AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har erfaring fra helse- og sosialfag på vgs, gikk helsefagarbeider. Jeg har altså ikke utdannelse innenfor helsesekretær. Har googlet litt, og ser at det er mulig å få seg jobb som helsesekretær uten autorisasjon/utdannelse. Fant en stillingsutlysning på nav.no, der et legekontor søkte helsesekretær. Min erfaring er at man pleier å skrive at man søker folk med relevant kompetanse (altså utdannelsen som kreves, osv), men ikke i denne. Er det noe poeng i å søke?? Eller driter jeg meg bare ut?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 https://www.nav.no/stillinger/stilling?sort=akt&rpp=20&p=4&ID=2657316&l2=63041&hd=Stillinger+merket+med+deltid&l1=62881&rv=l&=&sp=0&search=true Var denne annonsen...
baremeg Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Helsesekretær er en beskyttet tittel, dvs at det er kun de som er utdannet helsesekretær som har lov til å kalle seg det. Så hvis det søkes etter helsesekretær så ønsker de mest sannsynlig en som er utdannet. Søker de etter legesekretær trenger du ikke utdannelsen. I denne annonsen så vil de nok ha en med utdannelse i og med at du skal kunne delta på lab og skiftestue ( dvs blodprøver, sårskift osv) Endret 3. oktober 2011 av baremeg
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Du kan jo alltid søke, men sjansene dine for å få jobben er minimal. Ikke bare mangler du utdannelsen og erfaringen, men det er mange helsesekretærer der ute og få jobber. Så det er mange om beinet. 1
frøken_tralala Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg vil si du har relevant kompetanse når du er utdannet helsefagarbeider. Men jeg er ingen ekspert.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg ville ikke søkt på legekontor, men hvis du finner en stilling utlyst på sykehus (poliklinikk/resepsjon/skrivetjeneste) så ville jeg absolutt søkt. Jeg jobbet som sekretær på sykehus mens jeg studerte historie, og jobbet blant annet med ei som tidligere var sekretær i et transportfirma og ei som hadde jobbet i butikk.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg vil si du har relevant kompetanse når du er utdannet helsefagarbeider. Men jeg er ingen ekspert. Utdanningene til en helsefagarbeider og en helsesekretær er forskjellige. Hadde det vært en ren sekretærjobb så hadde du nok hatt en sjans TS, men ikke når det innebærer lab.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Er jo ikke noe kult å stå der og skulle ta blodprøver og diverse på pasienter, og aldri ha vært borti det før. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå