Gjest imli Skrevet 4. oktober 2011 #41 Skrevet 4. oktober 2011 Då eg var lita hadde alle ungar berre cherrox, me overlevde, me og Eg ser ikkje poenget med å blakke seg for å kjøpe sko til nærmare tusenlappen til ungane.
*Mocca* Skrevet 4. oktober 2011 #42 Skrevet 4. oktober 2011 Nå er vel ikke dette en diskusjon om hvilke vintersko som er de aller beste. Det er snakk om hvilke sko som er bra til en rimelig penge. Hvis man er flink å vedlikeholde skoene så kan man fin kjøpe rimelige sko. Vel og bra hvis man har råd til Ecco og diverse til barna sine, skulle ønske jeg hadde det selv, men har man ikke det må man se etter andre muligheter. 1
*Bumblebee* Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #43 Skrevet 4. oktober 2011 haha må si jeg ikke er blitt en millimeter klokere av denne tråden...sitter fortsatt som et spørsmålstegn hva billigsko/ dyrere sko angår. skal såklart kjøpe skikkelige vintersko som kan brukes hver dag,men etter å ha lest her vurderer jeg nå å bytte inn igjen cherroxene..! Om de er så gale å bruke..men jeg tenker,er det ikke lurt å ha et par vintersko,og et par cherrox? eller er cherrox totalt "bannlyst" hva komfort og stabilitet gjelder... såfall,hva bør man da bruke når det er SKIKKELIG slapsete o.l.? Bor på vestsiden av landet så må ha noe som virkelig tåler vann,og kulde. Både når det gjelder vintersko og evt.forede støvler Ikke lett for en nybegynner dette her
Harlekin Skrevet 4. oktober 2011 #44 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg tror at det beste vil være å ha ett par forede støvler og ett par vintersko. Jeg bor også i Bergen og vil kjøpe denne vinterpakken fra Ponny hvis jeg kan, forede støvler og vintersko til ca. 900 kr. Jeg har kjøpt Ponny-sko før og var fornøyde med dem. De er brede og passer mitt barns typiske nordiske føtter (Ecco blir for smalt, her må vi ha Viking eller Ponny). De har ikke vært med i noen test, så jeg baserer skokjøpet på mine egne erfaringer og egen økonomi.
Gjest imli Skrevet 4. oktober 2011 #45 Skrevet 4. oktober 2011 haha må si jeg ikke er blitt en millimeter klokere av denne tråden...sitter fortsatt som et spørsmålstegn hva billigsko/ dyrere sko angår. skal såklart kjøpe skikkelige vintersko som kan brukes hver dag,men etter å ha lest her vurderer jeg nå å bytte inn igjen cherroxene..! Om de er så gale å bruke..men jeg tenker,er det ikke lurt å ha et par vintersko,og et par cherrox? eller er cherrox totalt "bannlyst" hva komfort og stabilitet gjelder... såfall,hva bør man da bruke når det er SKIKKELIG slapsete o.l.? Bor på vestsiden av landet så må ha noe som virkelig tåler vann,og kulde. Både når det gjelder vintersko og evt.forede støvler Ikke lett for en nybegynner dette her Cherrox er sikkert bannlyst blant enkelte som er litt "fine på det", men eg trur dei fleste brukar cherrox på ungane sine. Dei er veldig fine i slapsevær. Som sagt så brukte jo "alle" ungar kun det for 20-30 år sida, var jo ingen som hadde gore-tex ecco sko den gongen, og me overlevde fint Men det er anbefalt å ha ein type pustande vintersko. Det MÅ ikkje vera ecco Eg nemnte Skopunkten, som kom bra ut i testen og var rimeleg. 1
*Mocca* Skrevet 4. oktober 2011 #46 Skrevet 4. oktober 2011 haha må si jeg ikke er blitt en millimeter klokere av denne tråden...sitter fortsatt som et spørsmålstegn hva billigsko/ dyrere sko angår. skal såklart kjøpe skikkelige vintersko som kan brukes hver dag,men etter å ha lest her vurderer jeg nå å bytte inn igjen cherroxene..! Om de er så gale å bruke..men jeg tenker,er det ikke lurt å ha et par vintersko,og et par cherrox? eller er cherrox totalt "bannlyst" hva komfort og stabilitet gjelder... såfall,hva bør man da bruke når det er SKIKKELIG slapsete o.l.? Bor på vestsiden av landet så må ha noe som virkelig tåler vann,og kulde. Både når det gjelder vintersko og evt.forede støvler Ikke lett for en nybegynner dette her Cherrox er absolutt ikke dumt det, de er varme og gode og holder barne tørre på bena. Man kan bli gal av å høre på alle råd som spriker i forskjellige retninger. Men hvis du ser slik på det Cherrox blir vel brukt og har blitt brukt av barn på alle kanter av norge i massevis av år og har alltid hold barna tørre og varme på bena. Prøv deg frem og gjør dine egne erfaringer, lytt til tester og andres erfaringer, men i bunn og grunn - følg magefølelsen.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #47 Skrevet 4. oktober 2011 Cheroxer ( de lette med bevegelig såle fra Viking ) er veldig gode til regnvær og høst, det samme gjelder de Dock støvlene ) Ecco og Viking er best i kuldegrader, det gjelder også Uggs hvis det kun er snakk om minus grader uten slaps. Av den billige varianten ville jeg prøvd ut Bransos sortiment, ville aldri kjøpt fra obs eller spar kjøp
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #48 Skrevet 4. oktober 2011 Her er det åpenbart ikke én sannhet, da andre har andre erfaringer enn deg Angående det å arve sko, så er min mening at man kan arve sko som ikke er tydelig nedslitte eller veldig mye brukt. Pensko og sånt er i hvert fall helt greit, og også sko som ikke er brukt så veldig lenge eller mye. Man bør bruke skjønn, og huske på at det ikke er konkluderende forskning på dette feltet, og at man ikke kan ta alt man hører for god fisk. Jeg har jobbet i barnehage i en årrekke, de med Ecco fryser ikke, de er heller ikke våte, stoler på egne erfaringer da jeg har tatt vare på barn og små føtter i en årrekke:)
moncabang Skrevet 4. oktober 2011 #49 Skrevet 4. oktober 2011 På XXL har de nå Sorel Super Trooper til 249,-. Har hørt mye bra om de
Harlekin Skrevet 4. oktober 2011 #50 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har jobbet i barnehage i en årrekke, de med Ecco fryser ikke, de er heller ikke våte, stoler på egne erfaringer da jeg har tatt vare på barn og små føtter i en årrekke:) Men ikke alle barn kan bruke Ecco fordi de er for smale, det skjønner du vel? Dessuten finnes det andre gode sko enn Ecco, man må ikke velge det dyreste for at det skal være bra sko.
Celtic Heart Skrevet 4. oktober 2011 #51 Skrevet 4. oktober 2011 Cherrox er sikkert bannlyst blant enkelte som er litt "fine på det", men eg trur dei fleste brukar cherrox på ungane sine. Dei er veldig fine i slapsevær. Som sagt så brukte jo "alle" ungar kun det for 20-30 år sida, var jo ingen som hadde gore-tex ecco sko den gongen, og me overlevde fint Men det er anbefalt å ha ein type pustande vintersko. Det MÅ ikkje vera ecco Eg nemnte Skopunkten, som kom bra ut i testen og var rimeleg. Jeg er langt i fra fin på det, bygdakjærring som jeg er, men cherrox er bannlyst i detta huset her. De skoene er rett og slett livsfarlig glatte, de er stive og sitter ikke bra på foten for fem flate øre. Ellers har ungene her de årene vi hadde ekstremt dårlig råd hatt vinterskoene fra europris ( de som ligner sorel ) ikke de beste vi har hatt, men helt greie for en slunken lommebok. Nå sverger jeg til dockboots og sorel.
SummerJoy Skrevet 4. oktober 2011 #52 Skrevet 4. oktober 2011 Då eg var lita hadde alle ungar berre cherrox, me overlevde, me og Eg ser ikkje poenget med å blakke seg for å kjøpe sko til nærmare tusenlappen til ungane. Mange voksne har plager i skjelettet som kan spores tilbake til feile sko i barnealder. Det er ikke snakk om å "overleve", men å gi de føttene du har fått tildelt, og skal ha resten av livet, best mulig forutsetninger for å holde seg friske og ikke få feilstillinger. Det er absolutt et poeng jo. For ikke å snakke om at det er utrolig ubehagelig for et barn å løpe rundt i cherrox. God nettside om barn og føtter: www.barnefotter.com 1
SummerJoy Skrevet 4. oktober 2011 #53 Skrevet 4. oktober 2011 De er virkelig supre, vi hadde dem forrige sesong og har nye på plass allerede. De er ikke fullverdige vintersko, men de er supre opp til 15 minusgrader. Ellers er vinterskoene på OBS og Økonomi supre også synes jeg, har nesten uten unntak hatt sko fra ØKonomisko, unntaket har da vært sko fra OBS, og sålenge man impregnerer slik man bør gjøre med alle sko, så er de kjempeflotte! Billige sko har ofte hard såle, noe en barnesko ikke skal ha. I tillegg er det brukt billige materialer som ikke puster og som ikke isolerer bra. En ting er voksne føtter som er ferdig utvokst, men en barnefot i utvikling er særdeles utsatt for skader. Ville heller kjøpt billigsko til meg selv enn til barna.
Gjest Mor til to Skrevet 4. oktober 2011 #54 Skrevet 4. oktober 2011 Ja det stemmer det, jeg så at de har 50 % på en vare nå, hvis man kjøper 3 varer tror jeg det var. Går sikkert ann å finne noe annet rimelig der som man trenger uansett De har Reima sko som så ok ut ihvertfall Jeg vet ikke hvordan de er da men.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #55 Skrevet 4. oktober 2011 Men ikke alle barn kan bruke Ecco fordi de er for smale, det skjønner du vel? Dessuten finnes det andre gode sko enn Ecco, man må ikke velge det dyreste for at det skal være bra sko. Selvfølgelig, jeg har ett barn med høy vrist, er ikke alle modeller som passer til henne, heldigvis har de ett bredt utvalg:) Alle er forskjellige, og har forståelse for at de velger andre sko, men mine erfaringer er altså gode:) Har hørt Reima har vinter sko i år, men har ikke sett dem.
SummerJoy Skrevet 4. oktober 2011 #56 Skrevet 4. oktober 2011 haha må si jeg ikke er blitt en millimeter klokere av denne tråden...sitter fortsatt som et spørsmålstegn hva billigsko/ dyrere sko angår. skal såklart kjøpe skikkelige vintersko som kan brukes hver dag,men etter å ha lest her vurderer jeg nå å bytte inn igjen cherroxene..! Om de er så gale å bruke..men jeg tenker,er det ikke lurt å ha et par vintersko,og et par cherrox? eller er cherrox totalt "bannlyst" hva komfort og stabilitet gjelder... :klo: såfall,hva bør man da bruke når det er SKIKKELIG slapsete o.l.? Bor på vestsiden av landet så må ha noe som virkelig tåler vann,og kulde. Både når det gjelder vintersko og evt.forede støvler Ikke lett for en nybegynner dette her Det er selvsagt helt ok å bruke "cherrox" på slapsedager, akkurat som det er helt ok å bruke støvler på regnværsdager. Men barnet bør ha "skikkelige" vintersko med støtte som hovedsko. Forøvrig er viking thermo, som du har kjøpt, en av de bedre cherrox, for den er lett og lite stiv sammenlignet med mange andre.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2011 #57 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg kjøpte vintersko fra Økonomisko til min seksåring, hennes klassevenninne hadde sko fra Ecco. Da jentene kom inn etter lek var min datters føtter tørre og hennes venninnes føtter klissvåte..
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #58 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg kjøpte vintersko fra Økonomisko til min seksåring, hennes klassevenninne hadde sko fra Ecco. Da jentene kom inn etter lek var min datters føtter tørre og hennes venninnes føtter klissvåte.. Det tror jeg ikke på, etter mange år ute i all slags vær har jeg motsatt erfaring enn deg.
helenaa Skrevet 4. oktober 2011 #59 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg kjøpte vintersko fra Økonomisko til min seksåring, hennes klassevenninne hadde sko fra Ecco. Da jentene kom inn etter lek var min datters føtter tørre og hennes venninnes føtter klissvåte.. Gjett hvem som hadde hoppa i søledammen!? (Har ikke helt sansen for denne typen "forskning" - selv om jeg godt kan tro at Økonomisko har vanntette sko!) Helt alvorlig: Når man har dårlig råd må man gjøre en annen vurdering enn hvis økonomien er på topp. Dere som anbefaler de dyreste skoene, og som ikke vil kjøpe sko på finn.no: Ville dere mene dette hvis det betydde at man måtte kutte i noe annet? Aktiviteter for barna? Tur til besteforeldre? Sunn mat? Jeg synes det er helt galskap å presentere det som om det er helt avgjørendede å ha de beste skoene. Det kan være mange typer som befinner seg i sjiktet "gode nok" til "aller best". Og jeg er sikker på at en del av de billigere typene er "gode nok". 1
SummerJoy Skrevet 4. oktober 2011 #60 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg kjøpte vintersko fra Økonomisko til min seksåring, hennes klassevenninne hadde sko fra Ecco. Da jentene kom inn etter lek var min datters føtter tørre og hennes venninnes føtter klissvåte.. Det er da ikke alle sko fra Ecco som er vanntette. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå