NoWorries Skrevet 20. desember 2011 #21 Skrevet 20. desember 2011 Tror Nordakerbunaden er den mest vanlige i Stavanger. Synes den er ganske fin, jeg! http://4.bp.blogspot.com/-YGfTIjTXjNI/TYB3W8rSzRI/AAAAAAAADGA/XC9zZ0T19JI/s1600/frafjord_sort.jpg
FruN Skrevet 21. desember 2011 #22 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Har lyst på bunad, men finner egentlig aldri ut hvilken... Så har begynt å peile meg inn på Sagadrakten. Den er så fiiin! Og dyyyyr..... Min lenke Endret 21. desember 2011 av FruN
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #23 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har samme "problem" som TS. Ser at tråden nå er noen år gammel, så du har vel valgt deg bunad. Hvilken endte du opp med? Anonymkode: efd2f...bb9
AnonymBruker Skrevet 1. mai #24 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 27.12.2016 den 20.47): Jeg har samme "problem" som TS. Ser at tråden nå er noen år gammel, så du har vel valgt deg bunad. Hvilken endte du opp med? Anonymkode: efd2f...bb9 Jeg endte opp med Bærums-bunaden og ble faktisk veldig fornøyd! Fått mange komplimenter. Jeg tror det er noe med det enkle sølvet osv og at den er litt uvanlig som gjør at mange likevel liker den når de ser den fysisk med flagg rundt og bjørka som spretter 😊 Anonymkode: a8220...05f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #25 Skrevet 1. mai Også ble den finere og litt mer pyntet fordi jeg kjøpte skjerf til den 😊 Anonymkode: a8220...05f 1
Kvalitet Skrevet 1. mai #26 Skrevet 1. mai NoWorries skrev (På 20.12.2011 den 23.46): Tror Nordakerbunaden er den mest vanlige i Stavanger. Synes den er ganske fin, jeg! http://4.bp.blogspot.com/-YGfTIjTXjNI/TYB3W8rSzRI/AAAAAAAADGA/XC9zZ0T19JI/s1600/frafjord_sort.jpg Det er vell den kjedeligste varianten av nordakerbunad. Veldig mange er mye finere, men selvsagt smak og behag.
Stor pike Skrevet 1. mai #27 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Også ble den finere og litt mer pyntet fordi jeg kjøpte skjerf til den 😊 Anonymkode: a8220...05f Et bunad skjerf er tingen 😃 selv har jeg nordmørsbunad og er veldig fornøyd med den. Hele farsslekten er derfra. Damaskvesten som er vanligst er rød, men jeg har byttet den til en grønn. Også "lov". 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #28 Skrevet 2. mai Kan du ikke ha Oslobunad siden det er i den regionen? Anonymkode: 377d2...4d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå