AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Hvis man leverer inn en pc til reperasjon til f.eks Lefdal, hvor det viser seg at den ikke lar seg reparere og man får en ny av forsikringen. Hva skjer med den ødelagte pcen? Hva blir gjort med harddisk osv? Jeg ødela pcen min her om dagen, men var rask til å legge dokumenter osv over på ekstern harddisk, men fikk ikke slettet ting fra pcen. Jeg har masse jobbdokumenter og lydfiler/bilder som ikke bør bli tilgjengelig for hvem som helst.. Håper noen kan svare, selvom det kanskje ikke er så lett å svare på..
slask Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Destrueres? Haha, tro om igjen. Vel, det går hovedsaklig til gjenvinning av metaller og materialer. Det er mye penger i dette når lavtlønte sliter med å skrelle, skru, brekke, røske ut komponenter og chips, så skyer av giftig støv står i lufta. Sjekk denne tråden på snart 400 sider om hva folk her i Norge får tak i av pcer og deler: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=515540&st=7600 Søk også etter "Vi som digger el-retur"-tråden. Mange bygger seg nytt av dette, eller bare plukker og bruker. Mye er jo ikke ødelagt en gang.
ViC* Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Det blir sendt til Afrika (særlig Ghana), dumpet, også blir de plukket fra hverandre av små barn som smelter ledningene for å få tak i kobber. Så jeg tror ikke de bryr seg så mye om dokumentene dine. Endret 4. oktober 2011 av ViC*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå