Gå til innhold

Prolactin

Snuppelure

Anbefalte innlegg

Jeg har fått registrert store variasjoner i hormonet prolactin, ( ble det riktig)

Vet at det er et hormon som hemmer eggløsning eller fremmer dårlig eggkvalitet.

Så vet jeg at det gjør at man kan få større pupper (i alle fall noe positivt). Jeg vet at det produseres når man amer.(Noe jeg ikke gjør) Men noe særlig mer vet jeg ikke.

Noen som vet hva som påvirker produksjon av dette hormonet? Finnes det noen kjærringråd for å senke nivået? Hva er normal verdi? Og kan du si noe mer vil jeg gjerne vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke så mye mer enn deg, bare at det er et "melke"-hormon. (navnet betyr melk). Ammende kvinner produserer mye av det for å stimulere melkeproduksjonen, og hindre eggløsning en tid etter fødselen. Produksjonen av prolactin styres også av stress og sykdom.

Ammende kvinner som har for mye av det, og får overproduksjon av melk, vet jeg kan behandles med et annet hormon, som "utlikner" effekten. Men jeg husker ikke hva det heter. Kanskje kan det også brukes av dem som har vanskelig for å bli gravide på grunn av for mye prolactin? Kan du ikke søke litt på nettet, så finner du sikkert masse - ekkelt å gå og lure på sånt! Vet ihvertfall at på www.snartgravid.com er det diskutert mye... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...