Gå til innhold

Reise med koffert på undergrunden i London?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt meg til London om ikke så lenge, og lurte på hvor lurt/greit det er å reise med koffert på undergrunden? Jeg skal fra Victoria Train Station til Tottenham Court Road (hotellet mitt er St. Giles). Er det best å reise med drosje, eller går det fint på undergrunden?

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

det er ikke noe i veien for at det skal gå fint. det er maaange trapper der så det kan kanskje bli litt tungt.

Skrevet

Hvis du har en liten trillekoffert bør det gå greit, men du må regne med å gå noen trapper. En stor og tung koffert er det ikke verdt å drasse med seg ned der.

Skrevet

Har ganske stor koffert, så da er det kanskje lurest med drosje.

Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt meg til London om ikke så lenge, og lurte på hvor lurt/greit det er å reise med koffert på undergrunden? Jeg skal fra Victoria Train Station til Tottenham Court Road (hotellet mitt er St. Giles). Er det best å reise med drosje, eller går det fint på undergrunden?

Hadde jeg vært deg, ville jeg kostet på meg drosje. Tok drosje (rett nok motsatt vei) i sommer og det kostet vel 15 pund eller der omkring hvis jeg husker rett. Slitsomt å dra koffert opp og ned diverse trapper. Og hvis du i tillegg skulle komme på et tidspunkt hvor det er mye trafikk så blir det fort trangt. Husk at Londons t-banevogner er mye smalere enn dem vi har i Oslo

Skrevet (endret)

Det går som regel helt finfint med koffert på undergrunnen, men har du en tung/stor koffert bør du som nevnt før holde deg unna de stasjonene med mest trapper (med mindre du er en skikkelig muskelbunt;))

TSL har utgitt flere guider for undergrunnen, blant annet en "avoiding stairs tube guide" som du kan bruke for å finne stasjoner med trappefri tilgang. Link:

TSL

Endret av kazcade
Skrevet

Har ganske stor koffert, så da er det kanskje lurest med drosje.

Om du skal ha med deg en stor koffert, så ville kanskje tatt drosje. Det er ofte mange trapper. Kan ofte bli veldig mye opp og ned trappene. Men aldri hatt noe problem med å reise med en liten trillekoffert.

Skrevet

Har reist med stor og tung koffert på undergrunnen en gang, og gjør det ALDRI igjen! Taxi er nok tingen ja.

God tur :jepp:

Skrevet

For en såpass kort tur vil jeg anbefale drosje :)

Som de andre sier så er det helt uproblematisk å ha med seg koffert på undergrunnen i London, men det er ikke så gøy å stå og svette og dra med seg kofferten opp mange trapper. Om man kun reiser på stopp med rulletrapp og heis er det i alle fall ikke noe problem. Undergrunnen i London er i en klasse for seg selv, sammenlignet med undergrunner i andre land :)

Skrevet

Tusen takk for alle svarene folkes! :) Det blir nok drosje ja.

Skrevet

Ta drosje om du reiser i disse tider. Eller buss. Jeg mener buss nr. 8 går fra Victoria og gjennom Oxford street, men kanskje ikke helt bort til Tottenham Court Road.

De siste gangene jeg har kjørt med tube forbi Tottenham Court Road, har denne stasjonen vært stengt pga arbeid på linjene, men jeg har tatt den mørkebrune linjen da (Northern Line), kan være den rød linjen, Central Line, er åpen... Uansett er det ikke lang vei til Holborn, Oxford Circus eller Leicester Sq når du befinner deg i London uten å bære på koffert, altså hvis du vil ta undergrunnsbanen rundt i London...

Skrevet

Jeg synes faktisk at det gikk overraskende fint å reise med mye bagasje på undergrunnen. Kom hjem i fra London i går kveld, og både jeg og venninna mi hadde en stappfull bag og en tung koffert hver. (Resultatet av 3 dager med shopping!) Dro fra Baker Street til Victoria, og måtte da bytte linje en gang også. Fra Victoria tok vi tog videre til flyplassen, og jeg skal innrømme at jeg var veldig skeptisk på hvordan alt dette kom til å gå. Ja, det var stressene og tungt å dra med seg alt, men vi kom oss i alle fall billig fram til flyplassen sammen med all bagasjen i god tid før flyet skulle gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...