Gå til innhold

aktiviteter med 2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere sammen med 2-åringene deres?

Både inne og ute :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inne: Leser, leker med lego, maler, tegner, tuller og prater, bygger "hytte", koser.. eller det han har lyst til der og da. Har mange leker så er ikke vanskelig å finne på noe å leke med i alle fall :)

Ute: Drar på en lekeplass, jobber i hagen (han liker å hjelpe til :rodmer: ), går tur, mater ender.. er ikke så mye ute nå for tiden fordi været er så dårlig..

Skrevet

Vi er ute og lager dyr av kongler, pinner og det vi ellers finner. Ser på småkryp (snu steiner og kikker), er jeg litt lur har jeg med forstørrelsesglass.

Lager bål dersom vi finner et sted hvor det er et vann i nærheten (til slokking). Å gå turer i skogen er kjempesunt for motorikken og små barn elsker å være ute uansett vær ;)

Ikke tenk begrensinger, bare muligheter og du vil bli overrasket over hvor mye en 2 åring faktisk klarer.

Skrevet

Vi går på lekeplasser i nærheten eller i bassenget. Eller på biblioteket i byen, der de har en mengde barnebøker. Innser at vi er litt for dårlige til å komme oss ut i skog og mark...

Skrevet

Vår 2-åring er helt vill etter vann, så vi er i badeland så ofte som mulig. Ellers er vi mye ute - går tur i skogen, kikker på rare insekter, plukker eikenøtter, leker på lekeplassen, jobber i hagen, drar på åpen gård om det finnes, besøker venner med dyr, etc.

Inne er han flink til å leke med seg selv - med en liten en på fire måneder i tillegg har jeg ikke alltid tid til å leke med han, når pappa'n ikke er hjemme. Da går det mye i lego, brio-tog, bøker eller puslespill. Ellers er han veldig glad i å se på animal planet eller feks en disney film.

Skrevet

Bake boller, bake brød, bake kake.

Lese.

Lego.

Danse.

Se på NRK nett-tv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...