Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått pakken fra billigetester og i bruksanvisningen til teststrimmelene (graviditetstest) strå det at testen og urinen skal ha romtemperatur (15- 30°C) for å kunne brukes ved testing. Greit at testen er i romtemperatur, men urinen? vil det si at glasset med urinen må stå på badet til den er romtemperert? Har kjøpt vanlig graviditetstest på apoteket tidligere, og har da bare tisset på pinnen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker at det stod det da jeg testet med billigstrimler, men jeg brydde meg ikke noe om det. Fikk alltid riktig svar uansett. Vet riktignok ikke om det var tilfeldig, men syns det virker rart om det skal ha noe å si.

Skrevet

TAkk for svar :)

Syns det høres ganske rart ut selv. Kommer til å teste med en gang urinen er i begeret.. tror ikke jeg har tolmodighet å vente :P

Satser på svaret er riktig selv om jeg ikke venter på romtemperert urin..

Skrevet

Lurer på mer som gjelder billigtestene....

I bruksanvisningen står det:

"NÅR SKAL URINPRØVEN OPPSAMLES?

For gravitetstesting kan du oppsamle en urinprøve når som helst, men den første morgenurinen er optimal, da den har den høyeste konsentrasjonen av hCG."

Hvis man f.eks. ikke har tisset på 4 - 6 timer..... Blir det da det samme som å bruke morgenurin?

Eller er det noe eget som skjer i kroppen når man sover?

Skrevet

Man drikker ikke når man sover:)

Skrevet

Man drikker ikke når man sover:)

Neeei...men man gjør rett før....

:popcorn:

(Jeg vil teste nå! Ikke i morgen..... :gjeiper: )

Skrevet

Helt i begynnelsen av svangerskapet er HCG nivået lavt, og man vil kunne teste positivt på konsentrert urin og ikke på mindre konsentrert urin. Men dette er kun de første 1-2 dagene. De fleste som tester svakt positivt på morgenurin vil oppleve å fortsatt få streker gjennom dagen, da HCG nivået stiger raskt. Venter man enda noen dager til kan man få positiv test ved å dyppe testen i doen...

Det er altså ingenting som skjer om natten. Nøkkelordet er konsentrert urin. Så om man venter noen timer, og drikker lite, vil man kunne få omtrent samme resultat som på morgenurin. Det værste som kan skje er jo bare at du får en falsk negativ test, og må teste på nytt om noen dager, noe som forsåvidt også kan skje om du tester på morgenurin veldig tidlig.

Gjest Alabama
Skrevet

Om natten holder kroppen tilbake væske slik at urinen som du tisser ut på morgenen er mer konsentrert enn ellers i døgnet. Du kan prøve å la være å drikke og tisse i mange timer, men kroppen vil likevel produsere urin på dagtid.

Skrevet

Atheene og Alabama: mange takk for at dere opplyser en utålmodig prøver!

:dagens-rose:

Skal prøve å holde meg i skinnet og vente til i morgen......

....men, når man kjenner etter tegn, er de der alle :fnise:

Gjest Alabama
Skrevet

Hvis det ikke er mer enn et par dager til IKM, så kan det hende du får utslag nå. Men kjipt om du bare har èn dyr Clearblue... Da er det dumt å bruke den opp i dag..

Skrevet (endret)

Men kjipt om du bare har èn dyr Clearblue... Da er det dumt å bruke den opp i dag..

Strimler :tongue:

...testes det i tide og utide....

(..og jeg lurte på om det hadde noe for seg..)

(og deres kommentarer = testing i kveld ;) (Som vanlig --> spennende!))

Endret av -Pus-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...