Gå til innhold

Jenter som behandler hunden sin som en liten baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som har en liten chiwawa eller åssen man skriver det. Å hun behandler henne som en liten baby! Blir helt sjokkert jeg. Hun bærer henne overalt, kysser henne på munnen (altså hunder slikker seg i underlivet og i rumpa. Noe så uhygenisk) gir henne kun menneskemat, lar henne sove i sengen under dynen, ligge i sofan, bærer henne som en baby, kommer med kommentarer som "i morgen så kommer tante og onkle å skal besøke min lille prinsesse" har henne i vesken akkurat som Paris Hilton, duller skikkelig med henne osv osv.

Jeg har å en liten hund (en yorkie terrier) som jeg er kjempe glad i men jeg behandler henne som en hund og ikke som et menneske. Jeg gir henne kun hundemat. Det er jo en grunn til at de selger hunde og kattemat liksom.

Men er dette vanlig oppførsel hos jenter som har småe hunder? At de behandler hundene sine som de skulle vært en liten baby?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så veldig vanlig, kanskje hos jenter som er verpesyk. Men de jeg kjenner som eier chihuahuaer behandler dem som hunder med innslag av babystemmer.

• Liker 1
Skrevet

Vel, det er tross alt bedre at hun behandler en hund som en liten baby enn at hun bestemmer seg for å bli gravid. Jeg tror sånne jenter bare har et overaktivt morsinstinkt. Det er som en liten jente med en dukke, det er nesten litt søtt faktisk :fnise:

Skrevet

Jeg synes ikke det så veldig søtt å behandle dyr som mennesker men.

Hvorfor er det bedre at hun behalder en hund som en baby enn at hun får en ordentlig baby selv?

Skrevet

Er vel bedre at de lar det gå ut over ei bikkje enn et mannfolk, vel? :ler:

• Liker 3
Skrevet

Ts her.

kan jo si at venninen min har 2 unger på 1 og 4 år :) Hun har sagt hun ikke vil ha flere barn, så tror nok ikke hun er verpesyk :fnise:

Skrevet

Hun er vel bare veldig glad i hunden sin da. Menneskemat er det mange hunder som får.

Skrevet (endret)

Vel, det er tross alt bedre at hun behandler en hund som en liten baby enn at hun bestemmer seg for å bli gravid. Jeg tror sånne jenter bare har et overaktivt morsinstinkt. Det er som en liten jente med en dukke, det er nesten litt søtt faktisk :fnise:

Søtt?

Jeg blir kvalm av sånne folk! Det er på grensen til dyremishandling etter mitt syn, når man kler hunder ut i fjollete, ukomfortable kostymer, ikke lar dem gå selv, gir de mat som de ikke har godt av (menneskemat i stedet for hundemat dekker ikke næringsbehovet) og alle andre idiotiske påfunn disse åndssvake "fjortisene" har for seg fordi det er "såå koselig", "så søtt" eller andre idiotiske grunner de måtte ha.

Når jeg tenker meg om så er det vel dyremishandlig, bare den diametrale motsetningen til forsømmelse.

Endret av Blair
  • Liker 8
Skrevet

Dette er vel ganske upolitisk sagt, men jeg sammenligner det litt med å gi barnet sitt for mye mat og påføre det fedme fra ung alder. Det er godt ment, med tanke på å gi god mat, passe på, glede barnet, osv. - Men så er det ikke slik det bør være!

Får hunden nok trening? Er ikke en lydig hund en trygg hund? Merker at jeg ikke har helt peiling her :sjenert:

Skrevet

Huff så grusomt!!

Jeg kjenner en godt voksen dame på nesten 50 som fikk en liten mini-yorkie, og den stakkars hunden får BIFF HVER DAG, fordi den spiser visst ikke noe annet. (vi har prøvd å si til henne at hunden må ha annen mat, men hu er så jævla blåst i huet sitt at jeg blir forbanna).

Lille hunden går i klær og sitter alltid på armen, blir dullet og dallet med....

Denne dama kan ingenting om hunder og hunden blir helt ødelagt om den må være alene i samme rom med noen hun ikke kjenner.

Skrevet

Hun er vel bare veldig glad i hunden sin da. Menneskemat er det mange hunder som får.

Men menneskemat er ikke ment for hunder. De skal ha hundemat pga det gir næring til hunden. Man kan fint være veldig glad i hunden uten å behandle den som en liten baby ;)

Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg synes ikke det er så søtt. Jeg får rett og slett vondt av hunder som blir behandler slik. Som må gå rundt med idiotiske klær, som blir bært hele tiden, som blir dullet ekstremt mye med osv. Nei en hund skal vøre en hund.

Å gi en hund kun menneskemat, er helt på trynet.

• Liker 2
Skrevet

Er vel bedre at de lar det gå ut over ei bikkje enn et mannfolk, vel? :ler:

Det burde ikke gå utover noen av de! :nei:

Skrevet

Kjenner nok ingen med små hunder, har ein bekjent med liten hund som blir behandler som ein hund med kanskje med litt ekstra dulling (det er ein valp). Leste ein blogg i går fra ei lokal jente på 14. Ho ville så gjerne ha ein liten "veskehund" som ho kunne skjemme bort og kle opp i rosa klær. Regnfrakk, Hello Kitty jakke, ryggsekk, badekåper, kjoler, kostymer, osv. Det syns ho var så søtt og ville kle hunden opp i det, men det var liksom bare ein gang i blandt det skulle skje da. Skreiv ein liten kommentar om hva eg meinte om den saken.

Skrevet

kysser henne på munnen (altså hunder slikker seg i underlivet og i rumpa. Noe så uhygenisk) lar henne sove i sengen under dynen, ligge i sofan,

Jeg kysser også min på munnen :sjenert: Han sover også i senga mi under dyna sammen med meg :D kooos!

Prob er at jeg ikke kan bære han i noen veske hahaha :sjenert:

Skrevet

Jeg kysser også min på munnen :sjenert: Han sover også i senga mi under dyna sammen med meg :D kooos!

Prob er at jeg ikke kan bære han i noen veske hahaha :sjenert:

Synes ikke du det er litt ekkelt å kline med en hund? Med tanke på de slikker seg i ræva? :gjeiper:

• Liker 1
Gjest Jente1990:)
Skrevet

Det er vel i bunn og grunn Paris Hilton som startet denne chihuahua trenden. Gå rundt med hunden i vesken og la de gå med klær osv. Sånt blir jeg kvalm av.

At noen tungekysser med hunden sin blir jeg enda mer kvalm av. Hunden min er veldig glad i spise bæsj :ler: og tanken på å skulle kysse hunden min på munnen gjør meg kvalm :eeeh:

Skrevet

En hund har allikevel mindre bakterier enn menneskemunnen. Det har mythbusters bekreftet! :fnise:

Skrevet

Synes ikke du det er litt ekkelt å kline med en hund? Med tanke på de slikker seg i ræva? :gjeiper:

Neh det er såå kos atte :sjenert: min slikker seg aldri i ræva heller, mere på penisen hahaha

• Liker 1
Skrevet

En hund har allikevel mindre bakterier enn menneskemunnen. Det har mythbusters bekreftet! :fnise:

Den har færre bakterier ja, men det sier ikke noe om hvilke typer bakterier som finnes i munnen deres. ...noe som strengt tatt er ganske sentralt når man skal uttale seg om hvor (u)hygienisk det er, eller?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...