Gå til innhold

Har 1 undulat, tenkt å kjøpe en til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte en undulat for ca 2 mnd siden (en hann), og jeg ser jo nå at en undulat ikke bør være alene. De trenger mye selskap for å ha det bra, det er nærmest dyreplageri å la dem være alene hvis det også innebærer at de har lite menneskekontakt.

Så vi har tenkt å anskaffe en til, men da lurer jeg litt på hvordan vi kan sørge for at den også blir rimelig tam? Jeg har jo ikke lyst til at de helt skal glemme oss og bare være opptatt av hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke den andre vil bli hånd-tam, men du kan temme den du har før du får en til. Skal du ha begge tamme, må du ha de i hvert sitt bur den første tiden og helst i hvert sitt rom.

Skrevet

Signerer den over meg.

Min erfaring er at nr to sjeldent blir så tam som nr en. Undulatene kommer til å bli mest opptatte av hverandre.

God ide med adskilte bur i starten mens du temmer nr to.

Om jeg var deg ville jeg faktisk gått for en omplasseringsfugl, ferdig temmet og glad i mennesker :)

Skrevet

Enig i at de burde være i hvert sitt bur hvis den andre også skal temmes.

Regner med at du kjøpte en voksen undulat for 2 mnd siden da?

Undulat nr.1 burde være godt håndtam før man skaffer en undulat nr.2.

En ferdig tam undulat var kanskje en god ide :)

Skrevet (endret)

Les deg opp om temaet på f.eks undulater.no om temming: http://www.undulater.no/viewforum.php?f=14

Men, kort sakt; Bruk den første undulaten til å temme den andre, og de kommer til å bli helt opptatt av hverandre, men det går over etter 3-4 måneder. Vi fikk ny fugl i juli etter å ha hatt den vi har siden mai, og det funker som bare det!

Hadde da en hanne, og fikk inn ei hoe.. :rodmer:

Og bare for å avkrefte all tvil: Nummer to KAN bli håndtam, min nummer to er ihvertfall håndtam. Både nummer en og to. :yvonne:

Endret av lizzie88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...