Ana Skrevet 4. desember 2003 #1 Skrevet 4. desember 2003 Er endelig ferdig med å lese pensum nå, og skal virkelig kose meg i julen med masse godt lesestoff! :D Men trenger litt tips. Har lest veldig mye, og har veldig varierende smak i litteratur. Favorittforfatteren er Charles Bukowski, har lest alt av ham. Ellers har jeg lest en del av de såkalte 'Beat' forfatterne, Jack Kerouac, William Burroughs etc, liker den stilen. Liker også reiselitteratur (Bill Bryson er kjempemorsom!), non-fiction (Michael Moore ), og elsker biografier (Elizabeth Wurtzel, Jim Carroll etc). Samtidig liker jeg godt litt lettere litteratur, som f.eks Sophie Kinsella (shopoholiker bøkene), Lisa Jewell etc... Liker overhodet ikke krim, science fiction, fantasy etc! Såh! Er det noen som kan gi meg bra boktips?!?
Nilma Skrevet 4. desember 2003 #2 Skrevet 4. desember 2003 Jonathan Franzen - Korrigeringer Du kan lese omtale av den her og her. Synes det var en helt fantastisk bok, og leste så sakte jeg klarte for at den skulle vare lengst mulig. Anbefales! :D
Orthia Skrevet 4. desember 2003 #3 Skrevet 4. desember 2003 Dette er utdrag av min "bokønskeliste": John Pilger: Verdens nye herskere Finn Eivind Jor: Ordenes herre Michael Moore: Dumme hvite menn Siba Shakib: Der Gud gråter Haruki Marukami: Vest for solen, syd for grensene; Sputnik Sweetheart Vilhelm Moberg: Utvandrerne Andre Brink: Gribbenes land Stenhald: Rødt og svart William Dalrymple: White Mughals Lisa Cach: dating uten bedøvelse James Wilson: Jorden skal gråte
Gyldenløwe Skrevet 4. desember 2003 #4 Skrevet 4. desember 2003 Dave Eggers, "A Heartbreaking Work of Staggering Genius " og " You Shall Know Our Velocity". Hari Kunzru "The Impressionist"
Gjest gurimalla Skrevet 4. desember 2003 #5 Skrevet 4. desember 2003 Det ser ut som om vi har nogenlunde lik smak. Kanskje du også vil like Kurt Vonnegut, jeg liker spesielt Slakterhus no. 5 og God Bless You Mr. Rosewater. Min favorittbok er Mesteren og Margarita av Mikael Bulgakov, fantastisk bok.
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2003 #6 Skrevet 5. desember 2003 hØres ut som du bør lese Vernon Goodlittle av DBC Pierre, han vant booker prisen i england for den, kjempebra! Absurd humor
villkatt Skrevet 6. desember 2003 #7 Skrevet 6. desember 2003 Douglas Kennedy - Den andre kvinnen Likte den veldig godt. Det første eg tenkte då eg var ferdig var: denne vil eg lese igjen! Den er delt i tre deler, om tre kvinner, og del to var bare dødsbra! som omhandlet den andre kvinnen.. Good fun!
vrimmel Skrevet 7. desember 2003 #8 Skrevet 7. desember 2003 Her er et par av mine favoritter: John Ivring "En bønn for Owen Meany" Billie Letts "Where the heart is" Annie Hawes "Extra Virgin" Jan Kjærstad "Tegn til kjærlighet" Holder på å lese "Gleden er gratis" av Kjell Arild Pollestad nå, og synes den er svært bra.. ellers gleder jeg meg veldig til å lese "Ut å stjæle hester" av Per petterson, håper (hvis nissen er snill) å få lest den i Julen
vrimmel Skrevet 7. desember 2003 #9 Skrevet 7. desember 2003 Favorittforfatteren er Charles Bukowski, har lest alt av ham. Jeg har ikke lest en eneste bok av Charles Bukowski, tenkte jeg skulle begynne nå!! - Hvilken anbefaler du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå