Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen annbefale meg et par joggesko som gjør at det blir litt mindre vondt å gå på asfalt eller jogge på tredemølle ? Har joggesko beregna på overpronering fra før, men syns de er vonde å bruke på hardt underlag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Marregutt
Skrevet

Kan noen annbefale meg et par joggesko som gjør at det blir litt mindre vondt å gå på asfalt eller jogge på tredemølle ? Har joggesko beregna på overpronering fra før, men syns de er vonde å bruke på hardt underlag.

Er det i leggene eller føttene du får vondt? Jeg fikk selv vondt i leggene, og har lagt over til såkalte forfotsko. De er nesten uten demping og støtte i det hele tatt, så høres vel litt selvmotsigende ut, men så fort jeg fikk tilvendt muskulatur og steg til den nye skoen, så løper jeg raskere, lengre og har mindre smerter. For den aktiverer den naturlige dempingen i bena, istedetfor at man skal knuse hælen og få et hard støt opp hele ryggraden for hvert skritt (for å sette det litt på spissen) :)

Skrevet

Jeg har Asics gel kayano 17. Jegg måtte bytte ut innersålen på dem fordi de gnagde litt. Det er et kjent problem med Asics som har ganske tykke innersåler.

Jeg er fornøyd.

Forfotsko er en mulighet, men det krever ganske lang opptrening. Det finnes imidlertid flere typer forfotsko. Fra dem helt uten såle, til dem med såle og god fleks.

Jeg anbefaler deg å ta turen innom gode løpeskoforretninger som Löplabbet eller tilsv.

Gjest Marregutt
Skrevet

Jeg har Asics gel kayano 17. Jegg måtte bytte ut innersålen på dem fordi de gnagde litt. Det er et kjent problem med Asics som har ganske tykke innersåler.

Jeg er fornøyd.

Forfotsko er en mulighet, men det krever ganske lang opptrening. Det finnes imidlertid flere typer forfotsko. Fra dem helt uten såle, til dem med såle og god fleks.

Jeg anbefaler deg å ta turen innom gode løpeskoforretninger som Löplabbet eller tilsv.

Ja, dra til löplabbet! De har hjulpet meg i perioder med vonde føtter og ben!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...