fridr Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Hvordan gjorde dere det? Og hvor mye penger brukte dere sånn ca.? Jeg prøver å gjøre det så billig, fint og stilig som mulig! Men lurer på hvor mye jeg må regne med å bruke på det.
Pebbles Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Til invitasjonene brukte jeg ca 300 kr (+ blekk i skriveren)- Et A4 ark ble 3 invitasjoner, brukte litt tykkere ark som selve invitasjonen ble skrevet på, hadde et "gjennomsiktig" ark med monogram oppå, knytt sammen med silkebånd. Bordkort brukte jeg ca 150 kr - Lagde brud og brudgom i papp. Kjøpte noen ark med kronepapp på hobbybutikk. Lim hadde jeg fra før, navn ble skrevet ut på samme ark som invitasjonene, klipt ut og limt fast. Sanghefter og kirkeprogram skrev pappa ut (han har laserskriver) på vanlige kopiark - kostet oss en pakke med kopiark. Pappa hadde tykkere ark som han brukte som forside på sangheftene. Så på invitasjoner, bordkort og hefter brukte vi rundt 500 kr (37 invitasjoner, 65 bordkort (en del papp igjen) 60 sanghefter, 100 kirkeprogram)
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Sorry at jeg spør, men noen som vet hvor mye et monogram koster? Jeg har nemlig veldig lyst på et monogram til bryllupet vårt, og tenker på å bestille..
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg designet alt dette selv på data. Spørs om det alt i alt ble billigere enn om vi hadde bestilt på nettet, men jeg liker å gjøre slik selv. Kjøpte en pakke med hvitt skimrende papir (100stk A4 250g) på hobbybutikk til ca. 300kr. 1 ark per invitasjon/svarkort (printet på begge sider, invitasjonen er brettet). Husker ikke helt antall bordkort per ark dessverre. Brukte opp det blekket som stod i printeren, og kjøpte nye patroner (som ikke ble brukt opp) value pack til rundt 450kr. Kjøpte "diamanter" og perler som man kan klistre på på nettet til kanskje 200kr. Disse har jeg ikke brukt opp. Har ikke laget bordkart og meny ennå, men kommer til å ha en god del ark og pynt igjen etterpå. Har ikke regnet ut pris per brukte ark, men jeg synes de ble mye finere enn de man får bestilt på nettet (og ingen har lik våre) så jeg er fornøyd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Sorry at jeg spør, men noen som vet hvor mye et monogram koster? Jeg har nemlig veldig lyst på et monogram til bryllupet vårt, og tenker på å bestille.. Her kan du få laget forskjellige monogram gratis Kanskje du kjenner noen som er litt flinke i photoshop eller illustrator som kan hjelpe deg? Det er skremmende enkelt å lage monogram, og tror dessverre det koster mer enn det egentlig er verdt hvis du skal få det laget (uten at jeg egentlig vet priser). Lykke til
Pebbles Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Sorry at jeg spør, men noen som vet hvor mye et monogram koster? Jeg har nemlig veldig lyst på et monogram til bryllupet vårt, og tenker på å bestille.. Jeg laget monogrammet selv. Om du søker her på forumet vil du finne oppskrifter på hvordan du kan gjøre dette selv. Evt høre om noen vil lage til deg.
Amens Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Vi fikk invitasjon til ett bryllup, der hadde de rett og slett håndskrevet alle invitasjonene på fint papir med matchende kovolutt som man kjøper på norli, tenker de har spart noen kroner de. Jeg synes det er en veldig fin måte å gjøre det på for mer personlig blir det nesten ikke^_^
lilleGrethe Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg linker til et tidligere emne som handler om akkurat det samme - har skrevet svar der selv, så håper du får litt hjelp der: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=516802&st=0&p=8487547&#entry8487547
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå