Postmasterr Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Hei, jeg er ny på forumet her, og lurer på en bestemt ting, hvilke butikker selger postkort med norsk motiv? som foreksempel natur / Byen oslo (jeg bor I oslo området,men er ikke serlig kjent i oslo byen) jeg har sett mye postkort rundt i butikker men ingen med norske motiv :/ bare bilder av katter / hunder / gratulerer med dagen / trist at morra di døde osv... har en online venn, som samler på postkort fra forskjeldige land, ville veldig gjerne sent hun et som faktisk sier at dette postkortet er fra norge.. setter virkerlig pris på svar! (edit: beklager hvis dette er på feil plass, fant ikke noe serlig "off-topic" her) Endret 3. oktober 2011 av Postmasterr
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Hm, typiske Tax-free butikker, feks den på Oslo S, og andre suvenir shapper. Må da være mange slike kort i bokhandlere langs Karl Johan feks? Siden det går en del turister der
Postmasterr Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2011 ok takk skal du ha :/ gah ser ut som om jeg må ta en tur til byen da haha, hadde håpet på at det var I noen spesielle butikker det er mange av rundt omkring sånn som Rimi / rema / meny / spar / nille or whatever sjekka en nille de hadde ikke en dritt
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 På min lokale narvesen på rutebilstasjonen, så har de også slikt fra min hjemby
Postmasterr Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2011 ah takk skal du ha! da sjekker jeg ut en narvesen imorra :D er en ganske nærme..hvis ikke er det 2 bokhandlere ikke så langt unda :D (ark og aliblabla) aldri værdt inni noen av dem det blir som en helt ny værden for meg Tusen takk for hjelpen! :D
Postmasterr Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2011 ok hadde vist et spørsmål til, nå er brevet mitt ferdig :D (fikk postkort på bokhandler) Men det jeg lurer på nå, jeg har limt på 5 ganske store 12 kr frimerker på det? jeg tenker det holder (aner ikke hvor mye brevet mitt veier, jeg selger ikke narkotika så har ingen brev vekt) men det jeg lurer på er om post vesenet kommer til å bli forbanna for at fri merkene mine tok så mye plass? (at de må bruke stempel flere ganger) er veldig hypp på å gjøre ting riktig, vill at brevet skal komme fram :D
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 FEM 12kr frimerker?? Da kommer det GARANTERT frem, om det er et helt normalt OK brev uten noe mer enn ark oppi, så kan det umulig koste mer enn 60kroner å sende det til utlandet for å si det sånn. Det er nok sikret. Så lenge adressen ikke er tilskjult av frimerkene, går det nok bra med dette du
Gjest Spinell Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Hvis du vil vite hvor mye portoen kommer på bør du veie sendingen (lån kjøkkenvekt av moren din og be henne vise deg hvordan du bruker den). På side 4 i denne pdf-en er det en grei tabell over priser (A-post). Skulle egentlig inn her for å si at bokandlerne ofte har det beste utvalget, men det har du jo sikkert oppdaget selv
Postmasterr Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2011 haha takk for alle svar :D nei men da håper jeg brevet duger. 5x 12 kr frimerker, og blått A post prio klistre merket.. da er det vell bare strake veien til en rød post boks!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå