AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Del Skrevet 3. oktober 2011 hvilke julekaker eller vanlige kaker skal dere bake i jula? trenger litt tips:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleklart Skrevet 3. oktober 2011 #2 Del Skrevet 3. oktober 2011 Kanelstenger Sarah Bernard Smulteringer Mørlefse Krumkaker( etter tippoldemors oppskrift med tilhørende krumkakejern) Delfiakake Risboller Liker ikke delfiakake og risboller, men familien forlanger. Oi oi oi oi. Gleder seg til å starte med julebaksten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 3. oktober 2011 #3 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg og mamma har bakedag sammen (bestemor var også med da hun levde) og vi pleier å lage: krumkaker tyske skiver colakaker pepperkaker sånne kjeks med syltetøy i midten (husker ikke hva de heter) julekake vørterkake defiakake serinakake (eller er det den kjeksen jeg skrev om over her?) Det er noe mer, men kommer ikke på hva det er. I fjor hadde vi 12 slag... Mmm.. gleder meg til jul jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Del Skrevet 3. oktober 2011 Vi lager ikke så mye. Mamma er lei av kaker som blir liggende langt utover nyttår ("Det har hverken vi eller dere (søsknene mine) godt av" ). Vi lager: - Sarah Bernard - Krumkaker - Pepperkakehus - "Troikakake" (aner ikke hva vi skal kalle den.. var oppskrift her på kg et år, og det er mer mye arbeid enn helt fantastisk godt.. Altså, den er god, men ikke SÅ god. ) - En eller annen slags kake eller bakverk som jeg/vi får lyst til å lage, bare fordi det er gøy/ser godt/spennende ut Ikke har vi dessert på julaften heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henriett3 Skrevet 3. oktober 2011 #5 Del Skrevet 3. oktober 2011 Risboller Pepperkaker Kakemenn Krumkaker Kokosmakroner Berlinerkranser Fattigmann Gleder meg til å bake Nå gleder jeg meg faktisk til jeg får barn. Ingenting som er mer koselig å lage pepperkakehus med familie da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 3. oktober 2011 #6 Del Skrevet 3. oktober 2011 Dette er min første jul med sambo i huset og han ELSKER kaker og søtsaker, så det blir nok mye godt i år. Har ikke funnet ut alt enda, men til nå har jeg tenkt på: - Sarah Bernard - Konfekt - Fløteis - Berlinerkranser - DELFIAKAKE ... Tar nok noen forslag fra denne tråden også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 4. oktober 2011 #7 Del Skrevet 4. oktober 2011 Har tenkt å kjøpe deig til pepperkaker og kransekake fra butikken. Hva er delfiakake som alle snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 4. oktober 2011 #8 Del Skrevet 4. oktober 2011 Kakemenn, sjokoladekjeks og fløtekarameller :-) Selve jula er vi vekkreist, så da får vi nok det vi har lyst på Så lager bare favorittene til adventskos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 4. oktober 2011 #9 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Brune pinner! Ellers vet jeg ikke, om humøret og ånden kommer over meg blir det kanskje kakemenn og kransekakestenger også. Ellers kjøper jeg litt hos bakeren. Endret 4. oktober 2011 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^KinderMaxi^ Skrevet 4. oktober 2011 #10 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har også (som ei over her) bakedag med mamma. Jeg baker ingenting til meg selv for jeg syns det rett og slett blir for mye mat, kaker osv i julen. Og blir fort lei etter 2-3dager med julemat og kaker. Vi baker krumkaker, fattigmann, risboller(kaker), kakemenn, serinakaker og et par til jeg ikke husker navnet på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirene Skrevet 4. oktober 2011 #11 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har lyst til å bake ALT, men får holde meg til disse: - Pepperkaker - Kransekakestenger - Peanøttkjeks - Sandkaker - Marsipan - Diverse julegodter (julegaver) Mulig jeg slenger på brune pinner, delfiakake og kokosmakroner Åå..Gleder meg så til jul :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. oktober 2011 #12 Del Skrevet 4. oktober 2011 * Peppernøtter * Pepperkaker * Serinakaker * Krumkaker Det er det hele... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 4. oktober 2011 #13 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg skal ikke bake noe som helst, reiser hjem til mamma og pappa i jula og får være barn igjen, så det er hun som baker! Hun pleier å bake: Serinakaker Kokosmakroner Pepperkaker Kromkaker Marengs og av og til smultringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mubba Skrevet 4. oktober 2011 #14 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) I år blir jeg borte i hele desember så det blir kun fryseren full av hjemmelaget sjokolade og diverse konfekt. edit: skriveLEIF Endret 4. oktober 2011 av Mubba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 4. oktober 2011 #15 Del Skrevet 4. oktober 2011 Har tenkt å kjøpe deig til pepperkaker og kransekake fra butikken. Hva er delfiakake som alle snakker om? Lmgtfy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå