Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe julegave til min stemor, og hun liker å lese. Til 50 årsdagen hennes fikk hun "Der Gud gråter" og den var visst veldig populær... Er det noen som vet om noe i samme sjanger, eller har andre bra tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Étoile
Skrevet

Kjenner ikke til boken du nevnte, men hva med noe av Toni Morrison?

Mange som er begeistret for henne.

Ellers så er "Life of Pi" av Yann Martel en helt fantastisk bok, den finnes på norsk også nå.

Skrevet

Hva slags bøker liker hun? Den boken du nevner har jeg ikke hørt om, så den sier meg ikke så mye.

Hvis hun liker norske forfattere, så kom det ut en biografi om Tarjei og Haldis Moren Vesaas i høst. Den blir julepresang til min bestemor, som er Haldis-fan.

Catzy

Skrevet

Hva med "Ut å stjæle hester" av Per Petterson?

Har ikke fått lest den selv ennå - men har hørt at den skal være knallbra!! - den har fått både kjempegode anmeldelser og bokhandlerprisen!! :wink:

Skrevet

Min mor elsket "Cold Mountain" - vet ikke hva den heter på norsk.

Skrevet

Moren mil liker Anne Karin Elstads sine bøker.

Eller så er Veien til Karlsvogna kjempe fin og veldig trist

Skrevet

Stupid white men av MM og Parfymen av PS synes jeg alle jeg kjenner burde lese...

Skrevet

Stupid White Men, Michael Moore

eller Krig, Knut Nærum

Skrevet

Jeg kan også anbefale på det varmeste Kjell Arild Pollestad's "Gleden er gratis". Jeg holder på å lese den nå selv, og det er virkelig en herlig bok!!

Det er en varm, åpen og humoristisk bok, fylt av perler fra Pater Pollestads forfatterskap. Jeg har både lært og ledd svært mye så langt, og gleder meg veldig til å lese resten :wink:

Skrevet

Kretadøgn, husker ikke forfatteren, knallbra

Skrevet
Kretadøgn, husker ikke forfatteren, knallbra

Tove Nilsen.

Og Parfymen er jo en av de beste bøkene som er skrevet, men ganske sær da... vær sikker på folks smak hvis man gir den vekk i gave.

Hva med den nye boken om Per Spook?

Eller Frost av Roy Jacobsen?

Masekblomstfamilien av Lars Saanbye Christensen er også et tips.

Skrevet

Catch 22.

Men.....jeg anbefaler jo den til alt som kan krype og gå...........

Milo

Skrevet

Isabell Allende er en forfatter som voksne damer liker. Hun skrev bl.a "åndenes hus", men har mange flere gode bøker. :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...