøvelser jeg bør gjøre. Knebøy kan jeg ikke gjøre fordi jeg får vondt i knærne, men utfall og de fleste andre øvelser går greit. Kostholdet mitt er normalt sunt og variert, ligger vel på en 1500-1600 ckal/dag siden jeg prøver å gå ned litt i vekt.
Gjest *Maja* Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Har definitivt endel ekstra fett på lårene, ja, det legger seg stort sett der og på rumpa Jeg vil gjerne at lårene skal bli både mindre og strammere, jeg jogger 2-3 ganger i uka men er usikker på hvilke styrkeøvelser jeg bør gjøre. Knebøy kan jeg ikke gjøre fordi jeg får vondt i knærne, men utfall og de fleste andre øvelser går greit. Kostholdet mitt er normalt sunt og variert, ligger vel på en 1500-1600 ckal/dag siden jeg prøver å gå ned litt i vekt. Jeg har merket stor forskjell på lårene mine etter at jeg begynte å jogge. Hvor lenge har du jogget og hvor langt jogger du?
Gjest Nanne70 Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har merket stor forskjell på lårene mine etter at jeg begynte å jogge. Hvor lenge har du jogget og hvor langt jogger du? Har jogget i ca. 3 måneder eller deromkring, jogger ca. 4,5 km nå, begynte med 3,5 km og prøver å øke distansen jevnlig. Ser vel for meg at jeg kanskje må jogge ofter og lengre før jeg kan begynne å se noen særlig forskjell.
Cheesy Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Har jogget i ca. 3 måneder eller deromkring, jogger ca. 4,5 km nå, begynte med 3,5 km og prøver å øke distansen jevnlig. Ser vel for meg at jeg kanskje må jogge ofter og lengre før jeg kan begynne å se noen særlig forskjell. Eller bare trene styrke;) Masse (tunge ) utfall, gjorde hvertfall lårene mine deffa;)
Gjest *Maja* Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Har jogget i ca. 3 måneder eller deromkring, jogger ca. 4,5 km nå, begynte med 3,5 km og prøver å øke distansen jevnlig. Ser vel for meg at jeg kanskje må jogge ofter og lengre før jeg kan begynne å se noen særlig forskjell. Jeg ville heller løpt oftere enn så mye lenger. 5 km. er en fin distanse som kan løpes ofte uten at du begynner å kjede deg og brenner deg ut. Jeg løper hver morgen 6-7 dager i uka, og da får jeg en jevn fin fettforbrenningsøkt gjennom hele uka. Og 3 mnd. er jo ikke all verden. Fortsett som du gjør og spis rett så vil det gå seg til av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå