Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en dagbok som jeg tenkte jeg skulle prøve. Diett.no sin, men det ser ikke ut som den kan kombineres med treningsdagbok.

Har dere noen tips til en som er bra? Gjerne en jeg også kan fylle inn det jeg trener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mylog.no gratis og veldig bra

Skrevet

Jeg bruker mylog.no.

Den er gratis og fungerer kjempebra - gir veldig god oversikt og har alle funksjoner jeg syns er nødvendige.

Eneste minus er at det er endel matvarer som har mangelfull info og folk er lite flinke til å legge inn posjonsstørrelser, men alle kan redigere i varene og det hjelper jo :)

Skrevet

Takk :) Der er det jo trening også. Prøver den.

Skrevet

Jeg liker ikke at mylog sender så masse mailer, så jeg bruker myfitnesspal.com :)

Skrevet

JEg bruker også myfitnesspal.com! Liker at den er enkel å bruke på androidtelefon og sykroniserer automatisk om jeg f. eks legger noe inn på telefonen.

Skrevet

Den er jo engelsk. Er det lett å finne norske matvarer der da?

Skrevet

Den er jo engelsk. Er det lett å finne norske matvarer der da?

Ja, relativt :)

Skrevet (endret)

Har begynt å teste ut begge jeg :)

På den engelske kan man legge inn målvekt, men kan ikke finne det på mylog. Er det noe jeg overser?

Edit: Fant det :)

Endret av capricorn74
Skrevet

Har begynt å teste ut begge jeg :)

På den engelske kan man legge inn målvekt, men kan ikke finne det på mylog. Er det noe jeg overser?

Ja, for det kan du legge inn på mylog også :jepp:

Gå inn på Kroppsmål - der kan du legge det inn.

Skrevet

Jeg liker ikke at mylog sender så masse mailer, så jeg bruker myfitnesspal.com :)

Det er jo bare en i uka og det er en oppsummering av uka som gikk. Det er vel ikke mye?

Skrevet

Det er jo bare en i uka og det er en oppsummering av uka som gikk. Det er vel ikke mye?

For meg blir det faktisk for mye ;)

Skrevet

Hver sin smak :)

Skrevet

Syns det er litt vanskelig å legge inn det jeg har spist. Har jo ikke med meg vekt overalt. Hvor mye veier noen agurkskiver og litt tomat liksom?

Skrevet

Syns det er litt vanskelig å legge inn det jeg har spist. Har jo ikke med meg vekt overalt. Hvor mye veier noen agurkskiver og litt tomat liksom?

Det er jo det som er vansken med å legge inn maten man spiser uansett og derfor jeg sier det er viktig at folk legger inn posjonsstørrelser når matvarer legges inn.

Etterhvert lærer man seg jo litt forskjellig - som at de middels store eggene jeg spiser veier 51 gram f.eks - men det er definitivt greit å ha ei vekt i nærheten ved måltidene. Hjemme går det jo greit, men borte blir det rett og slett litt på måfå.

Skrevet

Du kan endre det på innstiller. Jeg får ingen mail lenger :)

Skrevet

Nå har jeg vært en dag på mylog og lurer på et par ting. Var veldig nøye da jeg plottet inn maten. I de matvarene jeg ikke var sikker, så tok jeg heller litt mer enn jeg trodde. Allikevel har jeg fått i meg kun 935 kcal i går. Er ikke det veldig lite? Kan det virkelig stemme? Gikk ikke så veldig mye sulten i går heller.

Veldig greit at man bare kan kopiere det man spise mye av, men fant ut en annen komplisert ting. I går spiste jeg en liten omelett med forskjellige ting i. Det er jo helt umulig på vite hvor mye det er av hva i akkurat den biten jeg tok. Av betydelige ting var det ost og pølseskiver.

Hvordan løse dere det med blandingsmat?

Skrevet

Nå har jeg vært en dag på mylog og lurer på et par ting. Var veldig nøye da jeg plottet inn maten. I de matvarene jeg ikke var sikker, så tok jeg heller litt mer enn jeg trodde. Allikevel har jeg fått i meg kun 935 kcal i går. Er ikke det veldig lite? Kan det virkelig stemme? Gikk ikke så veldig mye sulten i går heller.

Nå har jeg ingen anelse om hvor mye mat du spiser - eller hvor store posjoner du spiser - så om det der ble riktig antall kalorier er det er det veldig vanskelig å svare på ;)

MEN under tusen kalorier i løpet av en dag er veldig, veldig lite.Det er helt klart.

En kvinne som veier omtrent 70 kilo trenger ca 2000 om dagen for å opprettholde vekten, mener jeg å huske (det varierer med aktivitetsnivå osv), og for å gå ned i vekt må hun ha ca 1500.

Jeg tipper at til og med basalforbrenningen din er høyere enn 935 kalorier om dagen, så det kan tyde på at du får i deg altfor lite mat.

Kan du ha glemt noe i går? :vetikke:

Er gårsdagen en typisk dag?

Spiser du så lite er det jo greit å monitorere kosten, for da får du et godt verktøy til å hjelpe deg å spise mer :)

Veldig greit at man bare kan kopiere det man spise mye av, men fant ut en annen komplisert ting. I går spiste jeg en liten omelett med forskjellige ting i. Det er jo helt umulig på vite hvor mye det er av hva i akkurat den biten jeg tok. Av betydelige ting var det ost og pølseskiver.

Hvordan løse dere det med blandingsmat?

Det er selvsagt en utfordring å finne ut hvor mye som er av hva i ting, men lager du maten selv er det jo greit. Da veier du varene enkeltvis før du putter dem i maten.

Kjøper du omelett, eller får servert, så må du rett og slett enten spørre der du spiser hvor mange egg det er i omletten og kanskje hvor mye fyll, eller anslå mengden skinke, ost osv selv.

Har du laget litt mat så er det vanligvis ikke så vanskelig å anslå slikt.

Skrevet

Nå har jeg ingen anelse om hvor mye mat du spiser - eller hvor store posjoner du spiser - så om det der ble riktig antall kalorier er det er det veldig vanskelig å svare på ;)

MEN under tusen kalorier i løpet av en dag er veldig, veldig lite.Det er helt klart.

En kvinne som veier omtrent 70 kilo trenger ca 2000 om dagen for å opprettholde vekten, mener jeg å huske (det varierer med aktivitetsnivå osv), og for å gå ned i vekt må hun ha ca 1500.

Jeg tipper at til og med basalforbrenningen din er høyere enn 935 kalorier om dagen, så det kan tyde på at du får i deg altfor lite mat.

Kan du ha glemt noe i går? :vetikke:

Er gårsdagen en typisk dag?

Spiser du så lite er det jo greit å monitorere kosten, for da får du et godt verktøy til å hjelpe deg å spise mer :)

Det er selvsagt en utfordring å finne ut hvor mye som er av hva i ting, men lager du maten selv er det jo greit. Da veier du varene enkeltvis før du putter dem i maten.

Kjøper du omelett, eller får servert, så må du rett og slett enten spørre der du spiser hvor mange egg det er i omletten og kanskje hvor mye fyll, eller anslå mengden skinke, ost osv selv.

Har du laget litt mat så er det vanligvis ikke så vanskelig å anslå slikt.

Jeg spiste mindre i går enn jeg pleier og ikke så fet mat. Allikevel syns jeg det var lite. Det eneste jeg glemte var et par skiver med røkt laks, men det kan jo ikke utgjøre så mye.

Det kan vel ikke være så nøye med å få vært eneste gram riktig. Det kjekke er jo at man får bedre oversikt og kontroll over hva man egentlitg putter i seg.

Jeg prøvde bare for moro skyld å plotte inn det jeg spiser på en dag med utskeielser. Ble nesten litt flau...... Lista ble lang for å si det sånn.

En annen ting jeg syns jeg litt rart er at man ikke kan legge inn hvor mye man er i aktivitet hver dag. Da tenker jeg på om man er aktiv i utgangspunket eller ikke.

En person med kontorjobb vil jo ha et mer stillesittende liv enn en med hardt fysisk jobb.

Skrevet

Jeg spiste mindre i går enn jeg pleier og ikke så fet mat. Allikevel syns jeg det var lite. Det eneste jeg glemte var et par skiver med røkt laks, men det kan jo ikke utgjøre så mye.

Det kan vel ikke være så nøye med å få vært eneste gram riktig. Det kjekke er jo at man får bedre oversikt og kontroll over hva man egentlitg putter i seg.

Jeg prøvde bare for moro skyld å plotte inn det jeg spiser på en dag med utskeielser. Ble nesten litt flau...... Lista ble lang for å si det sånn.

En annen ting jeg syns jeg litt rart er at man ikke kan legge inn hvor mye man er i aktivitet hver dag. Da tenker jeg på om man er aktiv i utgangspunket eller ikke.

En person med kontorjobb vil jo ha et mer stillesittende liv enn en med hardt fysisk jobb.

Det kan fort bli noen gufne dager om man er ærlig med seg selv :ler: Men det er greit å ta med den dårlige kosten også - det er jo sånn man får oversikt.

Det er vel grenser for hva man får av funksjonaliteter når tjenesten er gratis antar jeg. Det beregnes energiforbruk beregnet på vekt og høyde bare, men du kan jo legge inn veldig mye aktiviteter pr dag da - om du går nokså langt pr. dag f.eks - det vil jo gi utslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...