Gelica Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg beskjærte dem å satt dem i vann, men nå henger alle med hodet. Noe som kan gjøres for å litt liv i dem igjen? Trist med roser som dør etter to dager......
PoisonIwy Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Hmmm, kanskje de er oppbevart for varmt, har desverre ingen tips.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 De må stå kaldt om natten Ta pittepittelitt klor i vannet Bruk varmt vann når du setter de i vann/bytter vann. Bytt vann hver dag Du kan forsøke å ha litt sukker i vannet
Campanula Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Det er kanskje litt sent nå som de allerede henger, men du kan jo prøve å kutte stilken et godt stykke. Jeg setter alltid rosene i varmt vann (varm dusjetemperatur)med sukker oppi (eller rosenæring hvis det følger med). Også beskjærer jeg på nytt og bytter vann etter noen dager, og om natten står de kjølig. Så mine buketter varer vanligvis i 3 uker (og det er Rema-roser).
Frøken Mitzi Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Fleire blomsterbutikkar opererer med fem-dagers-garanti. Då må du rett nok ha kvittering for når dei var kjøpt. Iallfall har MesterGrønn det slik (og ein til eg ikkje hugsar). Berre ta med buketten og kvittering på butikken, så får du ny eller tilgode-lapp.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Du kan prøve å legge hele buketten i kaldt vann over natta (sikkert lurt å kutte nye snitt i stilken også). Hvis du har epler e.l i samme rom som rosene kan det ha med det å gjøre, de produserer etylen som får blomstene til å ta kveld, men det er dessverre også endel roser som ikke har god nok kvalitet.
Aricia Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Du kan prøve å legge hele buketten i kaldt vann over natta (sikkert lurt å kutte nye snitt i stilken også). Hvis du har epler e.l i samme rom som rosene kan det ha med det å gjøre, de produserer etylen som får blomstene til å ta kveld, men det er dessverre også endel roser som ikke har god nok kvalitet. Støtter denne - eneste måte å gjenopplive roser på når de først har bøyd nakken. Er du heldig, funker det!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Hei:) Rens ALLTID vasen med klorin før du bruker den. Snitt alle stiltene på skrå. Fjern alle blader/torner som kommer i vann, dette vil råttne og drepe rosen. Husk alltid og putt rosenæring i vannet. (følger med rosepakken, og du får fler i blomsterbutikken) Sett rosene i lunkent vann. Hold de kjølig om natten. (kjøpeskap, kjeller, etc) Skift gjerne vann ofte. Men husk da og fortsette med rosenæring og lunkent vann. Du kan også snitte rosen på nytt så den får ferskt "sår" og trekke vann og næring fra. Lykke til! :-D Blomsterhilsen fra Blomsterdekoratør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå