AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #41 Del Skrevet 24. oktober 2011 arvesynden er hele poenget med kristendommen, hilsen en kristen person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobben70 Skrevet 24. oktober 2011 #42 Del Skrevet 24. oktober 2011 arvesynden er hele poenget med kristendommen, hilsen en kristen person. Så poenget er at Adam gjorde en feil som hele menneskeheten skal straffes for i all evighet.... Nei, vent nå litt. De som ikke har logisk sans og evnen til kritisk tenkning skal få oppleve evigheten sammen med gud, mens de som er rasjonelle og kritiske skal brenne i helvete for evig tid. Skal si kristendommen har et godt poeng !! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #43 Del Skrevet 24. oktober 2011 Så poenget er at Adam gjorde en feil som hele menneskeheten skal straffes for i all evighet.... Nei, vent nå litt. De som ikke har logisk sans og evnen til kritisk tenkning skal få oppleve evigheten sammen med gud, mens de som er rasjonelle og kritiske skal brenne i helvete for evig tid. Skal si kristendommen har et godt poeng !! nei.. poenget var at hvis adam og eva ikke hadde syndet hadde aldri kristendommen oppstått. Gud trengte ikke å sende Jesus til jorda hvis ingen syndet? Og helvete er ikke et sted, men en betegnelse på å være borte fra Gud. De som lever av å gi godhet til andre men som foreksempel er ateister kan godt hende får et liv etter døden, for å følge Jesus er jo nettopp det å være snill mot sin neste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobben70 Skrevet 24. oktober 2011 #44 Del Skrevet 24. oktober 2011 nei.. poenget var at hvis adam og eva ikke hadde syndet hadde aldri kristendommen oppstått. Gud trengte ikke å sende Jesus til jorda hvis ingen syndet? Og helvete er ikke et sted, men en betegnelse på å være borte fra Gud. De som lever av å gi godhet til andre men som foreksempel er ateister kan godt hende får et liv etter døden, for å følge Jesus er jo nettopp det å være snill mot sin neste. Nei, poenget er jo at gud straffer alle fordi en mann spiste et eple han ikke hadde lov til. Og i tillegg var dette planlagt i og med at han hadde skapt satan, og vet alt som kommer til å skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #45 Del Skrevet 24. oktober 2011 Nei, poenget er jo at gud straffer alle fordi en mann spiste et eple han ikke hadde lov til. Og i tillegg var dette planlagt i og med at han hadde skapt satan, og vet alt som kommer til å skje. Satan var en engel, akuratt som alle de andre englene til Gud. Men han valgte å gå imot Gud, så Gud skapte han aldri ond. Engler har fri vilje de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 25. oktober 2011 #46 Del Skrevet 25. oktober 2011 Så poenget er at Adam gjorde en feil som hele menneskeheten skal straffes for i all evighet.... Nei, vent nå litt. De som ikke har logisk sans og evnen til kritisk tenkning skal få oppleve evigheten sammen med gud, mens de som er rasjonelle og kritiske skal brenne i helvete for evig tid. Skal si kristendommen har et godt poeng !! I din tankegang vil det ikke spille noen rolle. Som anonym påpeker så er ikke helvete et "sted" - det er en tilstand eller rettere sagt ingen tilstand - og dette tror nok du også på, at når du dør så er du ingenting. Ingen lidelse, bare ingenting. Punktum, game over. Alternativet til ingenting er evig paradis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobben70 Skrevet 25. oktober 2011 #47 Del Skrevet 25. oktober 2011 I din tankegang vil det ikke spille noen rolle. Som anonym påpeker så er ikke helvete et "sted" - det er en tilstand eller rettere sagt ingen tilstand - og dette tror nok du også på, at når du dør så er du ingenting. Ingen lidelse, bare ingenting. Punktum, game over. Alternativet til ingenting er evig paradis Da foretrekker jeg helvete fremfor himmelen. Ingenting er jo helt greit. Jeg har jo "levd" i ingenting i 13.7 milliarder år. Gikk helt greit det. Et liv i evighet kan jeg ikke forestille meg. Og hvis jeg tenker på det tenker jeg at det må bli utrolig kjedelig etterhvert. Hva gjør men etter 1000000000000 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 25. oktober 2011 #48 Del Skrevet 25. oktober 2011 Da foretrekker jeg helvete fremfor himmelen. Ingenting er jo helt greit. Jeg har jo "levd" i ingenting i 13.7 milliarder år. Gikk helt greit det. Et liv i evighet kan jeg ikke forestille meg. Og hvis jeg tenker på det tenker jeg at det må bli utrolig kjedelig etterhvert. Hva gjør men etter 1000000000000 år? Det er bare en invitasjon Tobben, ingen forpliktelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobben70 Skrevet 25. oktober 2011 #49 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det er bare en invitasjon Tobben, ingen forpliktelse Menn jeg har jo ikke fått noen invitasjon. Kun påstander om at det er en fest etter døden. Kanskje jeg kommer hvis jeg får en skikkelig invitasjon.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 25. oktober 2011 #50 Del Skrevet 25. oktober 2011 Menn jeg har jo ikke fått noen invitasjon. Kun påstander om at det er en fest etter døden. Kanskje jeg kommer hvis jeg får en skikkelig invitasjon.... Ingen fest etter døden dessverre, ingenting whatsoever etter døden. Ikke noe himmel eller helvete for oss vanlige dødelige. Men "de saktmodige og rettferdige skal arve jorden" når en gang Gud setter en stopper for all moroa som Satan har stelt i stand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #51 Del Skrevet 27. oktober 2011 Ingen fest etter døden dessverre, ingenting whatsoever etter døden. Ikke noe himmel eller helvete for oss vanlige dødelige. Men "de saktmodige og rettferdige skal arve jorden" når en gang Gud setter en stopper for all moroa som Satan har stelt i stand. De som tror på jesus kristus trenger ikke oppleve dommen, de er allerede dømt til evig liv. De får en tilværelse mens de venter på et paradis på jorden. Joh. 5.24: "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, han har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet." Mens de som ikke trodde før de døde må vente med å få dommen til dommedag, og er da i en ubevist tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobben70 Skrevet 27. oktober 2011 #52 Del Skrevet 27. oktober 2011 De som tror på jesus kristus trenger ikke oppleve dommen, de er allerede dømt til evig liv. De får en tilværelse mens de venter på et paradis på jorden. Joh. 5.24: "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, han har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet." Mens de som ikke trodde før de døde må vente med å få dommen til dommedag, og er da i en ubevist tilstand. ......tror du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 27. oktober 2011 #53 Del Skrevet 27. oktober 2011 De som tror på jesus kristus trenger ikke oppleve dommen, de er allerede dømt til evig liv. De får en tilværelse mens de venter på et paradis på jorden. Joh. 5.24: "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, han har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet." Mens de som ikke trodde før de døde må vente med å få dommen til dommedag, og er da i en ubevist tilstand. Matt. 24: 13: «Den som holder ut helt til slutt, han skal bli frelst.» (Hvorvidt en vil oppnå endelig frelse, blir altså ikke avgjort i det øyeblikket en begynner å tro på Jesus.) Fil. 2: 12: «Dere har jo alltid vært lydige mens jeg var hos dere. Så vær det enda mer nå når jeg er borte, og arbeid på deres frelse med frykt og beven!» (Disse ordene var rettet til «de hellige» i Filippi, slik det står i Filipperne 1: 1. Paulus oppfordret dem til ikke å føle seg altfor sikre, men til å innse at de foreløpig ikke hadde noen garanti for sin endelige frelse.) Hebr. 10: 26, 27: «Synder vi med vitende og vilje etter at vi har lært sannheten å kjenne, da finnes det ikke lenger noe offer for synder. Forferdelig er det vi da har i vente: dommen og Guds brennende iver som skal fortære dem som står ham imot.» (Bibelen støtter altså ikke den oppfatningen som går ut på at en som er blitt «frelst», ikke kan gå glipp av frelsen, uansett hvilke synder han begår siden. Den oppmuntrer oss til å være trofaste. Se også Hebreerne 6: 4—6, hvor det blir vist at også en som er salvet med den hellige ånd, kan miste sitt håp om frelse.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #54 Del Skrevet 27. oktober 2011 Matt. 24: 13: «Den som holder ut helt til slutt, han skal bli frelst.» (Hvorvidt en vil oppnå endelig frelse, blir altså ikke avgjort i det øyeblikket en begynner å tro på Jesus.) Fil. 2: 12: «Dere har jo alltid vært lydige mens jeg var hos dere. Så vær det enda mer nå når jeg er borte, og arbeid på deres frelse med frykt og beven!» (Disse ordene var rettet til «de hellige» i Filippi, slik det står i Filipperne 1: 1. Paulus oppfordret dem til ikke å føle seg altfor sikre, men til å innse at de foreløpig ikke hadde noen garanti for sin endelige frelse.) Hebr. 10: 26, 27: «Synder vi med vitende og vilje etter at vi har lært sannheten å kjenne, da finnes det ikke lenger noe offer for synder. Forferdelig er det vi da har i vente: dommen og Guds brennende iver som skal fortære dem som står ham imot.» (Bibelen støtter altså ikke den oppfatningen som går ut på at en som er blitt «frelst», ikke kan gå glipp av frelsen, uansett hvilke synder han begår siden. Den oppmuntrer oss til å være trofaste. Se også Hebreerne 6: 4—6, hvor det blir vist at også en som er salvet med den hellige ånd, kan miste sitt håp om frelse.) Det der sier ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #55 Del Skrevet 27. oktober 2011 ......tror du tror jeg ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 28. oktober 2011 #56 Del Skrevet 28. oktober 2011 Det der sier ingenting Forklar meg hvordan ditt ene skriftsted skal si mer enn mine fem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå