Gjest kvinne 66 Skrevet 4. desember 2003 #1 Skrevet 4. desember 2003 Savner så veldig romantikk i forholdet. Vi har vært sammen i 15 år og har 3 barn sammen. Vi er glade i hverandre og har det fint ellers. Men aldri i løpet av de årene vi har vært sammen har han gitt meg komplimenter. Det eneste er et par ganger han har nevnt jeg var fin i ny kjole. Heller aldri når vi har sex. Nå merker jeg at selvtilliten er på bånn. Klarer ikke å vise meg naken sammen med ham, bare det å gå ut sammen begynner å bli vanskelig. Har et normalt pent utseende og er slank. Har tatt dette opp med ham et par ganger og han sier han skal forbedre seg, men det skjer så lite. Av og til lurer jeg på om jeg skal flytte fra ham før jeg mister hele selvbildet. Selv gir jeg ham komplimenter både for utseende, klær og andre ting. Er det noen som har det likedan og har klart å løse det?
~sikka~ Skrevet 4. desember 2003 #2 Skrevet 4. desember 2003 Ville bare gi deg en god klem jeg :klem2: Skjønner veldig godt at du har det vondt, det er veldig viktig med komplimenter og tilbakemeldinger på at man ser bra ut, er bra og at man er glad i hverandre. Har desverre ikke noe godt råd, ville bare gi deg litt støtte. :klem2: og en
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #3 Skrevet 4. desember 2003 klart at det er hyggelig med komplimenter, men om det virkelig er alt som mangler.. ? din selvtillitt er noe bare du kan oppretthode.. det er ikke hans ansvar å holde den oppe.. så lenge han ikke rakker ned på deg, da.. hyggelig å høre koselige ord, men ikke nødvendig for å ha selvtillitt.. det må ligge alvorliger ting bak, for å forlate noen pga mangel på komplimenter.. det blir jo helt bak mål!
Gjest kvinne 66 Skrevet 4. desember 2003 #4 Skrevet 4. desember 2003 Vi har det fint sammen ellers. Mitt dårlige selvbilde er kun når jeg er sammen med ham og ikke andre. Jeg vet ikke helt, men når det knapt finnes et positivt ord gjennom 15 år, har det gjort noe med meg i forhold til ham. Det er heller ikke *bare* komplimenter, men oppmerksomhet generelt.
Rannva Skrevet 4. desember 2003 #5 Skrevet 4. desember 2003 din selvtillitt er noe bare du kan oppretthode.. det er ikke hans ansvar å holde den oppe.. så lenge han ikke rakker ned på deg, da.. hyggelig å høre koselige ord, men ikke nødvendig for å ha selvtillitt.. Jeg syns at en partner skal være med på å holde selvtillitten oppe! Sambo er den viktigste i livet mitt, og jeg ville blitt knust om han ikke sa fine ting til meg iblandt. Og selvfølgelig går komplimentene begge veier. Vi mennesker er som regel avhengig av bekreftelse fra andre, og her spiller partneren en veldig viktig rolle. Bare det å høre at du betyr noe for mannen/kona/samboeren/kjæresten din, kan "redde dagen" om du har det litt tungt og vanskelig.
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #6 Skrevet 4. desember 2003 jeg vil bare si at det er ikke bare du som har det sånn...jeg har det også sånn..jeg tok det nettopp opp med min samboer(vi har vert sammen i 2 år)og fortalte hvor mye det betyr for et forhold og seksualiteten min.jeg har tatt det opp med han en gang før...men det skjedde ingenting...men så begyndte sexen og sånn og skrumpe inn...så da var det på en igjen og fortelle hvordan det var...han sa ikke så mye men håper at det blir bedre..hvis ikke så er det preken igjen...menn må ha det inn med t-skje!bare prøv og prøv du..ikke gi opp!!kjærlighet er som et barn..får det ikke ros og kjærlighet så dør det innvendig...jeg selv kan bare huske og fått et komplement i løpet av forholdet...og det var sist julebord da jeg hadde en kjole han likte...da sa han: du er så herlig i den kjolen at jeg kunne tatt deg her og nå!
lenny Skrevet 4. desember 2003 #7 Skrevet 4. desember 2003 det er viktig å gi ros om ting og tang. sambo din trenger ett spark bak. spesielt etter som du uttrykker missnøye og får lavere selvbilde så burde han jobbet litt med selv selv for å huske på å gi deg komp.i ny å ne,er da ikke så vanskelig er det vel? skjønner deg godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå