AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg funderer litt på nettstudier og undrer derfor på om det er mange som har tatt dette? og om du i så tilfelle fikk du noe ut av nettstudiet? Har hørt litt for og i mot, så kunne vært greit å høre flere meninger rundt det
Betty2 Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 jeg tok nett studie, det var veldig greit å kunne jobbe med fagene når jeg selv ville, ha friheten til å sette egene frister, og kunne kombinere det med jobb. men det krever at du selv er strukturert, den måten du får best utbytte er ved å sette deg ned, se over fagplanen og legge en strategi, og plan over hvilken dager/tider du skal jobbe med hvilke fag. Det jeg savnet: sosiale sammvær med en klasse (ble ganske ensom de gangene jeg satt å studerte) lærer som kan svarer på spm når du trenger det (og ikke timer/dager senere) det å kunne bli vist i praksis hva som er det rette, dersom det var en oppg mann lurte på.
mamma-mia Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Jeg tar nettstudier akkurat nå og er helt enig med alt Betty2 har skrevt Endret 3. oktober 2011 av mamma-mia
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Underskriver det Betty2 sier. Struktur og det å være helt alene er to viktige stikkord. Fleksibilitet er et annet. Jeg to nettstudier ved BI.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg tar nettstudier ved BI nå. Jobber fulltid ved siden av, så den sosiale biten har jeg på jobb. Synes det fungerer utmerket og har kun fått A'er og B'er, noe som er mye bedre enn den gang jeg studerte heltid på høgskolen. Det krever absolutt at man er strukturert og at man tar initiativ til læring selv. Lurt å høre på forelesere/lærere og ta anbefalingene deres alvorlig. Gjør alt de anbefaler, selv om det er frivillig!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg tar nettstudier på heltid nå. Opplever å få raskt svar på det jeg lurer på egentlig. Er det slik at man lurer på noe, så tror jeg det er viktig å ikke henge seg opp det så sant du ikke må. Hopp over den biten og jobb videre med noe annet til du får svar på det du lurer på av foreleser etc. Det er også viktig å ha struktur på dagene. Jeg pleier å ha som mål å få gjort x antall ting per dag eller lese x antall timer. Gjør jeg noe ekstra, så blir det et pluss for meg selv. Det er også viktig å kunne legge fra seg arbeidet da man har tilgang på det hele tiden! Savner nok litt det sosiale rundt skolen, men jeg møter jo venner på fritiden så totalt sett er jeg veldig fornøyd. Vil absolutt anbefale nettstudier :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå