Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2011 #21 Skrevet 4. oktober 2011 Men disse snow commander er bare vannavisende i skaftet...Hvordan fungerer det i slaps? Blir det vått gjennom? Ser for meg at disse er supre i kaldt vintervær, men at det ikke fungerer så bra i mildt slapsevær?
SummerJoy Skrevet 4. oktober 2011 #22 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har sånne cherrox (?) eller hva de kalles, støvler med for (?) til 79 kr fra spar kjøp. Haha, funker superbra! Funker superbra til hva da? Å holde regn og slaps ute? Mulig. Å løpe rundt og leke i hele dagen? Neppe.. Min 2 åring klarte knapt å gå med de, de var så stive.
*Bumblebee* Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #23 Skrevet 4. oktober 2011 takk for svar dere! var på xxl i dag,og endte opp med et par viking cherrox med fòr i. tenker de får holde en stund fremover,så får man ta neste lønning til hjelp og kjøpe noen vintersko neste mnd. Cherroxene funker sikkert som en overgangs sko hvertfall.. kan nevne at de selges for det dobbelte på barnas hus! Synes sorel skoene så bra ut,jeg så på disse .eneste jeg stusser litt på er om de er heeelt vanntette..det står jo bare at de er vann avvisende.Har ellers tenkt på å kjøpe ecco sko,men har hørt så mye forskjellig om de. Hmm ikke lett å bli klok på dette her!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #24 Skrevet 4. oktober 2011 takk for svar dere! var på xxl i dag,og endte opp med et par viking cherrox med fòr i. tenker de får holde en stund fremover,så får man ta neste lønning til hjelp og kjøpe noen vintersko neste mnd. Cherroxene funker sikkert som en overgangs sko hvertfall.. kan nevne at de selges for det dobbelte på barnas hus! Synes sorel skoene så bra ut,jeg så på disse .eneste jeg stusser litt på er om de er heeelt vanntette..det står jo bare at de er vann avvisende.Har ellers tenkt på å kjøpe ecco sko,men har hørt så mye forskjellig om de. Hmm ikke lett å bli klok på dette her! Håper du tar deg råd til å kjøpe noen skikkelige sko med støtte neste måned ja. Viking cherrox bør ikke være hovedsko, men brukes til dager med slaps/regn. De gir ikke nok støtte, ei puster de.. Ecco og sorel er bra merker. Viking er også et bra merke, men det er oppbyggingen av skoen som teller .
*Frida* Skrevet 4. oktober 2011 #25 Skrevet 4. oktober 2011 Sorel funkar supert her som det er kaldt om vinteren. Og dei har faktisk vore i bruk no i haust i regnver (når støvlane var våte) utan å bli våte. Sorel vs Ecco: eg ville vurdert klima/vinterver der du bur, og kjøpt Ecco om det er mest slapsevær, Sorel om det er kaldt vinterver.
Gjest HunterLady Skrevet 4. oktober 2011 #26 Skrevet 4. oktober 2011 Hva med å se på finn.no? Vet om flere som selger Ecco og Viking til 100-200 kr.
Gjest Annaires Skrevet 4. oktober 2011 #27 Skrevet 4. oktober 2011 Men er ikke cherrox egentlig bare gummistøvler med fôr? De er jo ikke noe å gå med nå... Akkurat samme som at man ikke går med gummistøvler når det ikke er regnvær. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #28 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg er førskolelærer og har jobbet ute i mange år i all slags vær. Min erfaring med Sorell sko er at de er ganske åpne opp og at de derfor blir fort våte, de er også tunge å ha på foten. Anbefaler alle å kjøpe vintersko med myk såle, gjerne så lettest som mulig. Har best erfaringer med: Ecco ( slår alle ), og Viking. Viking forede sheroxer er kjempefine til slapsevær ( med ullsokk nedi )Ecco gjør faktisk samme nytten her, men da med bomullsokk. Doockboots passer fint til høstbruk.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #29 Skrevet 4. oktober 2011 Men er ikke cherrox egentlig bare gummistøvler med fôr? De er jo ikke noe å gå med nå... Akkurat samme som at man ikke går med gummistøvler når det ikke er regnvær. Nettopp.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #30 Skrevet 4. oktober 2011 Hva med å se på finn.no? Vet om flere som selger Ecco og Viking til 100-200 kr. Dessverre så bør ikke sko kjøpes brukt. 1
Gjest HunterLady Skrevet 4. oktober 2011 #31 Skrevet 4. oktober 2011 Dessverre så bør ikke sko kjøpes brukt. Så dersom de er brukt i noen måneder så er de ubrukelige?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #32 Skrevet 4. oktober 2011 Så dersom de er brukt i noen måneder så er de ubrukelige? Er de brukt på daglig basis i de månedene så er det ikke heldig å arve de av et annet barn. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #33 Skrevet 4. oktober 2011 Så dersom de er brukt i noen måneder så er de ubrukelige? Til barn i baenehagealder, så ja- riktige sko til fot som vokser bør være førstepr. 1
mousepad Skrevet 4. oktober 2011 #34 Skrevet 4. oktober 2011 Dessverre så bør ikke sko kjøpes brukt. Dette har jeg også hørt , så jeg googlet litt rundt det og det stemmer at skoeksperter osv ikke anbefaler det pga at hvert barn har sitt eget unike gåmønster , så hvis et annet barn allerede har gått inn skoene , kan barnet arve et gåmønster som ikke er dets eget . Det stod imidlertid at denne oppfatningen ikke er basert på forskning i det hele tatt , men bare er faglige betraktninger . Som så mange andre foreldre , så betyr jo dette at jeg ikke tør å la barna arve skoene etter hverandre og det er jo synd egentlig , hvis det da en gang skulle vise seg at føttene og gåmønsteret ikke tar skade av det allikevel .
Serenity88 Skrevet 4. oktober 2011 #35 Skrevet 4. oktober 2011 Hev meg på Skoringens 2 for 1 og kjøpte "Viking goretex et eller annet", tålte ned mot 25 minus tror jeg? Knalldyre, så de bør være verdt det Også har jeg kjøpt helt vanlige og billige cherrox fra Reflex (de var lette og småen løp rundt som en helt i forhold til de vanlige støvlene hans!)som overgangsko, støvler er fysj og fy nå som det begynner å bli kaldt!
*Mocca* Skrevet 4. oktober 2011 #36 Skrevet 4. oktober 2011 Såvidt jeg har fått med meg, så er duck-bootsene de har på Obs helt supre De er virkelig supre, vi hadde dem forrige sesong og har nye på plass allerede. De er ikke fullverdige vintersko, men de er supre opp til 15 minusgrader. Ellers er vinterskoene på OBS og Økonomi supre også synes jeg, har nesten uten unntak hatt sko fra ØKonomisko, unntaket har da vært sko fra OBS, og sålenge man impregnerer slik man bør gjøre med alle sko, så er de kjempeflotte!
Gjest imli Skrevet 4. oktober 2011 #37 Skrevet 4. oktober 2011 Var det ikkje sko frå Skopunkten eller noko som kom ganske bra ut i F&B sin test då? Meiner og hugse dei kosta 299.
Gjest imli Skrevet 4. oktober 2011 #38 Skrevet 4. oktober 2011 Og jo, ungar kan godt arve sko, med mindre dei er utslitte sjølvsagt. Berre tull at dei ikkje kan det, er vel propaganda frå dei som tener på det, tippar eg Pent brukte sko er heilt OK å arve, og vintersko rekk skjeldan å bli slitte før dei er for små, i alle fall når det gjeld dei minste.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #39 Skrevet 4. oktober 2011 De er virkelig supre, vi hadde dem forrige sesong og har nye på plass allerede. De er ikke fullverdige vintersko, men de er supre opp til 15 minusgrader. Ellers er vinterskoene på OBS og Økonomi supre også synes jeg, har nesten uten unntak hatt sko fra ØKonomisko, unntaket har da vært sko fra OBS, og sålenge man impregnerer slik man bør gjøre med alle sko, så er de kjempeflotte! Ingen slår Ecco sko, de fra obsen / fiends lekker vann i og er tunge.
Harlekin Skrevet 4. oktober 2011 #40 Skrevet 4. oktober 2011 Ingen slår Ecco sko, de fra obsen / fiends lekker vann i og er tunge. Her er det åpenbart ikke én sannhet, da andre har andre erfaringer enn deg Angående det å arve sko, så er min mening at man kan arve sko som ikke er tydelig nedslitte eller veldig mye brukt. Pensko og sånt er i hvert fall helt greit, og også sko som ikke er brukt så veldig lenge eller mye. Man bør bruke skjønn, og huske på at det ikke er konkluderende forskning på dette feltet, og at man ikke kan ta alt man hører for god fisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå