lell Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Hei! Nå er jeg på jalt etter et super tips, magi, eller HVA SOM HELST!! Jeg spiser ganske så "riktig".. Frokosten består av en grov brødskive med leverpostei eller hamburgerrygg. En skål med blanding av cottage cheese og kesam, hjemmelaga frokostblanding som består av bla havregryn, linfrø, valnøtter osv, toppet med bær( blåbær og bringebær som regel) jeg har også to spiseskje med chia-x frø oppi, som liksom skal dempe sult og og være så super. Greit nok.. Men jeg er jo da sulten to timer senere. 2,5 timer senere rumler magen. 3 timer senere skjelver jeg nesten av sult!! Jeg prøver å hive i meg en yoghurt eller nøtter innimellom på jobb, men jeg skulle ønske jeg klarte å holde meg til lunsj! Gode mirakel råd der ute???
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Ja. Lavkarbo. Spis mer fett, mindre karbohydrater, og du vil merke stor forskjell. 1
Spøkelse Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Har du prøvd å hoppe over frokosten og spise først når du er sulten? Altså rundt lunsj, spis en frukt som et slags mellommåltid før lunsj og så første ordentlige måltid til lunsj f. eks. Selv har jeg det sånn at om jeg spiser frokost, så blir jeg supersulten igjen veldig fort, og det varer utover resten av dagen. Om jeg venter med første måltid er blodsukkeret mitt mye mer stabilt/føler meg ikke på langt nær like sulten.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg klarer ikke å vente til lunsj. Spiser tre små hjemmelagde brødskiver kl 7, en yoghurt kl 10 og 6 knekkebrød og et egg til lunsj klokken 12.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Har det ikke noe med vaner å gjøre? Jeg har aldri i mitt liv pleid å spise mellom frokost og lunch, og det går helt fint for meg. Kanskje du blir vant med det om du bare gjør det lenge nok? Et gladd juice hjelper bra om du blir veldig sulten da, men det er jo fort over 100 kalorier det og..
Supraspinatus Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Hei! Nå er jeg på jalt etter et super tips, magi, eller HVA SOM HELST!! Jeg spiser ganske så "riktig".. Frokosten består av en grov brødskive med leverpostei eller hamburgerrygg. En skål med blanding av cottage cheese og kesam, hjemmelaga frokostblanding som består av bla havregryn, linfrø, valnøtter osv, toppet med bær( blåbær og bringebær som regel) jeg har også to spiseskje med chia-x frø oppi, som liksom skal dempe sult og og være så super. Greit nok.. Men jeg er jo da sulten to timer senere. 2,5 timer senere rumler magen. 3 timer senere skjelver jeg nesten av sult!! Jeg prøver å hive i meg en yoghurt eller nøtter innimellom på jobb, men jeg skulle ønske jeg klarte å holde meg til lunsj! Gode mirakel råd der ute??? Hvor mye spiser du til frokost da? Er det en pitteliten skål? Hvorfor er det et poeng i seg selv å holde seg mett til lunsj? (Hvor lenge er det fra du spiser frokost til du kan spise lunsj? Hvor mye drikker du til frokost? Jeg merker enorm forskjell på om jeg drikker 0,5l vann til frokost og når jeg drikker mye mindre. En frokost som kan holde deg mett lenge: Smoothie av 2 rå egg, 2dl bringebær, 1/2 banan, 0,5dl kokosmasse, 1ss (linfrø)olje. Spis gjerne den skiven din med kjøttpålegg ved siden av og ta en dose tran.
Gjest *Maja* Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Om du drikker for lite og er dehydrert kan kroppen lett forveksle det med sult. Jeg drikker alltid et kjempestort glass vann til frokost(kroppen trenger væske etter 8 timers søvn og faste).
lell Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg sitter og spiser frokost i ca 15 minutt så der er en stor skål jeg spiser! Jeg drikker ALLTID et glass vann først, før jeg spiser! Alle på jobb sier at jeg må jo ha bendelorm npr jeg spiser så mye og "riktig" og likevel e sulten.. Yoghurt og frukt har så og si ingen hensikt , tar ikke sulten! Jeg kan spise en grovbrødskive med masse eggerøre og bli sulten etter en time eller to. Jeg kan spise tre hjemmelage knekkebrød og bli sulten.. Drikker vann i løpet av dagen, men skal prøve med mere..
Gjest *Maja* Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg sitter og spiser frokost i ca 15 minutt så der er en stor skål jeg spiser! Jeg drikker ALLTID et glass vann først, før jeg spiser! Alle på jobb sier at jeg må jo ha bendelorm npr jeg spiser så mye og "riktig" og likevel e sulten.. Yoghurt og frukt har så og si ingen hensikt , tar ikke sulten! Jeg kan spise en grovbrødskive med masse eggerøre og bli sulten etter en time eller to. Jeg kan spise tre hjemmelage knekkebrød og bli sulten.. Drikker vann i løpet av dagen, men skal prøve med mere.. Ok; har dette alltid vært et problem eller er det noe som har startet ved omlegging av kosthold og trening?
lell Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2011 Det har vel vært et stigende problem.. Husker ikke hvordan det var da jeg var ungdom. Nu er jeg 29. For 2 år siden begynte jeg å spise mere riktig, og det fungerte faktisk veldig bra med tanke på å være sulten. Men det siste året har jeg hatt 8-4 jobb og jeg synes det har en sammenheng me å gå sulten. Veier 59 kg og er 159 høy. Er naturlig slank og legger ikke på meg om jeg hadde spist en hest. Trener fint lite, er ikke no glad i trening, hadde jeg trent fast så hadde jeg sikkert dødd av sult eller!? Spiser en god porsjon frokost mellom 06.30 og 07.00. Spiser lenge. Er sulten igjen når klokka har tikket over 09.00. Yoghurt og frukt som mellom måltid demper sulten litt men ikke mye! Folka på jobb er sjokkert over at jeg må spise så mye.. Må vel bare innse at kroppen krever flere større måltider!?
Supraspinatus Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 Det har vel vært et stigende problem.. Husker ikke hvordan det var da jeg var ungdom. Nu er jeg 29. For 2 år siden begynte jeg å spise mere riktig, og det fungerte faktisk veldig bra med tanke på å være sulten. Men det siste året har jeg hatt 8-4 jobb og jeg synes det har en sammenheng me å gå sulten. Veier 59 kg og er 159 høy. Er naturlig slank og legger ikke på meg om jeg hadde spist en hest. Trener fint lite, er ikke no glad i trening, hadde jeg trent fast så hadde jeg sikkert dødd av sult eller!? Spiser en god porsjon frokost mellom 06.30 og 07.00. Spiser lenge. Er sulten igjen når klokka har tikket over 09.00. Yoghurt og frukt som mellom måltid demper sulten litt men ikke mye! Folka på jobb er sjokkert over at jeg må spise så mye.. Må vel bare innse at kroppen krever flere større måltider!? Prøv å spise mer. Og prøv gjerne litt nøtter i frokosten.
Xtra_lilje Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 Det har vel vært et stigende problem.. Husker ikke hvordan det var da jeg var ungdom. Nu er jeg 29. For 2 år siden begynte jeg å spise mere riktig, og det fungerte faktisk veldig bra med tanke på å være sulten. Men det siste året har jeg hatt 8-4 jobb og jeg synes det har en sammenheng me å gå sulten. Veier 59 kg og er 159 høy. Er naturlig slank og legger ikke på meg om jeg hadde spist en hest. Trener fint lite, er ikke no glad i trening, hadde jeg trent fast så hadde jeg sikkert dødd av sult eller!? Spiser en god porsjon frokost mellom 06.30 og 07.00. Spiser lenge. Er sulten igjen når klokka har tikket over 09.00. Yoghurt og frukt som mellom måltid demper sulten litt men ikke mye! Folka på jobb er sjokkert over at jeg må spise så mye.. Må vel bare innse at kroppen krever flere større måltider!? Jeg har samme erfaring som deg,jeg blir faktisk fortere og mer sulten om jeg spiser en stor frokost, og gjerne av gryn/havregrøt. Jeg har snudd litt rundt på det, og spiser nå mye mindre til frokost, akkurat nok til å få kroppen i gang, men ikke så mye at magesekken blir utvidet ( <- vet ikke om dette stemmer rent fysiologisk, men det føles slik..) Så spiser jeg heller en større lunsj, da kan jeg holde meg mett lenge. Men en ting - om du spiser frokost mellom 06.30 og 07.00 - når spiser du lunsj? Hos oss er vanlig lunsjtid rundt 11-30, og jeg spiser frokost rund 8, syns 3 timer mellom hvert måltid uansett størrelse holder lenge. Så om du spiser frokost så tidlig og har lunst rundt 11.30, så skjønner jeg at du blir sulten.
lell Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 5. oktober 2011 Lunsj er kl 12! Skulle ønske det var kl 11! De andre som spiser 7 tiden holder ut til 12!!
Gjest *Maja* Skrevet 5. oktober 2011 #15 Skrevet 5. oktober 2011 Lunsj er kl 12! Skulle ønske det var kl 11! De andre som spiser 7 tiden holder ut til 12!! Det er jo 5 timer! Ikke rart du er sulten. Ha en mandelpose i vesken og spis en neve av det i mellom frokost og lunsj.
Xtra_lilje Skrevet 5. oktober 2011 #16 Skrevet 5. oktober 2011 Lunsj er kl 12! Skulle ønske det var kl 11! De andre som spiser 7 tiden holder ut til 12!! vet du at de holder ut til 12? at de ikke har nøtter, knekkebrød, noe annet? jeg syns 5 timer blir for lenge, men samboeren min kan fint gå i timesvis uten mat - så det varierer nok fra person til person og
lell Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #17 Skrevet 6. oktober 2011 Ja jeg vet at de gjør det. Vi jobber i team og når det er travelt så sitt vi mes hverandre hele dagen, så vet da at de ikke har vært innom pauserommet. Det er selvfølgelig mange på jobben som tar seg en yoghurt eller frukt underveis, men da har de tid til det også..
daemonia Skrevet 6. oktober 2011 #18 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg klarer ikke å vente til lunsj. Spiser tre små hjemmelagde brødskiver kl 7, en yoghurt kl 10 og 6 knekkebrød og et egg til lunsj klokken 12. Høres jo ikke feil ut det da. Lite og ofte er helt normalt når en spiser magert. Og det er veldig positivt at du får i deg sunt fett fra nøtter for eksempel. For noen år siden, før jeg var gravid igjen, spiste jeg magert, men ca hver tredje time. Raste ned i vekt, og var aldri mer enn småsulten. Men før du prøver å spise mer, så kan du jo prøve å ta et glass vann. Sult og tørste kan føles ganske likt sier de som mener å ha greie på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå