mipod Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Hei. Jeg er en jente på 20 år som i de siste dagene har hatt forferdelig vondt i magen og vært veldig kvalm. Det startet på søndag, hadde vært ute på byen dagen i forveien, men formen føltes veldig grei. Var aktiv tidlig på dagen og det var ikke før jeg skulle spise middag at jeg kjente uvel. Klarte ikke å få i meg noe særlig mat, og noen timer senere kastet jeg opp alt. Prøvde meg på litt mat senere på kvelden, fikk ned litt, men til gjengeld fikk jeg skikkelig magekrampe. La meg for å sove, og hadde magesmerter gjennom hele søndagsnatt. Mandag morgen var det ikke noe tegn til forberding. Forsøkte å spise litt knekkebrød og youghurt, men krampene i magen gjorde at jeg var nødt til å kaste det opp så og si med en gang. Idag er det tirsdag, magesmertene har ikke avtatt og kvalmen er fortsatt der. Har fått i meg ett halvt knekkebrød, men har ingen matlyst i det hele tatt. Smertene går fra høyre side, litt over navlen og nedover. Hva kan dette være? Jeg kan nok ikke være gravid da jeg ikke har hatt sex siden Juni, har også hatt regelbundet mens etter det, og startet på p-piller i starten september (Har gått på p-piller før, og tror ikke disse smertene kommer pga det) Det er ikke vanlig for meg å ikke ha noen matlyst. Føler meg oppblåst i magen, som at det er noe inni der som er som en stor tom ballong.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Har du feber, eller andre symptomer? Føler du smerte ved trykk eller press i mageregionen? Isåfall er det lurt å ringe legen. God bedring
mipod Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2011 Har du feber, eller andre symptomer? Føler du smerte ved trykk eller press i mageregionen? Isåfall er det lurt å ringe legen. God bedring Har ikke noe feber, og føler meg i god form ellers. Ja, magen er som veldig oppblåst så det er smerte om jeg trykker på den. Det er som et konstant press innenifra. Har klart å spise litt mer idag iallefall, men magen gjør fortsatt vondt når jeg spiser og lager forferdelig til lyder. Veldig merkelig føler jeg.
Gjest Mikako Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Gallestein? Det er smerter på høyre side, rett under ribbeina, og kjennes gjerne som et stramt belte rundt midjen. Jeg blir både oppblåst og kvalm under slike anfall.. Les mer om gallestein HER
mipod Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2011 Gallestein? Det er smerter på høyre side, rett under ribbeina, og kjennes gjerne som et stramt belte rundt midjen. Jeg blir både oppblåst og kvalm under slike anfall.. Les mer om gallestein HER Tror ikke det er blindtarmen, ettersom jeg føler at smertene ikke er sterke nok til det. De avtar iblandt, og er verst rett etter jeg har spist. Gallestein derimot, kjente igjen flere av symptomene, men føler meg ikke helt i riskiogruppen (men kan sikkert rammes selv om jeg faller litt utenfor) Er ung, smal og spiser ikke overdrevne mengder med fet mat. Men takk for svar iallefall Godt å finne noe som gjør at man kanskje vet hva som er feil. Skal man gjøre noe om man har gallestein? eller går det bare over av seg selv etter en stund?
Gjest Mikako Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg er selv ung, ikke særlig overvektig og har et normalt kosthold. Men har likevel vært plaget med gallestein i mange år! Jeg dro på legevakta med et voldsomt anfall, og fikk senere henvisning til ultralyd. De fant en stor stein, og siden den er symptomgivende, går jeg nå bare å venter på operasjon.. Det er ikke farlig, men veldig plagsomt, og mulig å behandle. Så jeg vil anbefale å dra til fastlegen og få videre henvisning til ultralyd. Da ser de raskt om der er noe PS: Prøv å hold deg unna mat med fett i, og se om det blir bedre. Om dette hjelper, kan det tyde på gallestein..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå