Gå til innhold

Hvordan få glasset på stekovnen rent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har stekovnsdør med dobbelt glass. Inni glassene er det skikkelig skittent, det er ikke helt tett mellom de, og det har samlet seg fett de, plus rent nedi såpe fra jeg har prøvd å vaske tidligere...

Ovnen er fire år gammel, og det begynner å synes nå; går omtrent ikke ann å se inn gjennom døra :sjenert:

Men hvordan i alle dager skal jeg få vasket der? Er ikke mulig å løsne det øverste glasset heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du vel ikke vasket det? Hvis ikke glassene lar seg demontere. Er du sikker på at det ikke går?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ta en titt i ovnens bruksanvisning :)

Jeg ser absolutt ikke bort fra at glassene kan tas ut ett for ett, og så vaskes hver for seg før de settes inn igjen :)

Skrevet

Sjekk bruksanvisningen til komfyren din. Du kan sikkert enkelt demontere glassene.

Skrevet

Jeg har også en ovn m dobbelt glass. Tok noen år før jeg skjønte hvordan det innerste glasset kunne taes ut. Og når jeg skjønte det,var det jo bare så enkelt ;)

Skrevet

Har mistet bruksanvisningen i et flyttelass :sjenert: Og er veldig redd for å begynne å pirke noe særlig på der... Tenk om jeg ødelegger noe! :ler:

Skrevet

Hva slags ovn er det snakk om, da? Kanskje bruksanvisningen finnes på nettet? :)

Skrevet

Hva slags ovn er det snakk om, da? Kanskje bruksanvisningen finnes på nettet? :)

Tviler egentlig på at de skriver noe om akkurat dette! (Sikkert noe med fare for brann om den blir feil montert etterpå osv) Men det går som regel an å demontere. Gjorde det en gang selv, og det det ble som en ny komfyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...