miamarlena Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Er 1200 kalorier om dagen for lite mat? Når jeg ser på alle kjendis dietter spiser de vanligvis 1200 kalorier.. Mens andre sier man skal spise 1600 for ikke ødelegge forbrenningen. Jeg går ikke ned når jeg spiser så mye jeg. 1
Gjest *Maja* Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Er 1200 kalorier om dagen for lite mat? Når jeg ser på alle kjendis dietter spiser de vanligvis 1200 kalorier.. Mens andre sier man skal spise 1600 for ikke ødelegge forbrenningen. Jeg går ikke ned når jeg spiser så mye jeg. Trener du noe da? Og hvor mye kalorier inntar du når du mener du ikke går ned i vekt? Hvor høy er du og hva veier du? Om du spier for lite spå vil kroppen din tære på muskelmasse, men tviholde på fettet. Ikke særlig lekkert.
Gjest Survival Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 1200 kcal er nok dersom poenget er at du skal bli syk. 1
miamarlena Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2011 Trener du noe da? Og hvor mye kalorier inntar du når du mener du ikke går ned i vekt? Hvor høy er du og hva veier du? Om du spier for lite spå vil kroppen din tære på muskelmasse, men tviholde på fettet. Ikke særlig lekkert. Jeg er 170 og 60 kilo! Har magefett + valker på ryggen Ja trener en del for det meste spinning og fjellturer
Wiggins Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Er 1200 kalorier om dagen for lite mat? Når jeg ser på alle kjendis dietter spiser de vanligvis 1200 kalorier.. Mens andre sier man skal spise 1600 for ikke ødelegge forbrenningen. Jeg går ikke ned når jeg spiser så mye jeg. 1200 kcal er mindre enn de fleste voksne mennesker forbrenner bare ved å ligge i senga en dag. Du sier du ikke går ned når du spiser så "mye" som 1600 kcal, men når du er 170 cm høy og veier 60 kg så trenger du ikke gå ned noe. Hvis du går ned ved å sulte deg vil du miste en del muskelmasse, du får dårligere forbrenning, og du vil ha lett for å legge på deg fett osv. For de fleste normalvektige kvinner er det ikke naturlig å ha helt flat mage, så det er ingen krise at du har litt fett der. Det som er krise er at du gir kroppen din alt for lite mat. 1200 kcal om dagen er alt for lite. 4
Gjest *Maja* Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg er 170 og 60 kilo! Har magefett + valker på ryggen Ja trener en del for det meste spinning og fjellturer Om du vil stramme opp og redusere fettprosenten så burde du heller tenke over hva du spiser. Ikke bry deg om vekta, men om cm og hvordan klærne sitter. Spis mye magert kjøttpålegg, fisk, fugl eller karbonadedeig. Bruk solsikkeolje til å tilberede mat med, samt få i deg 1/2 avocado, en neve mandler/valnøtter om dagen. Husk at en trenger fett(men rett fett, for å forbrenne fett). Få i deg Ryvita, grønnsaker og frukt. Spiser du ris/pasta etc pass på at det er TILBEHØR(mange nordmenn spiser det som hovedmat med litt grønnsaker og kjøtt til) og hold deg til de grove sortene. Ha en spisedag i uka der du spiser normalt frem til middagen, og bytt ut middagen med noe du liker(ikke tenk på hva du putter i deg, men tenk med måte) og ha noe digg som dessert/kveldskos. Kardio er min beste anbefaling om du skal kombinere med trening og ha raske resultater. Du sier du spinner; Hvor lenge og hvor ofte?
Rainbow Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Da er du jo absolutt ikke i behov for å gå ned i vekt. Stramme opp og gå ned er ikke det samme. Da jeg var 22 veide jeg 56 kg og er 164 cm, og så veldig tynn ut, men jeg var fortsatt "valkete", det var fordi jeg ikke trente og dermed var slapp i huden. Jeg trengte absolutt ikke å gå ned. Samme med deg.
miamarlena Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2011 Takk for svar! Litt forskjellig hvor ofte jeg trener, blir kanskje spinning 1-2 dager i uken, fjelltur en gang og joggetur avatil. Litt forskjellig hvor mye jeg spiser, blir avatil mer da jeg skeier ut i helgene, drikker alkohol osv. I dag har jeg trent litt styrke da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå