AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Dette er litt kjipt egentlig. Vi skal gifte oss neste år (forhåpentligvis) men vi har ingen å invitere. Verken meg eller kjæresten min har mange venner igjen, etter at vi har flytta og vokst opp fra de. Kjæresten min friddet for over ett år siden, men vi har enda ikke giftet oss og jeg føler at han vil utsette det fordi han ikke har noen å invitere. Og det har vi kranglet masse om, fordi han har ingen konkrete planer om bryllup enda, og bare utsetter hele shiten. Vi har klart å tenke på 10 personer maks å invitere. Hvordan kan jeg få opp motivasjonen hans og overbevise han at bryllupet vårt kan være like bra og koselig uten så mange gjester? På toppen av alt så har han en kjempedårlig forhold med moren sin og de har kranglet så jeg regner med at hun ikke kommer (etter det hun sa, at hun ikke bryddet seg om å se han igjen) jeg vil ikke involvere meg i deres konflikter så jeg har ingen planer om å invitere henne bak ryggen hans... Så det var det... ikke snakk om å leie lokaler eller dj eller noe lignende, hadde bare vært trist, med 10 gjester? nææh kjøpte til og med den billigste kjolen jeg fant (180 kr, på ebay) fordi jeg gidder ikke å bruke penger på en så liten bryllup... Det eneste vi kommer til å bruke masse penger på, det er fotograf... OMG, så trist og patetisk dette føles... Er det noen ideer på hva man kan gjøre med en bitte liten bryllup? Noen som har vært på en? er de så triste som jeg forestiller meg, eller er det bare meg? og en ting til: skal man i det hele tatt bry seg om å bruke flere tusen kroner på en liten-mini-tiny-bryllup? håper for hyggelig svar!!!!
Gjest Spinell Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Kan dere ikke reise til utlandet og gifte dere i en ambassade eller en sjømannskirke, da? Det er mange som velger denne løsningen, blant annet hvis de ikke ønsker noe stort opplegg med de 100 "nærmeste", etasjekake og 5 timers middag med taler. Dessuten tar man bryllupsreisen samtidig. Man trenger ikke ha med seg forloverne, engang. Alle papirer må selvsagt ordnes, og kirke/ambassade bestilles. Det viktigste er vel å være gift, ikke å avholde et selskap? 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Kan dere ikke reise til utlandet og gifte dere i en ambassade eller en sjømannskirke, da? Det er mange som velger denne løsningen, blant annet hvis de ikke ønsker noe stort opplegg med de 100 "nærmeste", etasjekake og 5 timers middag med taler. Dessuten tar man bryllupsreisen samtidig. Man trenger ikke ha med seg forloverne, engang. Alle papirer må selvsagt ordnes, og kirke/ambassade bestilles. Det viktigste er vel å være gift, ikke å avholde et selskap? Helt enig med deg der, men kjæresten sier at han vil ha noen å dele opplevelsen med, flere venner og sånt, og derfor utsetter han bryllupet... jeg har en del gode venner som studerer nå i utlandet, så jeg hadde konkrete planer om å gifte meg her i Norge uten så mye styr, og holde selskap i utlandet. Da trenger man ingen papirer i det hele tatt siden vielsen skal uansett være hjemme i Norge og bare festen skal holdes i utlandet (tenkte å gå for Argentina, Chile, eller Peru, siden jeg har en del gode venner som har flyttet til disse landene og de får ikke så mye problemer av å reise da)
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 hva med å holde tale på en så liten bryllup? jeg har lyst til å si noe fint til kjæresten min
Gjest Doh Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 hva med å holde tale på en så liten bryllup? jeg har lyst til å si noe fint til kjæresten min Vi var 6 stk i bryllupet til venninna mi, og alle holdt tale Veldig på impuls, men alle syns det var moro. Må også si at det heter ET bryllup(sorry, klarte bare ikke holde det inne). 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Vi var 6 stk i bryllupet til venninna mi, og alle holdt tale Veldig på impuls, men alle syns det var moro. Må også si at det heter ET bryllup(sorry, klarte bare ikke holde det inne). oi så det nå... jobber fortsatt med å få det rett... thank you
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Helt enig med deg der, men kjæresten sier at han vil ha noen å dele opplevelsen med, flere venner og sånt, og derfor utsetter han bryllupet... jeg har en del gode venner som studerer i utlandet, så jeg hadde konkrete planer om å gifte meg her i Norge uten så mye styr, og holde selskap i utlandet. Da trenger man ingen papirer i det hele tatt siden vielsen uansett skal være hjemme i Norge og bare festen skal holdes i utlandet (tenkte å gå for Argentina, Chile, eller Peru, siden jeg har en del gode venner som har flyttet til disse landene og de får ikke så mye problemer av å reise da) Bryllupsfester i Latin-Amerika er utrolig moro, synes det virker som en veldig god ide! Argentina er jo bare utrolig vakkert og de har innmari mange fine steder, enten du vil ha hotell, estancia eller noe helt annet. Du kan finne masse på nettet om bryllup i Argentina. (Jeg er sammen med en argentiner så jeg har sett - og drømt! - en del på nettet selv.) 1
Gjest Adriane Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg ville bare si at jeg syns kjolen din er kjempesøt! Der har du jo fått en veldig flott kjole til en veldig billig penge! Lykke til med alt sammen - det ordner seg nok! 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg ville bare si at jeg syns kjolen din er kjempesøt! Der har du jo fått en veldig flott kjole til en veldig billig penge! Lykke til med alt sammen - det ordner seg nok! Tusen takk !
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 ingen med flere tips? PS: Kjæresten har bestemt seg og spurte om det var greit for meg om vi gifter oss i Januar-Februar. Nå nærmer det seg til slutt
Kontormus Skrevet 5. oktober 2011 #11 Skrevet 5. oktober 2011 Dere kan fint holde fest selv om dere ikke blir så mange. Mange resteuranter har egne rom eller avlukker som man kan bruke. Det forenkler jo dette med mat. Eller man kan finne et lokale som ikke er så stort og ordne det praktiske selv. Men jeg lurer, vil dere ha kirkebryllup eller borgelig? Og er familiene små, eller finns det onkler, taner og fettere/kusiner? Er vennekretsen så liten, eller kan man se stort på det og invitere f.eks. gode naboer eller andre som dere har en god relasjon til?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #12 Skrevet 5. oktober 2011 Dere kan fint holde fest selv om dere ikke blir så mange. Mange resteuranter har egne rom eller avlukker som man kan bruke. Det forenkler jo dette med mat. Eller man kan finne et lokale som ikke er så stort og ordne det praktiske selv. Men jeg lurer, vil dere ha kirkebryllup eller borgelig? Og er familiene små, eller finns det onkler, taner og fettere/kusiner? Er vennekretsen så liten, eller kan man se stort på det og invitere f.eks. gode naboer eller andre som dere har en god relasjon til? TS her: Vi skal ha borgerlig vielse bare. Min familie er små og av de skal foreldrene mine og to brødre bli invitert. På forloveden min sin side er det kun far og bror som kommer. Vennekretsen er ganske liten, alle mine bestevenner har flyttet ut av Norge, og andre venniner har jeg bare mistet helt kontakt med, og to andre skal jeg invitere men vet at de ikke kommer fordi de har småbarn og det blir vanskelig for dem å reise. Ellers så har jeg tante og cusiner/fettere, og de er 6 stk. Kjæresten min har en bestevenn som han vil invitere og ei beste vennine. I alt kan man få rundt 15-20 gjester. Synes at det med resaurant hørtes som et kjempebra ide egentlig blir litt mere intimt
Kontormus Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 18 til 20 stykker er jo ikke så få. Da er dere flere enn hva vi var. Å gifte seg borgelig er jo glimrende i en sånn setting. Så slipper dere tomme benkerader i kirken. Det blir intimt og fint på en resteurant. Dere kan ganske sikkert velge dekorasjoner selv (litt må dere jo ha, det er jo tross alt bryllup). Men hva med dans? Tenk litt på hva du vil at festen skal inneholde, så finns det sikkert fine steder som passer. Hoteller har mange slike arrangementer. Hvilket område bor dere i? 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #14 Skrevet 5. oktober 2011 18 til 20 stykker er jo ikke så få. Da er dere flere enn hva vi var. Å gifte seg borgelig er jo glimrende i en sånn setting. Så slipper dere tomme benkerader i kirken. Det blir intimt og fint på en resteurant. Dere kan ganske sikkert velge dekorasjoner selv (litt må dere jo ha, det er jo tross alt bryllup). Men hva med dans? Tenk litt på hva du vil at festen skal inneholde, så finns det sikkert fine steder som passer. Hoteller har mange slike arrangementer. Hvilket område bor dere i? mjaa det med dansinga er jeg litt usikker på, da ender det slik at mamma danser sammen med broren min og sånt vet ikke om jeg gidder å ha dans i festen da, men kan vurderes, har du noen erfaringer med det? Vi bor i indre-Østfold... liten tettsted
Kontormus Skrevet 5. oktober 2011 #15 Skrevet 5. oktober 2011 Vi hadde vårt på hotell, og vi ble under middagen skilt fra de andre gjestene. Vi ordnet borddekorasjonene selv. Dette leverte vi på hotellet dagen i forveien. Ellers hadde vi fem-retters middag, og bryllupskake som hotellet ordnet. Vi danset sammen med de andre gjestene, slik at det var mulig for oss og ta bryllupsvals, og for de andre å danse med hverandre uten at det ble kleint og stusselig. Dette var et veldig fint hotell, og det var flere salonger og omgivelser som var perfekte for å ta bilder i. Sånn ved første tanke så har dere jo Refsnes Gods som er staselig, og passer perfekt til bryllup. Gjorde et søk og fant dette: http://www.bryllupslokaler.com/Ostfold/
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #16 Skrevet 6. oktober 2011 Vi hadde vårt på hotell, og vi ble under middagen skilt fra de andre gjestene. Vi ordnet borddekorasjonene selv. Dette leverte vi på hotellet dagen i forveien. Ellers hadde vi fem-retters middag, og bryllupskake som hotellet ordnet. Vi danset sammen med de andre gjestene, slik at det var mulig for oss og ta bryllupsvals, og for de andre å danse med hverandre uten at det ble kleint og stusselig. Dette var et veldig fint hotell, og det var flere salonger og omgivelser som var perfekte for å ta bilder i. Sånn ved første tanke så har dere jo Refsnes Gods som er staselig, og passer perfekt til bryllup. Gjorde et søk og fant dette: http://www.bryllupslokaler.com/Ostfold/ Hvis jeg kunne gitt deg en klem nå så hadde jeg gjort det!!!! . Tusen takk for tipset, gikk inn på siden du sa og fant noe som kunne passet perfekt for oss! Den er bare litt dyrt, men siden vi blir så få... Tror ikke jeg finne noe bedre til den prisen, som inkluderer mat i hvertfall... Selv om jeg ikke orker, så hadde jeg tenkt fra før at det hadde vært billigere å lage maten selv, men er det noen som vet om det er mulig å leie lokal og ta med maten selv? om man er så få? Det er bare noe jeg vurderer ved siden av. Ser bare på hva som kan være best
Gjest Adriane Skrevet 6. oktober 2011 #17 Skrevet 6. oktober 2011 Kanskje dette også kan være et alternativ? Smaalenene hotell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå