Admeliora Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Er det noen som driver med hjemmeundervisning, som kan fortelle meg om hverdagen sin?
Gjest Hjemmeunderviser Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Er det noen som driver med hjemmeundervisning, som kan fortelle meg om hverdagen sin? Vi har begynt på fjerde året sammen med vår sønn på snart 13 år. Hjemmeundervisning har betydd en stor positiv forandring for sønnen vår. De områder (som f.eks. musikk) som han er lidenskapelig opptatt av, går av seg selv, dvs han styrer mye av det som skal skje og dagen starter gjerne med det. I tillegg leser vi mye, også høyt for hverandre, innen ulike fag,gjør oppgaver, ser relaterte TV-dokumentarer/filmer, ser i aviser, drar ut i verden på utstillinger osv osv for å dekke opp andre temaer. Læring skjer egentlig hele tiden og det blir etter hvert ikke så viktig å skille "skole" fra livet for øvrig. Se også www.nhuf.no for mer info. Hjemmeunderviser
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 men hvordan blir det med sosiale kretser, lære å jobbe i grupper, med andre barn osv? 2
Gjest meg og meg Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Men det er vel viktig å ha en plan slik at han får de samme forutsetnigner som de andre og har vært igjennom det samme som de andre når han etterhvert starter videregående? Kan hende dere gjør det, men det virket litt flytende selv om dere gjør mye spennende. 1
Gjest Ex-hskoleelev Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Vel.. Jeg hadde en form for hjemmeundervisning, første halvåret i 1.klasse på barneskolen. Jeg er vel snart 10 år siden. Vet ikke om det bare er derfor, men jeg har slitt sosialt fra dag en i normal skole. Jeg gikk trossalt ikke glipp av mye pensum, kun det sosiale, selv om det sikkert har noe sammenheng. Vet om noen som vokste opp i utlandet og har alltid hatt hjemmeundervisning. Resultatet er to svært spesielle ungdommer og et litt spesielt barn. De er IKKE sosiale, de har veldig spesielle interesser, og om de så er sosiale; så snakker de om sin sære interesse. At man kan få mye positivt ut av det tviler jeg ikke på, men jeg anbefaler heller skole med andre barn, Evt privatskole med tettere oppfølging. 1
Mamma1 Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 En skole er mer enn pensum og kunnskap. Sosiale antenner og samhandling, samt å skaffe seg venner og lære seg å håndtere forskjellige situasjoner er kanskje vel så viktig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå