AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Dette er en tråd for å liste opp en eller flere øvelser i styrketrening man synes er gøy og/eller effektive. MEN - det er ikke lov å nevne ting som krever mye apparater(type brystløft med vekter på benk), men mest mulig friøvelser. Hjelpemidlene er fritt - alt fra vektstenger, kettlebells, strikk, ball, frivekter eller hva enn. Forklar også gjerne alternativer til øvelsen, og legg ved video eller forklar Jeg begynner: Bulgarsk utfall, men istedetfor å holde vekter i hender så legger man en vektplate på ryggen. Fant dessverre ingen video av akkurat den varianten....
Supraspinatus Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Før var jeg veldig glad i markløft og knebøy, men jeg har etterhvert begynt å like frivending veldig godt. Har ikke helt teknikken inne enda, men det er alltid gøy når fremgangen fra økt til økt er stor. Overføringsverdien til andre idretter er også ganske stor. Det gjelder forsåvidt markløft også.
Leifr Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Markløft über alles, det finnes ikke noe bedre eller mer basic enn å gripe tak i noe jævlig tungt og dra det opp fra gulvet. Dernest resten av de fire store (knebøy, benkpress, militærpress), samt de olympiske løftene (som jeg bare så vidt har begynt å trene litt på). Og så foroverbøyd stangroing etter Pendlay-metoden, samt chins/pullups. Hm, faktisk utgjør lista over omtrent 99% av hva jeg gjør i treningsrommet.
Klips Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Strake markløft har alltid vært min favoritt, uten at jeg helt vet hvorfor. Olympisk løft lærte jeg litt forrige gang jeg hadde PT, og fy søren så tøff man føler seg Samme med chins der, egentlig. Akkurat nå har jeg startet på noen kettlebellstimer og elsker ca. alle øvelsene man kan gjøre med dem.
Leifr Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Kettlebells er gøy, men jeg bruker dem stort sett bare til kondisjonstrening (ballistiske øvelser i høyt tempo og volum). Er ellers amatørstyrkeløfter i tungvektsklassen og det ville fort blitt dyrt med nok kettlebells til å utfordre på rå styrke.
-Englefjes- Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Markløft, helt klart. Man skal lete lenge etter en mer funksjonell øvelse enn det. Tidligere var jeg også veldig glad i knebøy, men av ulike årsaker er jeg ikke det akkurat nå. Ellers er jeg glad i skulderpress og ulike former av sittende roing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå