Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Applecore
Skrevet

Etter mange år hjemme skal jeg førsøke meg på skolen igjen nå.

Er der 6 timer i uka, og det går ganske fint.

Men så var jeg litt overmodig og meldte meg opp som privatist i historie i tillegg.

Trodde det skulle gå greit, men nå begynner jeg å kjenne at jeg har gapt over litt for mye :(

Kan jeg ombestemme meg og melde meg av, eller stryker jeg hvis jeg ikke tar eksamen nå i november?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det eneste som skjer er at du fortsatt må betale avgiften, men du stryker ikke :)

Jeg meldte meg opp i naturfag til jul nå, men hoppet over til helårs-studium i stedet og kommer ikke til å ta eksamen før til våren i stedet. Jeg må betale eksamensavgiften, men om du ikke møter så er ikke det det samme som stryk. Det blir ikke ført opp i noen logg eller lignende :)

Skrevet

Det blir ikke ført opp i noen logg eller lignende :)

Det blir loggført i fylkeskommunens eksamens-/karakterregister som «ikke møtt». Det er dog frivillig hva man vil ha med på vitnemål/kompetansebevis, så selv om «ikke møtt» tilsvarer karakteren 0 trenger du ikke ha det med.

Skrevet

Ja, man bestemmer selv hvilken karakteter man vil ha med. Om noen tar naturfag til jul og får 3 eller kanskje "ikke møtt", og deretter tar naturfag til våren og får 6, så kan du velge den beste karakteren :)

Skrevet

Jeg har meldt meg opp som privatist i naturfag nå den 10. november, og er usikker på om jeg klarer å bli ferdig til eksamen. (Tar R2 som privatist, eksamen 29. november) i tillegg til noen andre fag på skolen.

Bør mar gi beskjed om man ikke har tenkt til å møte? Tenker på at de har leid inn sensorer, laget opplegg osv. Blir det ikke litt for dumt å bare la være å møte?

Skrevet

Bør mar gi beskjed om man ikke har tenkt til å møte? Tenker på at de har leid inn sensorer, laget opplegg osv. Blir det ikke litt for dumt å bare la være å møte?

Har ingenting å si. Det går ikke utover andre at du ikke møter. Opprop blir tatt ved oppmøtetiden og man setter da opp planen for når de møtte skal eksamineres. At du ikke møter betyr bare at de andre kommer til tidligere. De sitter ikke med en tom stol i en halvtime fordi du ikke møtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...