Gå til innhold

Øremidd hos hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å tro at hunden har fått midd i ørene.. Han klør seg ikke eller noe, men han har sinnsykt mye mørkebrunt verk inni der.. Og når jeg fjerner dette med pads, begynner det å blø, litt som at det er sår under, men han sitter jo ikke stille såpass at jeg får sjekka skikkelig.. Det er mye mere verk nå enn det har pleid å være iallefall..

Noen som har peiling på om det kan være midd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Verk, som i ørevoks?

Er det lenge siden du har nappet ørene hans? Det samler seg mye dritt inni der når det er lenge siden man har nappet eller renset ørene.

Skrevet

Ørevoks ja, hehe glemte ordet da jeg laga tråden :sjenert:

Nappe? Hva vil det si da? hehe har aldri gjort det, men jeg har rensa hver uke nå en stund, fordi det kommer masse skikkelig mørkebrun ørevoks inni der :( så blør det litt når jeg gnir det vekk, lissom at ørevoksen er skorpa på en måte..

Skrevet

Det hørest ut som øremidd ja, Dess mer du fjerner dess mer kommer det.

Ikke alle hunder er napperaser, men noen hunder kan ha mye pels i ørekanalene/tunge ører pga pels, å dette gjør at ørekanalene blir tette og ørevoksen gror som bare det.

Alle mine hunder har mørk ørevoks, men veldig lite.

Jeg ville tatt meg en tur ti vetrinær å fått en skikkelig øreskylling av hundens ører.

Lykke til :)

Skrevet

Ta med hunden til vetrinær.Mørk voks kan også være rester av ørebetennelse,sopp eller annet inkl.

midd.

Skrevet

Skal til vet ikveld, og sjekke, hunden hadde også fått noe utslett i armhulene så jeg igårkveld. rødt og hovent :S

Skrevet

Hva lukter det? Ørene til hunden skal lukte litt søtaktig, men lukter det skikkelig surt, og det samtidig er mørk voks i øret kan det være ørebetennelse og sopp. Da må du dra til dyrlegen slik at det blir renset, og du må sannsynligvis rense selv i noen uker.

Skrevet

Jeg får ikke til å beskrive lukta :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...